۷۴۲۳۵۲
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

پیگیری شهریه‌های اجباری مدارس در مجلس

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه دریافت شهریه اجباری از والدین دانش‌آموزان از سوی مدیران مدارس دولتی خلاف قانون است، گفت: اگر وزیر آموزش و پرورش به این مسئله رسیدگی نکند، موضوع را سؤال و یا استیضاح وزیر، پیگیری می‌کنیم.

تسنیم: حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از دریافت شهریه اجباری از والدین دانش‌آموزان از سوی مدیران برخی از مدارس دولتی،گفت : دریافت هرگونه شهریه اجباری از والدین دانش‌آموزان از سوی مدیران مدارس دولتی تخلف است.

وی تصریح کرد: دولت طبق اصل ۳۰ قانون اساسی موظف است تا دوره متوسطه، امکانات و شرایط تحصیل را برای دانش‌آموزان به‌ صورت رایگان تأمین کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه ضروری است تا وزیر آموزش و پرورش به مسئله دریافت شهریه اجباری از والدین دانش‌آموزان رسیدگی کند، اظهار داشت: از وزیر می‌خواهم به استناد اصل ۳۰ قانون اساسی به مدیران مدارس دولتی بخش‌نامه کند تا مدیران مدارس دولتی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان شهریه‌ای دریافت نکنند، مگر اینکه خودشان برای کمک به مدرسه داوطلب شوند.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: با توجه به اینکه سرانه مدارس پایین است، لذا در صورتی که برخی از والدین دانش‌آموزان که از شرایط مالی خوبی برخوردار هستند به مدارس کمک کنند، قطعا اقدام مثبتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه گزارشاتی درباره دریافت شهریه‌های غیرمتعارف در برخی از مدارس غیر دولتی وجود دارد، تصریح کرد: شهریه مدارس غیرانتفاعی براساس درجه‌بندی آنها و خدمات آموزشی که به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند ،مشخص می‌شود، لذا دریافت هرگونه وجهی بیش از رتبه‌بندی در نظر گرفته شده، خلاف قانون است.

حاجی‌دلیگانی تأکید کرد: اگر وزیر آموزش و پرورش به این مسئله رسیدگی نکند، موضوع دریافت شهریه اجباری از سوی مدیران مدارس دولتی را از طریق ابزار‌های نظارتی پارلمان، یعنی سؤال و یا استیضاح وزیر، پیگیری می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • bsaa

      خسته نشدین این همه دروغ گفتین از پسر بزرگ من دویست هزار و از پسر کوچکم صدهزار به اجبار گرفتن برای ثبت نام موقع اعتراض هم میگن برو جای دیگه ثبت نام کن

    • جمیل محمدپور

      نماینده محترم , نفستون از جای گرمی برمیخیزه.اگه جنابعالی مدیر دبیرستا نی باشی که350 نفر دانش آموز داره و حدود 35 نفر دبیر. سرانه واریزی دولت محترم در طول یک سال تحصیلی هم حدود نهصد هزارتومان باشه و شما و وزیر ویا ... مدیر این مدرسه باشید چههههه کار می کنید. فیش های چند میلیونی , کاغذ بسته ای 16000 تومانی , ماژیک دو هزار تومانی , هزینه تعمیر ونگهداری اموال. فقط در یکسال تحصیلی 900 هزار برای خرید صابون مایع سرویس های بهداشتی مدارس هزینه میشه. اولیا هم از صدنفر دو نفر فرهنگ مشارکت در امرور مدرسه را به صورت اختیاری ندارند .بفرمایید مدارس چه جوری اداره بشه؟ اولیا و مسئولین وهمه از مدارس انتظارات کهکشانی داریم. چه جوری روتون میشه این صحبت ها را بفرمایید؟ به خدا شرم داره؟

    • مدیر

      جناب آقای نماینده مثل اینکه از عدم پرداخت سرانه به مدارس خبر ندارند دهن با حلوا حلوا گفتن شیرین نمی شه ریالی از این بابت دریافت نشده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج