جاباما
۷۴۲۲۱۳
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

نقش اروپا در تعلیق ایران از لیست سیاه FATF

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نقش مثبت اروپا در تعلیق نام ایران از فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی (اف.اِی.تی.اف) مشهود بود که امیدواریم در مناسبات و مذاکرات دیگر ادامه یابد.

ایرنا: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نقش مثبت اروپا در تعلیق نام ایران از فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی (اف.اِی.تی.اف) مشهود بود که امیدواریم در مناسبات و مذاکرات دیگر ادامه یابد.

«حشمت الله فلاحت پیشه» افزود: اگر اروپا در مجامع بین المللی، حوزه های خاص مانند نفت و گاز و سرمایه گذاری های مختلف بتواند ایستادگی خود را نشان دهد، ایران به طور حتم باب مذاکرات و مناسبات تازه ای را با آنان باز می کند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس اضافه کرد: جایگاهی که در اف.اِی.تی.اف برای ایران تعریف شده است در شأن ما نیست اما نقش اروپا در این زمینه مثبت بود و آنها ضمن ایستادگی سعی کردند باب مناسبات با ایران حفظ شود.

وی تاکید کرد این یک چراغ سبز از سوی اروپا برای ایران بود اما چراغ اصلی باید در زمینه مناسبات ایران و اتحادیه اروپا روشن شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز امیدواری کرد: شرایط مذاکرات به گونه ای باشد که نتایج را برای ادامه کار فراهم کند.

به گزارش ایرنا، گروه ویژه اقدام مالی در سال ۱۹۸۹ میلادی از سوی کشورهای گروه ۷ شکل گرفت و کارکرد کنونی آن، وضع استانداردهایی برای مقابله با پولشویی، تامین مالی تروریسم و سایر جرایمی است که سلامت نظام مالی را تهدید می کند.

جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۷ میلادی در فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی قرار گرفت و از سال ۲۰۰۹ نام آن به طور رسمی در بیانیه های آن اعلام و مقررات اقدام های متقابل علیه تهران وضع شد تا کشورها در مراودات مالی و بانکی با ایران احتیاط کنند.

از همان زمان، موضوع خروج ایران از فهرست سیاه «اف.ای.تی.اف» در دستور کار دولت وقت قرار گرفت که موضوع در شورای عالی امنیت ملی مطرح و تصویب شد و از سال ۱۳۸۹ با تصویب «نقشه راه شورای عالی مبارزه با پولشویی» برنامه های اصلاحی در دستور کار دولت است.

نتیجه این اقدام ها، تهیه لوایح مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بود که هیات ایرانی توانست شورای حکام گروه ویژه اقدام مالی را متقاعد کند ایران را از فهرست سیاه خود تعلیق کند.

گروه ویژه اقدام مالی هشتم تیرماه امسال تعلیق اقدام های مقابله ای خود را در قبال ایران تا ماه اکتبر (آبان ماه) تمدید کرد و در بیانیه عمومی، اجرای ۹ بند را از جمهوری اسلامی خواست.

از سوی دیگر، لایحه «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم» (سی.اف.تی) به دلیل مخالفت برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مدت ۲ ماه مسکوت مانده است.
گروه ویژه اقدام مالی نیز تعلیق اقدام های مقابله ای خود را تا ماه اکتبر (آبان ماه) تمدید کرد.

قرار است امروز (جمعه) آنگونه که وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به فرودگاه وین اتریش اعلام کرد، بسته اقتصادی اتحادیه اروپا به ایران ارایه شود.

«محمدجواد ظریف» امروز در نشست کمیسیون مشترک وزیران امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، چین، روسیه، فرانسه، آلمان و انگلیس و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با موضوع برجام شرکت کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی احمقید اگه زیر بار امضای این قرارداد بروید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمق نیستند عده ای که دنبال این لایحه هستند آنها نگران آقازاده ها و منافعشان هستند که آمریکا تهدید کرده اگر fatfتصویب نشد آنها را بیرون میکند و اموالشان را مصادره ..حال سوال این است آیا آمریکا برای منافع ملت ایران به زور میخواهد به ما نفع برساند!!!!؟؟؟؟؟؟؟،؟

    • بدون نام

      اینهمه فلسفه بافی برای پیوستن به fatf است .اروپا برای کمک به ایران این کار را نکرد بلکه طبق سیاست آمریکا این تعلیق تا زمان پیوستن ایران به آن ادامه دارد تا به اهدافشان برای دسترسی به اطلاعات مالی و فشار بیشتر به ایران برسند

    • ۰

      تامادشمنان داخلی افرادتشنه ی قدرت وافراطی ودلواپسان راداریم نیازبه دشمن خارجی نداریم

    • غفاری

      با وجود اشراف به دیکته کردن حقوق بشری غربی-آمریکایی درخصوص. حمایت مالی به تروریسم تعریف شده, پولشویی. وازهمه مهمتر شفافیت مالی وبانکی همسو بادیدگاه مؤسسان گروه ویژه اقدام مالی(AFTF) ,این همه اشتها برای ملحق شدن. به ملاکین زر زور و تزویر , بجز عقب نشینی. ماهیتی از مبارزه با کفر وداعش وداعش پرور , چه معنی دیگری می دهد ؟

    • بدون نام

      اینها برای محافظت از ثروت و جایگاه آقازاده ها در آمریکا به هر بهانه FATFرا پیش میکشند و در صدد تصویب آن هستند رهبر انقلاب به صراحت اعلام کرد مجلس که اینهمه کارشناس دارد خودش قوانین مورد نیاز را تصویب کند نیازی به اینکه به این لایحه بپیوندید که ته آن مشخص نیست و قطعا مورد سواستفاده دشمن قرار میگیرد نیست .پس چرا مجلس با اینهمه پول و هزینه که از بیت المال صرف آن مبشود دوباره عده ای دنبال fatfهستند که این بسیار شک برانگیز هست واز طرف کسانی بیشتر با شدت دنبال میشود که فرزندانشان خارج از کشور هستند و به نام منافع کشور از آن یاد میکنند

    • بدون نام

      اروپا خوب نقشش را برای آمریکا بازی میکند .کدام احمقی هست که باور کند پس از آنهمه ضرب العجل و مهلت تعین کردن اکنون آنها از سر دلسوزی این کار را کرده اند آنها دنبال پیوستن ایران به این لایحه هستند هر چند مجبور شوند ۱۰ بار دیگر هم آنرا تعلیق تا به مقصود خود برسند واین برای کمک به ایران نیست در جائی که به منافقین با این همه ظلم و جنایت اجازه برگزاری جلسات و همایش سالیانه میدهند که این نمونه جدید تر از دشمنی های اروپائیان هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج