۷۴۲۲۰۷
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

۸ عضو یک خانواده عراقی در حمله تروریستی کشته شدند

 هشت عضو یک خانواده عراقی در جریان یک حمله تروریستی در جنوب بعقوبه مرکز استان دیاله در ۵۰ کیلومتری شمال شرق بغداد کشته شدند.

ایرنا: هشت عضو یک خانواده عراقی در جریان یک حمله تروریستی در جنوب بعقوبه مرکز استان دیاله در ۵۰ کیلومتری شمال شرق بغداد کشته شدند.

خبرگزاری های عراقی دقایقی پیش نوشتند یک دستگاه مینی بوس حامل افراد یک فامیل ۱۰ تا ۱۴نفره ساکن بغداد شب گذشته درحال بازگشت از مراسم عروسی در جنوب بعقوبه مورد حمله افراد مسلح قرار گرفتند.

در این حمله که با نصب ایست بازرسی کاذب صورت گرفت و شواهد نشانگر ارتباط مهاجمان با گروهک تروریستی تکفیری است، تروریست ها هشت مرد را از این گروه جدا کرده و کشتند.

گزارش حاکی است نیروهای امنیتی تحقیقات در زمینه علل و عوامل این حمله را آغاز کردند.

حوادث تروریستی در عراق پس از چند ماه فروکش، بار دیگر در هفته های اخیر و به شکل بی سابقه ای بویژه در مرکز و شمال این کشور و از جمله استان دیاله افزایش یافته است.

برخی ناظران، تحرکات جدید تروریست ها را با شرایط بلاتکلیفی پسا انتخابات پارلمانی عراق (۲۲ اردیبهشت) و آنچه تمرکز مقامات بر ابهام های مربوط به نتایج انتخابات، ترکیب فراکسیون بزرگتر پارلمانی برای تشکیل دولت جدید، می خوانند، مرتبط می دانند.

دو هفته پیش نیز گروهک داعش با گروگان گرفتن ۸ راننده کامیون، برغم اعلام آمادگی برای مذاکره با دولت و تبادل این افراد با چند زندانی داعشی، همزمان پس از شکنجه، اعدام و مثله کردن آنها، اجسادشان را در یکی از جاده های فرعی در مسیر بغداد - کرکوک رها کرد.

در پی افزایش نا امنی های و تحرکات داعش، نیروهای امنیتی عراق متشکل از ارتش، پلیس و الحشد الشعبی با پشتیبانی هوایی عراق از چند روز پیش عملیات گسترده امنیتی در مثلث مرگ منطقه ای میان سه استان کرکوک، صلاح الدین و دیاله را آغاز کردند.

افزایش بی سابقه انواع عملیات تروریستی در این منطقه طی هفته های اخیر از یکسو و تداوم تنش انتخاباتی میان گروههای مختلف سیاسی بر سر نتایج انتخابات پارلمانی ۲۲ اردیبهشت در این استان ها، بسیاری از ناظران را وادشته است تا نسبت به احتمال خارج شدن اوضاع از دست دولت، هشدار دهند.

دولت می گوید داعش شکست خورده است و دیگر امکان رویارویی با نیروهای نظامی و امنیتی را ندارد اما تعدادی از بازمانده های این گروهک با پناه گرفتن در مناطق بیابانی و متروک، اینجا و آنجا و عمدتا در ساعات شب به بزدلانه به غیرنظامیان حمله می کند.

'حیدرالعبادی' نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلحعراق در روزهای اخیر با برگزاری جلسات ویژه امنیتی، دستورات لازم برای مقابله با تحرکات جدید تروریستی صادر کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش همه رو کشته بودن

    • میلاد

      واقعا ناامید کننده است به مردم ایران چه ربطی داره ......

    • بدون نام

      خدا ازشون نکرده که بی گناه مردم میکشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج