۷۴۲۰۵۴
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

چین: جهان باید برای حفظ و تداوم برجام تلاش کند

وزیر امور خارجه چین با اشاره به اهمیت حفظ و تداوم برنامه هسته ای ایران موسوم به «برجام» اظهار امیدواری کرد «همه کشورها باید برای حفظ و اجرای همه جانبه برجام تلاش کنند».

خبرگزاری ایرنا: وزیر امور خارجه چین با اشاره به اهمیت حفظ و تداوم برنامه هسته ای ایران موسوم به «برجام» اظهار امیدواری کرد «همه کشورها باید برای حفظ و اجرای همه جانبه برجام تلاش کنند».

وانگ یی' وزیر خارجه چین پنجشنبه شب در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه اتریش پس از دیدار دو طرف در وین، درباره حفظ برجام در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور وزیران خارجه ۶ کشور اظهار امیدواری کرد.

نخستین جلسه کمیسیون مشترک برجام با حضور وزیران خارجه ایران، آلمان، فرانسه، روسیه، انگلیس و چین امروز جمعه در وین برگزار می شود.

وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین در این نشست خبری تصریح کرد «نشست وزیران خارجه درباره مساله هسته ای ایران بسیار به موقع و ضروری است».

وی ابراز اطمینان کرد در این نشست پیام روشنی درباره «اتحاد کشورها برای حفظ و اجرای همه جانبه برجام» ارسال شود.

وانگ یی با بیان اینکه برجام به دلیل خروج یکجانبه آمریکا با مشکلاتی رو به رو شده است اظهار کرد این «یک توافقنامه چند جانبه بین المللی» مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل است و «تمامی شرکت کنندگان موظف به مراعات و اجرای آن هستند».

او گفت: اگر این توافقنامه در نهایت لغو شود، نه تنها بر حل مساله هسته ای ایران تاثیرات منفی بر جای می گذارد، بلکه ساختار بین المللی منع گسترش سلاح های هسته ای نیز خدشه دار خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بالاخره اردیبهشت ماه امسال بی اعتنا به خواست های مکرر متحدان اروپایی خود از توافق هسته ای که حاصل ۱۲ سال مذاکره بود خارج شد و تحریم های هسته ای ایران را بازگرداند تحریم هایی که در دو بازه زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه اجرایی خواهند شد.

در همین راستا شرکای برجامی دور تازه ای از رایزنی های خود را برای حفظ توافق هسته ای ساماندهی کردند

گذشته از مذاکرات کارشناسی، 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه هم راهی پایتخت های کشورهای عضو برجام شد و خواسته های ایران را به طور شفاف با شرکای برجامی در میان گذاشت.

در نشست امروز جمعه که به درخواست ایران برگزار خواهد شد، وزیران خارجه ایران و پنج قدرت جهانی درباره بسته پیشنهادی اروپا و راهکارهای حفظ برجام پس از اقدام غیرقانونی آمریکا در خروج از توافق هسته ای بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

در واقع بسته ای که قرار است به ایران ارائه شود قاعدتا باید به نگرانی ها و مطالباتی پاسخ دهد که در بیانیه پایانی نشست کمیسیون مشترک در اوایل خردادماه مطرح شده است.

روز گذشته نیز 'لوکانگ' سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه این نخستین نشست وزرای خارجه کشورهای حامی برجام بعد از خروج آمریکا از آن است اظهار کرد چین مایل است با نزدیک کردن ارتباطات با طرف ها برای کمک به موفقیت این نشست تلاش کند.

او گفت: چین همواره معتقد است «برجام یک دستاورد مهم چندجانبه است» و در منع گسترش سلاح های هسته ای و «حفظ صلح و ثبات خاورمیانه» نقش مهمی داشته و با منافع مشترک جامعه جهانی هماهنگ است.

به گفته وی حضور وزیر خارجه چین در این نشست نشانگر موضع مشخص چین برای حفظ برجام است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میثم بروجردی

      عزیزم شما اصلا خودت رو ناراحت نکن سهم شما سر جاشه کسی دست نمیزنه .不用担心

    • بدون نام

      چین وروسیه اگر زرنگ هستن اول برونند مشکل خودشان را با آمریکا وترامپ حل کنند اینها هم فقط حرف میزنند یا اجناس بنجول را به ما میدهند ونفت خالص مارا میبرنند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج