۷۴۲۲۷۷
۳۱ نظر
۵۰۰۸
۳۱ نظر
۵۰۰۸
پ

واکنش بحرین به موضع ایران درباره فروش نفت

وزیر خارجه بحرین در واکنش به مواضع اخیر جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تنگه هرمز، مدعی شد که «هر روز که می‌گذرد ایران بیشتر خودزنی می‌کند».

خبرگزاری ایسنا: وزیر خارجه بحرین در واکنش به مواضع اخیر جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تنگه هرمز، مدعی شد که «هر روز که می‌گذرد ایران بیشتر خودزنی می‌کند».

خالد بن احمد وزیر خارجه بحرین در واکنش به مواضع اخیر ایران در رابطه با خروج نفت از تنگه هرمز، در صفحه خود در توئیتر طی اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد: هر روز که می‌گذرد ایران بیشتر به سمت خودش شلیک می‌کند. ایران به وسیله حوثی‌ها (انصارالله یمن) موشک‌هایش را به سوی مکه، ریاض و شهرهای دیگر شلیک می‌کند و امروز تهدید به بستن تنگه هرمز در برابر کشتیرانی بین‌المللی می‌کند. این در حالی است که ملت ایران خشمگین و گرسنه است و ارز آنها هر روز بیشتر رکود می‌کند.

به گزارش ایسنا، ادعای حمایت موشکی ایران از یمن در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید کرده‌اند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی یمن ندارد و خواستار ایجاد راه حل مسالمت‌آمیز برای حل بحران یمن است.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان نزدیک به سه سال است که زنان و کودکان یمنی را به قتل می‌رساند، مدارس و بیمارستان‌های آنان را بمباران می‌کند و از رسیدن غذا و دارو و کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها ممانعت می‌کند و به دلیل تجاوزهای وحشیانه‌اش در یمن در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیش از این نیز در واکنش به تحولات اخیر یمن، با اشاره به تداوم تجاوز وحشیانه خارجی که به نابودی زیرساخت‌ها و محاصره همه‌جانبه و کشتار جمعی و خاموش ملت یمن منجر شده است، ابراز امیدواری کرد: همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی یمن، ضمن همبستگی با یکدیگر از جبهه واحد ملی بر علیه تجاوز خارجی محافظت کنند.

وی در رابطه با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن هست سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

همچنین علی اکبر ولایتی، دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی و مشاور رهبری در امور بین‌الملل در پاسخ به سوالی در خصوص برخی اتهامات در رابطه با مداخله ایران در امور یمن، گفته بود: در یمن کشورهای مرتجع عربی تحت عنوان ائتلاف عربی ضد یمن مداخله مستقیم کرده‌اند و ایران جز حمایت سیاسی و کمک‌های انسانی برای نجات مردم این کشور کار دیگری انجام نداده است.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی رئیس‌جمهور در سفر اخیرش به سوئیس در پاسخ قاطع به تهدیدات نفتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته بود: اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. نفت ایران صادر نشود، نفت کل منطقه صادر نمی‌شود. اگر شما می‌توانید، این کار را انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط کافیه به تصویر وزیرخارجه بحرین نگاهی بیندازید متوجه می شید که این خوک کثیف وهابی چه شخصیتی داره , برای حمل و نقل این احمق جرثقیل باید استفاده بشه , هیکل نحس و نجسش رو نمیتونه جمع بکنه بعد اومده در خصوص ایران وراجی می کنه

    • امیر

      حرف درست و منطقی جواب نداره حتی از طرف عرب جماعت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرن نگو و خجالت بکش

    • بهروز

      ایران دولت ومردمی شجاع وبا ایمان داره که بالبک رهبر ورییس جمهورش در عرض یک ساعت تمام کشتی های خریدار نفت را زمین گیر میکند این حق ماست چون امریکا با کمک مزدورانی مثل شما اقتصاد ما راتهدید کرده این کجاش خوزنیه,در مرام ما باج دادن به امریکا واسراییل معنی ندارد ولی شما حتی برای حراست کشورتان از غرب کمک میگیرید

    • آرش

      نصف حرفهاتون شد یمن . بابا طرف داره میگه خودزنی نکنید . مردم گرسنه ان تو میگی یمن . بیا دلیل بیار و بگو دروغ میگه مردم گرسنه نیستن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا کند زودتر از گرسنگی بمیری

    • احمد هاشمی

      یک موشک خرج کنید تا خفه شود خرس احمق

    • بدون نام

      ایران پاسخ مناسبی داده قبلا هم آقای ظریف گفته بود هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید در غیر اینصورت عواقب آن را خواهید دید .اینکه مردم ایران در فشار اقتصادی است به دلیل عوامل نفوذی وخائن همین کشورها در ایران است که با بی مدیریتی وچپاول ثروت مردم این وضع را بوجود آورده اند و نیازی نیست که کشورهای عربی دلشان به حال ایرانیان بسوزد فقط مواظب باشند گزافه گویی نکنند .تکلیف این فاسدین هم به موقع مشخص میشود با قهر ملت و برخورد با آن

    • میلاد

      هیچ کشوری حق بستن تنگه هرمز راندارد درصورت این کار مورد حمله کشورهای جهان قرارگرفته ونابود خواهد شد...

      پاسخ ها

      • حسن

        اول بگو هرمز مال کیه؟ ایران یا جهان ؟
        دوران آن حمله ها و نابودیها گذشته داداش

      • بدون نام

        نه بابا

    • بدون نام

      بلایی بسرکشوراوردیدکه هرزن شوهرمرده ای غمش رافراموش وبرای مادلسوزی می کنه دستمریزا

    • احمد

      با همه بی عقلیشون این حرف رو درست زدن

    • نستـرن

      برو بمــیر همتــون قربانــی امـریکــا میشیــن

    • علی

      تو دیگه چی می گی بزرگترهات هم غلطی نمی تونن بکنن تو که عددی نیستی

    • بدون نام

      بحرین، ایران چندهزارساله را ملتی گرسنه صدا میزند، قابل توجه مسولین و کلید به دست ها.

    • بدون نام

      خفه شو جانی ادمکش

    • بدون نام

      دمتون گرم تنگه هرمز را ببندید تا دیگه نگن نفت ایران باید به صفر برسد

    • mosafer

      سه ساعت درمورد یمن واکنش نشان دادید درمورد افت شدید پول ایران و گرسنگی هم حداقل یه خط مینوشتید اگر جرات داشتید....

    • بدون نام

      خرس قطبی حرف زد

    • بدون نام

      دیگه اینهاهم مارومسخرمیکنن ومیگن بیکارفقیربی اب خلافکارزندانی توبدترین وضع تاریخی هستیم وایران وایرانی بهترمیشناسن دیگه مثل کپک نباشین حالا برین بودجه ومنابع شغل کشورخرج ۱۷ملیون افغانی کنیدوشایدتودنیابگن ایران چه کشورخوب وپیشرفته ای اینقدرمهاجرگشنه توکشورش راه دادهولی ملت خودشون بیکارن وفقیرن بی ابن وکم بودجه ولی ملت گشنه وباگفته مسولین هرسال این افغانیا به هرایرانی۳۰۰ملیون ضررمیزنن عجب غیرت وعرصه ای داریم ایرانی چطوری وبه قول وزیرکاراگه اینهابرن بیشتربیکاریها درست میش ونمایندگان مجلس گفتن یعنی چی!!!!چه معنی دارافغانیابیش از۴ملیون شغل ایرانیارواشغال وبیکارکنن وچندبرابران توشغلهای دیگه هستن لعنت

    • بدون نام

      بخواب ببینیم بابا

    • بدون نام

      آره،سگ من خیلی گشنشه،بدم نمیاد تو خوراک سگ من بشی!

    • ابودان

      خخخخ خو به شما چه ربطی داره حرص میخورین دلتون برا ایران نسوزه مردم خودتون بدبختزن

    • کاوشگر فضایی

      دهنتو ببند وهابی انگلیسی ...

    • بدون نام

      این رجز خانیهای کشورهای کوچک منطقه نتیجه عدم یک قاطعیت به موقع در سیاست خارجی ایران هست که هر به اصطلاح کشور که بعضا به اندازه یک استان کوچک ایران هم نیست برای ملت ایران تعین تکلیف و رجز خوانی میکند که این موضوع بسیار خطرناک و هزینه ساز است

    • بدون نام

      اشغال کثیف

    • خوزستان مظلوم

      بحرین اصلا تو نقشه هست تا وزیر خارجه داشته باشه .به جائی رسیدیم که اینا در باره ایران اظهار نظر میکنن

    • امیر

      آخه بگو ...تو کشورت تو نقشه اندازه یه مگسه تو نیازی به ترسوندن نداری اسم جنگ که میاد شما خودتون رو خراب کردین تو باید وقتی حرف بزنی که جلسه شوراهای روستاها اجلاس دارن در مورد شتر و بز گله هاشونو کجا بچرونن که به جایی اسیب نرسه قیافت مثل کفتاری که اشغال گوشتهای شیر رو میخوره پس واق نزن بذار شیر وقتی سیر شد تو بیا ته موندشو حیف ودرد کن

    • بدون نام

      اینکه میگوید ملت گرسنه را صحیح میگه چون داد مردم دیگه دراومده یک کیلو گیلاس 20 هزلرتومان شده گرسنگی نمیاره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب گیلاس 20هزاری نخور
        کدوم آدم گرسنه ای را دیدی که بگه من گشنمه به من
        گیلاس بدید
        حوصله دارید ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج