۷۴۲۲۷
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

گزارش ویژه از نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت

صحبت از نمایشگاه‌های خودرو که به میان می‌آید نام اتوشوی فرانکفورت نخستین نامی است که به ذهن خطور می‌کند. این اتوشو که بزرگ‌ترین اتوشو نیز لقب گرفته است در شهر فرانکفورت آلمان برگزار می‌شود.

گزارش ویژه از نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت
مجله تخت گاز: صحبت از نمایشگاه‌های خودرو که به میان می‌آید نام اتوشوی فرانکفورت نخستین نامی است که به ذهن خطور می‌کند. این اتوشو که بزرگ‌ترین اتوشو نیز لقب گرفته است در شهر فرانکفورت آلمان برگزار می‌شود. نمایشگاه خودروی فرانکفورت توسط انجمن صنعت خودروسازی آلمان سازمان‌دهی شده است. امسال شصت و پنجمین اتوشوی فرانکفورت شاهد حضور محصولاتی بی‌نظیر از کمپانی‌های کوچک و بزرگ بود.

تحقق یک رویا

گزارش ویژه از نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید رولزرویس ساخته شده تا لذت نشستن در یک کابین لوکس را به سرنشینان هدیه کند در حالی که بنتلی به وجود آمده تا یک سواری استثنایی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد و این حقیقتی است که بنتلی Continental جی تی V۸ S آن را ثابت می‌کند. دو ورژن کوپه و کانورتیبل از این مدل ارائه می‌شود. موتور ۸ سیلندر و V شکل آن توئین توربوشارژردار است و ۵۲۱ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. V۸ S اتومبیلی چالاک است که سیستم تعلیق آن پائین‌تر کشیده شده است و از یک طراحی متمایز سود می‌جوید. این ساختار جدید ذره‌ای تعادل اتومبیل را بر هم نمی‌زند. درست بر عکس آسایش سرنشینان را بالاتر می‌برد. البته فضای کابین کمی بسته به نظر می‌رسد. جلوپنجره براق، اسپلیتر خوش‌ساخت و ورودی‌های ظریف هوا جذابیت جلو بدنه را دوچندان کرده‌اند. وزن V۸ S تا حدودی بالا است. به‌طور دقیق وزن مدل کوپه ۲۲۹۵ کیلوگرم و مدل کنتیننتال ۲۴۷۰ کیلوگرم است. بخش قابل توجهی از وزن اتومبیل از موتور چهار لیتری توئین توربوشارژ آن ناشی می‌شود. این موتور از تزریق مستقیم استفاده می‌کند و در صورت نیاز چهار سیلندر از هشت سیلندر را با هدف مصرف بهینه سوخت از کار می‌اندازد. موتور ۵۲۱ اسب بخار نیرو و ۶۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. یک سیستم صوتی بی‌نظیر برای موتور طراحی شده است که آوایی ستودنی به موتور می‌بخشد. طرفداران موتوراسپرت می‌توانند از گزینه سیستم اگزوز اسپرت استفاده کنند. این اتومبیل در اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی به بازار می آید. قیمت پایه آن ۲۲۰ هزار دلار است.

کوچولوی باهوش

گزارش ویژه از نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت

تصور گنجاندن چهار سرنشین در اتومبیلی با ابعاد اسمارت دشوار و البته وسوسه برانگیز است. این اتومبیل نسل جدیدی از اتومبیل‌های اسمارت را معرفی می‌کند. همان‌طور که از نام‌گذاری آن مشخص است مفهومی اسمارت فورجوی به وجود آمده تا خوشی را به سواری پیوند بزند. در طراحی آن خبری از در و پنجره عقب نیست و سقف آن روباز است. فورجوی همه چیزهای غیر ضروری را کنار می‌گذارد. نحوه طراحی صندلی‌های عقب بسیار جالب و بدیع است. صندلی عقب به صورت یک تکه مانند مبل‌های راحتی طراحی شده است. فورجوی ابعادی کاملا جمع و جور ارائه می‌کند و از چالاکی همیشگی اتومبیل‌های اسمارت برخوردار است. منبع تامین نیروی آن یک موتور مغناطیسی الکتریکی است که ۵۵ کیلووات نیرو تولید می‌کند در حالی که در مناطق شهری ذره‌ای آلودگی به جا نمی‌گذارد. پک باتری یون لیتیومی آن در مدت زمان ۷ ساعت شارژ می‌شود. این مدت زمان در صورت استفاده از ایستگاه‌های مخصوص شارژ به یک ساعت کاهش می‌یابد. زیر صندلی عقب کلاه ایمنی و یک دوربین کیفیت بالا جاسازی شده است.

به یاد جین

گزارش ویژه از نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت

به دنبال پروژه تولید اتومبیل‌های افسانه‌ای بوگاتی دومین افسانه بوگاتی با نام جین بوگاتی معرفی می‌شود. این مدل تولید محدود به قیمت ۲۸/۲ میلیون یورو به فروش می‌رسد. نام این اتومبیل از نام جین، بزرگ‌ترین پسر بنیانگذار کمپانی بوگاتی و یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌ها در صنعت اتومبیل‌سازی گرفته شده است. تاثیر عمیق طراحی‌های او هنوز در مدل‌های بوگاتی مشهود است. مدل جین بوگاتی یادآور یک مدل آتلانتیک به نام "اتومبیل سیاه" است که توسط جین رانده می‌شد اما پس از جنگ جهانی دوم ناپدید شد. قلب تپنده جین بوگاتی را یک موتور ۸ لیتری ۱۶ سیلندر و W شکل تشکیل می‌دهد که ۱۱۸۳ اسب بخار نیرو و ۱۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و در مدت زمان ۶/۲ ثانیه اتومبیل را از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

دور پیست در هفت دقیقه

گزارش ویژه از نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت

انتظارها به سر رسید و ۹۱۸ اسپایدر رونمایی شد. این سوپراسپرت هیبریدی دورنمایی از محصولات آینده پورشه بدست می‌دهد. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن ۸/۲ ثانیه و بیشینه سرعتش ۳۳۹ کیلومتر بر ساعت است. در حالی که مصرف سوخت آن تنها ۳ لیتر در هر صد کیلومتر است. پورشه در طراحی موتور از نمونه اولیه مسابقه‌ای RS اسپایدر الهام گرفته است. موتور ۸/۴ لیتری، ۸ سیلندر و V شکل آن با دو موتور الکتریکی ترکیب می شود و ۸۸۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. مدل مفهومی ۹۱۸ اسپایدر در موتورشوی ژنو به نمایش درآمده بود. مدل تولیدی و مفهومی تفاوت چندانی با هم ندارند. کمی پیش ۹۱۸ اسپایدر در نوربرگ‌رینگ نوردشلیف مورد آزمایش قرار گرفت و پیست را در مدت زمان تنها ۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه پشت سر گذاشت. قیمت پایه آن ۸۴۵ هزار دلار برآورد شده است.

از مبتدی تا حرفه ای همه بخوانند، همه برانند

تویوتا لندکروزر با بیش از شصت سال تجربه در زمینه آفرود، به نمادی برای اتومبیل‌های چهارچرخ محرک تبدیل شده است تا جایی که بسیاری آن را سرسخت‌ترین و قابل اطمینان‌ترین اتومبیل در این کلاس می‌نامند. این اتومبیل از آغاز تولید فروش قابل توجهی در سراسر دنیا داشته و در دشوارترین شرایط محیطی از جمله قطب جنوب مورد استفاده قرار گرفته است. رمز موفقیت لندکروزر در ارائه یک ترکیب بی‌نظیر از ساختار بادوام و مقاوم با پشتیبانی فنی و هدایت منحصربه‌فرد راننده نهفته است. حتی رانندگان مبتدی می‌توانند با انتخاب یکی از حالت‌های پیش فرض دشوارترین مسیرها را پشت سر بگذارند. هر کدام از حالت‌ها راهنمایی‌های مربوطه را به رانندگان ارائه و آن‌ها را در روش‌های عملیاتی درگیر می‌کند. همچنین تنظیم خودکار توان خروجی و کنترل ترمز را بر عهده می‌گیرد. یک مانیتور اطلاعات مربوط به محیط اطراف و مسیر پیش رو رابه تصویر می‌کشد.

گزارش ویژه از نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت

به‌کارگیری یک پانل کنترل روی کنسول مرکزی در لندکروزر جدید عملیات کنترل سیستم‌های آفرود اتومبیل را آسان‌تر و سریع‌تر کرده است. همین‌طور نمایشگرهای جدید به ارتقای سطح کیفی سواری لندکروزر کمک کرده‌اند. همه این امکانات در مجموع لندکروزر را به لحاظ فنی، ایمنی، فرح بخشی و سهولت استفاده به یکی از پیشرفته‌ترین اتومبیل‌های چهارچرخ محرک دنیا تبدیل کرده است. علاوه براین لندکروزر جدید ظاهری کاملا جدید را نیز به نمایش می‌گذارد. در طراحی آن الهام‌گیری از مدل‌های کلاسیک لندکروزر به چشم می‌خورد. جلوپنجره نمونه تکامل یافته جلوپنجره‌های لندکروزر کلاسیک است. مدل جدید کمی بزرگ‌تر از مدل قبلی است اما چالاکی و قدرت مانور استثنایی آن حفظ شده. درون کابین فن‌آوری روز و کیفیت مرغوب مواد حکم‌فرماست. مدل پنج در با دو گزینه موتور ارائه می‌شود: موتور ۴ لیتری V۶ بنزینی و موتور ۳ لیتری چهارسیلندر توربودیزل. گزینه‌های سفارشی فراوانی برای این مدل در نظر گرفته شده است.

سواری در قطب

مدل تولید محدود جیپ رانگلر پولار به منظور برجسته سازی قابلیت‌های بی‌مانند جیپ رانگلر ساخته شده است. این مدل آبی رنگ است و از طراحی داخلی مشکی رنگ سود می‌جوید. تریم به کارگرفته شده در آن ویژه مشتریان ماجراجو طراحی شده است. بدین وسیله رانندگان می‌توانند در دشوارترین شرایط رانندگی کنند. این مدل سفارشی در اوایل سال ۲۰۱۴ به بازارهای اروپا راه می‌یابد. دو ورژن چهاردر و دو در از آن تولید می‌شوند که به موتور ۸/۲ لیتری توربودیزل یا ۶/۳ لیتری بنزینی جفت می‌شوند. کلمه Polar که در نامگذاری آن استفاده شده است به شرایط آب و هوایی دشوار در قطب جنوب اشاره دارد. یخبندان پیش‌تر نیز الهام بخش مدل‌های جیپ بوده است.

گزارش ویژه از نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت

جیپ پولار محدودیت‌ها را در هم می شکند و در عین حال از قابلیت اطمینان و ایمنی بسیار بالایی برخوردار است. فن‌آوری بی‌مانند موجود در آن در اثر هفتاد‌سال تجربه گرانبهای کمپانی به‌دست آمده است. طراحی خارجی بر پایه مدل Sahara صورت پذیرفته است. جلوپنجره و روکش تایر زاپاس خاص این مدل طراحی شده‌اند. چرخ‌های ۱۸ اینچی ظاهر پولار را متمایزتر کرده‌اند و نقاشی کوهستان در حاشیه هود یک بار دیگر هیجان نهفته در پشت فرمان آن را خاطر نشان می‌شود.

خفاش آئودی

گزارش ویژه از نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت

مفهومی نانوک کوآتروی آئودی از جنجالی‌ترین اتومبیل های اتوشوی فرانکفورت بود. سوپراسپرت نانوک کوآترو همچنین یکی از نخستین اتومبیل‌های سوپراسپرت است که از قابلیت‌های آفرود بهره می‌برد. ساختار چهارچرخ محرک به این موضوع کمک شایانی می‌کند. مفهومی پارکور که پیشتر به نمایش درآمد مدل پایه نانوک به حساب می‌آید. قسمت جلوی بدنه تا حد قابل توجهی تغییر کرده است. چراغ‌های جلو تماما ال‌ای‌دی هستند و درها به صورت خفاشی درآمده‌اند. بدنه نانوک از مصنوعات استحکام یافته فیبرکربنی ساخته شده است و در کنار فریم فضایی آلومینیومی و فوق‌سبک وزن آئودی وزن کل را به ۱۹۰۰ کیلوگرم رسانده است. این میزان وزن نانوک را با یک کراس‌اور سایز متوسط قابل مقایسه می‌سازد. موتور ۵ لیتری ۱۰ سیلندر و V شکل توربودیزلی آن ۵۴۴ اسب بخار نیرو و ۹۹۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن ۸/۳ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت برآورد شده است. نشان آئودی در جلو و عقب بدنه از احتمال به تولید رسیدن نانوک خبر می‌دهد.

گربه قدبلند

گزارش ویژه از نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت

نخستین مفهومی کراس‌اوور اسپرت جگوار به صحنه آمد. C-X۱۷ برای معرفی ساختار مونوکوک و آلومینیومی ارتقایافته جدید جگوار ساخته شده است. ساختار موسوم به iQ در گروه متفاوتی از مدل‌های آینده جگوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. چنین زیر ساختی آینده‌ای سرشار از خلاقیت را برای جگوار به ارمغان خواهد آورد. iQ مستحکم، سبک وزن و مقاوم است و در ساخت آن از فن‌آوری‌های نوآورانه استفاده شده‌است. این ساختارانعطاف‌پذیر به طراحان جگوار قدرت مانور فراوانی می‌دهد در حالی که خدشه‌ای در داینامیک، عملکرد برتر و طراحی لوکس همیشگی جگوار ایجاد نمی‌کند. به‌دین وسیله جگوار به بخش پرفروشی ازبازار اتومبیل راه می‌یابد.C-X۱۷ یک سدان C/D است و نخستین اتومبیل شاسی مونوکوک آلومینیومی کلاس خود به حساب می‌آید. موتورهای موجود برای این مدل از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و عملکرد قابل تاملی به اجرا می‌گذارند. فن‌آوری کاهش مصرف سوخت به‌کار گرفته شده در آن‌ها به هیچ وجه عملکرد آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار نداده است. از موتورهای بنزینی و دیزلی C-X۱۷ می‌توان به موتور نیرومند ۶ سیلندر و V شکل F تایپ اشاره کرد. با بهره گیری از این موتور بیشینه سرعت C-X۱۷ ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن ۱۰۰ گرم در یک کیلومتر است.

سگ تازی اپل

گزارش ویژه از نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت

طراحی مدرن و زیبای بدنه و فن‌آوری ناب درونی همه آن چیزی است که اپل Monza را به رقیبی جدی برای بزرگان این صنعت تبدیل می‌کند. این مدل دورنمایی از نسل بعدی اپل به‌دست می‌دهد. همه خصوصیات چشم گیر اپل یک جا در مونزا جمع شده و با فن‌آوری نوین آمیخته شده‌اند. ارتباط بیشتر راننده و اتومبیل و مصرف بهینه مورد توجه ویژه طراحان مونزا قرار داشته است. سطوح تندیسی این مفهومی چهار سرنشینه تداعی‌گر امواج اقیانوس هستند. طراحی بدنه به خوبی حس سبک وزنی را القا می‌کنند. خطوط جانبی به گونه‌ای ستایش‌برانگیز تا گل‌گیر عقب کشیده شده‌اند. با نگاهی به مونزا می‌توان یک سگ گری هوند را در حال حرکت تجسم کرد. طراحی جانبی ورود و خروج آسان را برای سرنشینان به ارمغان آورده است. در این بخش تاکید ویژه‌ای بر گل‌گیر عقب شده است. گل‌گیر عقب هم‌عرض گل‌گیر جلو است. طراحی سقف هم از نکات منحصربه‌فرد دیگر مونزا است. از نمای نیم‌رخ سقف مانند سقف اتومبیل‌های کوپه به نظر می‌رسد اما در انتها ناگهان به سمت بالا کشیده می‌شود. مونزا کاملا انعطاف پذیر طراحی شده است. بنابراین گزینه‌های متعددی برای منبع تامین نیروی آن پیش رو قرار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط پراید

    • گل پسره مشهدی

      چ زیبا بودن!
      ای کاش ما هم چنین صنعتی می داشتیم.
      اگر ماشین چهارمی رو بدنش ب من همین فردا میرم دااااااامااااااد میشم.
      ارزو بر جوانان عیب نیست!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج