جاباما
۷۴۲۰۵۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

پایان کار آزاد و فرنگی کاران در تورنمنت گرجستان

تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران در رقابت های بین المللی جایزه بزرگ گرجستان، جام بالاوادزه و کارتوزیا به ۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۷ برنز دست یافتند.

خبرگزاری ایسنا: تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران در رقابت های بین المللی جایزه بزرگ گرجستان، جام بالاوادزه و کارتوزیا به ۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۷ برنز دست یافتند.

این رقابت ها که جزء سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی بود، روزهای ۱۲ تا ۱۴ تیرماه در شهر تفلیس و با حضور کشتی گیران مطرح جهان برگزار شد. در پایان این مسابقات و در کشتی فرنگی مسلم نادری خادم و مهرداد مردانی در اوزان ۵۵ و ۶۰ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و شهاب قوره جیلی و بهنام مهدی زاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

در کشتی آزاد نیز مهران نصیری و محمدجواد ابراهیمی در اوزان ۶۵ و ۹۲ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند و مهران رضا زاده، یونس امامی، امید حسن تبار، علیرضا کریمی و یداله محبی در اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۹، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

کشتی فرنگی:

در وزن ۵۵ کیلوگرم که به صورت دوره ای و در دو گروه برگزار شد، مسلم نادری خادم در دور اول رادیک مکرتچیان از ارمنستان را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد و در دور دوم مقابل جاووخیر میراخمدوف از ازبکستان با نتیجه ۱۱ بر ۲ مغلوب شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با شکست ۱۰ بر صفر الهام بهرام اف از ازبکستان راهی دیدار فینال شد. نادری خادم در دیدار فینال نیز با نتیجه ۹ بر ۷ واسیل توپویف از روسیه را از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد. در همین وزن رضا خدری در گروه دوم با نتایج ۹ بر ۷ و ۸ بر یک مقابل الهام بهرام اف از ازبکستان و واسیلی توپویف از روسیه شکست خورد و با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل کشتی گیر برزیلی به پیروزی رسید اما نتوانست به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهرداد مردانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل احمد اوجار از ترکیه با نتیجه ۵ بر ۴ به پیروزی رسید وی در دور سوم با نتیجه ۳ بر صفر مقابل آرتور پتروسیان از روسیه به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد وی در این مرحله کیم سئونگ هاک دارنده مدال برنز جهان از کره جنوبی را با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار نیزبا نتیجه ۳ بر ۲ از سد اسلام جان بهرام اف از ازبکستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۳ کیلوگرم محمد نوربخش در حالی که تا دقیقه سوم با کشتی گیر گرجستانی مبارزه کرد به دلیل مصدومیت و با نتیجه ۸ برصفر مغلوب این کشتی گیر شد. با توجه به اینکه این کشتی گیر گرجستانی به دیدار فینال راه یافت، نوربخش به گروه بازنده ها رفت، اما به خاطر تشدید شدن مصدومیت از حضور در رقابت های شانس مجدد انصراف داد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور نخست باکوری گوگولی از گرجستان را با نتیجه ۶ بر یک مغلوب کرد وی در دور دوم مقابل میندیا تسولیکیدزه از گرجستان با نتیجه ۱۰ بر ۷ به پیروزی رسید و در دور سوم رافائل یونس اف از روسیه را با نتیجه ۶ بر ۵ پشت سر گذاشت و به دیدار فینال راه یافت. گرایی در دیدار فینال مقابل کیم هیون وو دارنده مدال های طلا و برنز المپیک و طلا و برنز جهان از کره جنوبی با نتیجه ۸ بر ۶ شکست خورد و صاحب مدال نقره شد. در همین وزن پژمان پشتام در دور اول مقابل گوگا آپریماشویلی از گرجستان با نتیجه ۷ بر ۳ پیروز شد اما در دور بعد مقابل رافائل یونس اف از روسیه با نتیجه ۶ بر ۵ شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر روس مقابل گرایی، پشتام از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۸۷ کیلوگرم حسین نوری به دلیل مصدومیت از ناحیه پا کشتی نگرفت. در وزن ۹۷ کیلوگرم علی اکبر حیدری با نتیجه ۷ بر یک مقابل گئورگی ملیا از گرجستان شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر گرج در مرحله نیمه نهایی، حیدری از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم بهنام مهدی زاده در دور نخست مقابل هیکی نابی دارنده مدال نقره المپیک و طلای جهان از استونی با نتیجه ۲ بر ۱ به پیروزی رسید وی در دور بعد مقابل شهاب قوره جیلی دیگر نماینده کشورمان با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت. قوره جیلی نیز در دور نخست عثمان ایلدیریم از ترکیه را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد و در دور دوم از سد مهدی زاده گذشت. وی در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی در مصاف با سرگئی سمینوف دارنده مدال برنز المپیک از روسیه با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. قوره جیلی در دیدار رده بندی مینک سئوک کیم از کره جنوبی را با نتیجه ۵ بر یک مغلوب کرد و به مدال برنز رسید. مهدی نوری دیگر نماینده کشورمان در این وزن پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل مومینجان عبداله یف دارنده مدال نقره آسیا از ازبکستان با نتیجه ۱۰ بر ۳ به برتری دست یافت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل زویادی پاتاریدزه نایب قهرمان امیدهای جهان از گرجستان با نتیجه ۶ بر یک مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. نوری در این دیدار مقابل لوان آرابولی از گرجستان با نتیجه ۲ بر ۲ به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

کشتی آزاد:

در وزن ۵۷ کیلوگرم مهران رضا زاده در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۶ مقابل وانگ هائو زو از چین به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر نودیرجان صفراف از ازبکستان را مغلوب کرد. رضا زاده در دور سوم مقابل آندره یاتسنکو دارنده مدال برنز جهان از اوکراین با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت. رضازاده در این گروه با نتیجه ۷ بر ۳ جهانگیر میرزا توروبوف از ازبکستان را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در دیدار رده بندی با نتیجه ۸ بر ۳ اوتاری گوگاوا از گرجستان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۶۱ کیلوگرم باقر یخشکی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر ۹ ایوان بلچیوک از کشور اوکراین را شکست داد. اما در دور دوم مقابل آدیل اوسپانوف از قزاقستان با نتیجه ۲ بر ۲ ضربه فنی شد و با توجه به شکست کشتی گیر قزاقستانی در دورهای بعد، یخکشی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم مهران نصیری در دور اول شوتا فارتنادزه از گرجستان را با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر صفر مقابل ماگومد سعیداف از گرجستان به پیروزی رسید. نصیری در دور سوم نیز سراج الدین حسن اف از ازبکستان را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.وی در این مرحله مقابل چنگیز اردوغان قهرمان اروپا و کشتی گیر روسی الاصل از ترکیه با نتیجه ۴ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. نصیری در این دیدار مقابل باجرانگ از هند با نتیجه ۹ بر ۳ مغلوب شد و به مدال نقره رسید. در همین وزن حسن مرادقلی در دور نخست با نتیجه ۵ بر ۲ از سد مادیار بورخان از قزاقستان گذشت و در دور بعد مقابل سلیم کوزان از ترکیه با نتیجه ۱۵ بر ۵ به پیروزی رسید. مرادقلی در دور سوم مقابل مرشید موتالیموف از روسیه با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و با توجه به شکست موتالیموف در مرحله نیمه نهایی مرادقلی از دور رقابت ها کنار رفت. یونس امامی دیگر کشتی گیر کشورمان در این وزن پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل لی سئونگ چول از کره جنوبی با نتیجه ۶ بر ۵ به برتری رسید. وی در دور سوم به مقابل باجرانگ از هند با نتیجه ۳ بر ۱ شکست خورد اما با توجه به حضور این حریف هندی در دیدار فینال امامی به گروه بازنده ها رفت و در این گروه مقابل گور اوگانسیان از اوکراین با نتیجه ۱۷ بر ۶ به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل مرشید موتالیموف از روسیه با نتیجه ۷ بر ۶ پیروز و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم نیما اشفاقی با نتیجه ۱۰ بر صفر نوربرت لوکاس از مجارستان را مغلوب کرد اما در کشتی دوم خود با نتیجه ۱۰ بر ۵ مقابل مصطفی کایا از کشور ترکیه شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل رامانوف روس، اشفاقی از دور رقابت ها کنار رفت. در همین وزن میثم نصیری با نتیجه ۱۰ بر ۴ مغلوب کایا از ترکیه شد و حذف شد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم امید حسن تبار در کشتی اول خود با توجه به حاضر نشدن حریف کره جنوبی به پیروزی رسید، اما در دور دوم با نتیجه ۱۵ بر ۴ مقابل ماگومد الداروویچ از روسیه شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر روس در دیدار فینال، حسن تبار به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با پیروزی ۱۱ بر صفر مقابل عبدالکادیر اوزمن از ترکیه به دیدار رده بندی راه یافت. حسن تبار در دیدار رده بندی آدام خاسیف از روسیه را با نتیجه ۱۰ بر ۹ شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۹۲ کیلوگرم محمدجواد ابراهیمی در دور نخست علیرضا کریمی دیگر نماینده کشورمان را با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب کرد. وی در مبارزه دوم خود با نتیجه ۲ بر ۲ از سد داتو مارساگیشویلی دارنده مدال برنز المپیک لندن و برنز جهان از گرجستان گذشت و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه ۸ بر صفر سلیمان کارادنیز از ترکیه را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. ابراهیمی در دیدار فینال مقابل آنزور اوریشف از روسیه با نتیجه ۵ بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید. علیرضا کریمی نیز با توجه به حضور ابراهیمی در دیدار فینال به گروه شانس مجدد رفت و در این گروه با نتیجه ۹ بر یک داتو مارساگیشویلی از گرجستان را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار نیز با نتیجه ۹ بر صفر سلیمان کارادنیز از کشور ترکیه را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم علیرضا گودرزی در دور اول مقابل شامیل موسایف قهرمان جوانان جهان از روسیه با نتیجه ۱۱ بر ۷ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر روس مقابل اودیکادزه گرج، گودرزی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم یداله محبی در کشتی اول با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل سلیم ارجان ترک به برتری دست یافت و در دیدار دوم نیز برابر نام کیونگ جیم از کره جنوبی با نتیجه ۱۵ بر ۴ پیروز شد، اما در کشتی بعد با نتیجه ۴ بر یک مغلوب گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و نفر سوم المپیک از گرجستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار هو ژانگژیانگ از چین را با نتیجه ۱۱ بر یک شکست داد و به مدال برنز رسید.

رده بندی انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:

کشتی آزاد:
57 کیلوگرم: 1- سلیمان آتلی (ترکیه) 2- خورش دوندوک (روسیه) 3- مهران رضا زاده (ایران) و کیم سئونگ وون (کره جنوبی)
۶۱ کیلوگرم: ۱- بکا لومتادزه (گرجستان) ۲- عباس رحمان اف (ازبکستان) ۳- گاریک بارسقیان (ارمنستان) و گئورگی روازیشویلی (گرجستان) ... ۹- محمد باقر یخکشی (ایران)
65 کیلوگرم: 1- باجرانگ (هند) 2- مهران نصیری (ایران) 3- یونس امامی (ایران) و چنگیز اردوغان (ترکیه) 7- حسن مرادقلی (ایران)
۷۰ کیلوگرم: ۱- زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان) ۲- سوسلان رامونوف (روسیه) ۳- تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) و مصطفی کایا (ترکیه) ... ۸- نیما اشفاقی (ایران) ... ۱۳- میثم نصیری (ایران)
74 کیلوگرم: 1- یاکوپ گور (ترکیه) 2- بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان) 3- رسول ارسلان علی اف (روسیه) و ارسلان بوداژاپوف (روسیه)
۷۹ کیلوگرم: ۱- کاهابر هوبژتی (روسیه) ۲- ماگومد رمضان اف (روسیه) ۳- امید حسن تبار (ایران) و گریگور گریگوریان (ارمنستان)
86 کیلوگرم: 1- فاتح اردین (ترکیه) 2- صبا چیخارادزه (گرجستان) 3- دیپاک پونیا (هند) و ولادیسلاو والیف (روسیه)
۹۲ کیلوگرم: ۱- آنزور اوریشف (روسیه) ۲- محمدجواد ابراهیمی (ایران) ۳- علیرضا کریمی (ایران) و ایراکلی متسیتوری (گرجستان)
97 کیلوگرم: 1- الیزبار اودیکادزه (گرجستان) 2- گیوی ماتچاراشویلی (گرجستان) 3- مورازی مچیدلیدزه (اوکراین) و شامیل موسایف (روسیه) ... 8- علیرضا گودرزی (ایران)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- گنو پتریاشویلی (گرجستان) ۲- الکساندر خوتسیانیوسکی (اوکراین) ۳- یداله محبی (ایران) و دانیلو کارتاوی (اوکراین)

کشتی فرنگی:
55 کیلوگرم: 1- مسلم نادری خادم (ایران) 2- واسیلی توپویف (روسیه) 3- جاووخیر میراخمدوف (ازبکستان) 4- الهام بهرام اف (ازبکستان) 5- رضا خدری (ایران)
۶۰ کیلوگرم: ۱- مهرداد مردانی (ایران) ۲- اسلام جان بهرام اف (ازبکستان) ۳- کیم سئوک هاک (کره جنوبی) و امیران شاوادزه (گرجستان)
63 کیلوگرم: 1- استپان ماریانیان (روسیه) 2- لاشا ماریامیدزه (گرجستان) 3- لی جانگ بیک (کره جنوبی) و لوانی کاوجارادزه (گرجستان) ... 12- محمد نوربخش (ایران)
۶۷ کیلوگرم: ۱- ریو هان سو (کره جنوبی) ۲- آلن میرزویان (روسیه) ۳- کیم دوهیونگ (کره جنوبی) و ساچینو داویتیا (گرجستان)
72 کیلوگرم: 1- گئورگی خوچویا (گرجستان) 2- اوریک نیکوگوسیان (فرانس) 3- موراد میکلادزه (گرجستان) و آرتم تارزیان (روسیه)
۷۷ کیلوگرم: ۱- کیم هیون وو (کره جنوبی) ۲- محمدعلی گرایی (ایران) ۳- رافائل یونس اف (روسیه) و روسلان واردانیان (روسیه) ... ۷- پژمان پشتام (ایران)
82 کیلوگرم: 1- لاشا گوبادزه (گرجستان) 2- ادوارد سارگسیان (ارمنستان) 3- زورابی داتوناشویلی (گرجستان) و گلا بولکوادزه (گرجستان)
۸۷ کیلوگرم: ۱- گازی خلیل اف (روسیه) ۲- اسلان اوستایف (روسیه) ۳- طارق محمد (بلغارستان) و علی چنگیز (ترکیه)
97 کیلوگرم: 1- موسی اولویف (روسیه) 2- روازی نادارشویلی (گرجستان) 3- گئورگی ملیا (گرجستان) و الکساندر لودیا (گرجستان) ... 14- علی اکبر حیدری (ایران)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱- زویادی پاتاریدزه (گرجستان) ۲- سرگئنی سیمینوف (روسیه) ۳- مهدی نوری و شهاب قوره جیلی (ایران) ... ۸- بهنام مهدی زاده (ایران).

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مصدومیت ها واقعی بوده یا باز هم پای کشتی گیران اسرائیلی در میان است؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج