جاباما
۷۴۲۴۰۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جاسوسی برخی برنامه ها از نمایشگر گوشی

از مدت ها پیش برخی کارشناسان امنیتی بر این باور بودند که تعدادی از برنامه های تلفن همراه از میکروفون گوشی برای جاسوسی از محیط اطراف استفاده می کنند.

خبرگزاری مهر: از مدت ها پیش برخی کارشناسان امنیتی بر این باور بودند که تعدادی از برنامه های تلفن همراه از میکروفون گوشی برای جاسوسی از محیط اطراف استفاده می کنند.

جاسوسی برخی برنامه ها از نمایشگر گوشی

برنامه هایی برای ضبط ویدئو از نمایشگر گوشی

به نقل از تک رادار، حالا مشخص شده که مسئله سوءاستفاده اپلیکیشن های تلفن همراه از گوشی های هوشمند بسیار فراتر از این مسئله است و برخی از این برنامه ها حتی برای ضبط ویدئو از نمایشگر گوشی طراحی شده اند.
بررسی های محققان دانشگاه نورت ایسترن در بوستون نشان می دهد که اگر چه برنامه های مورد بررسی شده توسط این پژوهشگران برای استراق سمع و جاسوسی صوتی مورد استفاده نبوده اند، اما سوءاستفاده های بزرگتری با استفاده از گوشی های هوشمند رخ می دهد.

این بررسی طی مدت حدودا یک سال و با بررسی هزاران برنامه تلفن همراه رخ داده است. در مجموع ۱۷۲۶۰ برنامه اندرویدی طی این بررسی مورد توجه بوده و برای این کار از ۱۰ گوشی اندرویدی مختلف استفاده شده است. برنامه خودکاری که برای انجام این بررسی طراحی شده بود در صورت ارسال فایل های چندرسانه ای توسط هر یک از برنامه های نصب شده بر روی گوشی به خارج از آن محققان را از این امر مطلع می کرد. در جریان این بررسی اپلیکیشن فیس بوک و بیش از ۸۰۰۰ برنامه دیگر که اطلاعاتی برای فیس بوک ارسال می کنند هم بررسی شدند.

مسئله نگران کننده اپلیکیشن ها

مهم ترین مسئله نگران کننده درباره برخی اپلیکیشن ها ضبط تصاویر ویدئویی از محتوای نمایشگر گوشی و ارسال این تصاویر برای برنامه‌های ثالث بوده است. به عنوان مثال می توان به برنامه GoPuff اشاره کرد که برنامه ای برای خرید و سفارش آنلاین غذاست، اما در عمل تصاویر تعاملات کاربر با برنامه یادشده را ضبط می کند و آن ها را برای یک شرکت تحلیل داده های همراه به نام Appsee ارسال می کند.

در سیاست حریم شخصی این شرکت اشاره ای به چنین اقدامی نشده و آن‌ها بعد از دریافت تذکراتی درباره این اقدام خود سیاست حریم شخصی خود را به روز کرده و درباره این مسئله اطلاع رسانی کردند. این کارشناسان هشدار می دهند کاربران باید در زمان نصب برنامه‌های مختلف بر روی گوشی های خود دقت کافی داشته باشند و از نصب برنامه هایی از منابع نامعتبر خودداری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج