جاباما
۷۴۲۴۴۲
۱۴ نظر
۵۰۰۵
۱۴ نظر
۵۰۰۵
پ

حکم اعدام ۸ نفر از عناصر گروهک داعش اجرا شد

حکم اعدام ۸ نفر از اعضای گروهک سلفی- تکفیری داعش مرتبط با حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) با رعایت موازین شرعی و قانونی اجرا گردید.

خبرگزاری ایسنا: حکم اعدام ۸ نفر از اعضای گروهک سلفی- تکفیری داعش مرتبط با حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) با رعایت موازین شرعی و قانونی اجرا گردید.

این هشت نفر با عوامل اصلی به شهادت رساندن و مجروح نمودن تعدادی از هموطنان بی­گناه در حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی همکاری مستقیم داشته و با علم و آگاهی از هدف و قصد عوامل گروهک تروریستی، آنان را پشتیبانی­، تأمین مالی و تسلیحاتی کرده­‌اند. اسامی معدومین و اهم فعالیت­های آنان به شرح زیر است:

۱- سلیمان مظفری فرزند رحمان با نام مستعار ابوانصار- امین حسینی از سال ۱۳۹۴ از کشور خارج شده و به داعش می­‌پیوندد. در سال ۱۳۹۶ به همراه تیم تروریستی به صورت غیر مجاز در حالی­که سلاح و مهمات جنگی به همراه داشته و کمربند انفجاری به خود بسته است، به کشور وارد می­‌شود و با شناسنامه مجعول به نام امین حسینی به نمایندگی از سوی تیم موفق به اجاره مکان در شهرک کرناچی جهت اقامت تیم تروریستی در کرمانشاه می­‌شود. علت عدم همراهی ایشان با تیم عملیاتی اعزامی به تهران، طراحی و تدارک عملیات­های بعدی بوده است. در زمان دستگیری از نامبرده سلاح کمری، کمربند انفجاری، ۱۴۰ فشنگ ۹ میلی متری، ۳ خشاب و ۶ فشنگ خفیف، اسپری اشک‌آور، تعدادی گوشی تلفن متعلق به عناصر معدوم عملیات تهران و تعدادی پوکه سیم کارت کشف گردید. وی دارای سابقه عضویت در گروهک­های تروریستی کتائب، اخوان و القاعده است.

حضور در مقرهای گروهک تروریستی داعش در سوریه، خروج غیر قانونی از کشور، حضور در جنگ‌های داعش در موصل، فراگیری عملیات تروریستی به منظور اعزام به داخل کشور جهت اقدام تروریستی، تهیه سلاح و مواد منفجره، اجاره منزل امن جهت اسکان تیم ترور با استفاده از شناسنامه جعلی، بدرقه تیم ترور با ساک­های حاوی اسلحه و مهمات از منزل امن به سمت تهران با اتومبیل پراید و ارتباط با اسماعیل صوفی بعد از عملیات تروریستی تهران جهت انتقال وی از منزل امن به محل امن دیگر، اقدامات موثری است که نامبرده در راستای اهداف شوم گروهک تروریستی داعش مرتکب گردیده است.

۲- اسماعیل صوفی فرزند مجید با نام مستعار احسان، برادر فریدون صوفی است که در عملیات تهران شرکت داشته و معدوم گردید. ارائه اطلاعات در خصوص وضعیت نقطه‌­های کور مرزی به قیوم حق‌پناه فرمانده گروه به منظور ورود اعضای گروهک به کشور، شناسایی مسیرهای مرزی و هدایت تیم تروریستی داعش، اسکان اعضای تیم تروریستی به مدت ۴۰ روز در مکان­های امن، تهیه اقلام پیش‌ساز بمب برای تیم تروریستی، اختفاء سلاح و مهمات و انتقال جهت استفاده اعضای گروهک و تهیه مهمات جنگی مانند گلوله توپ، فشنگ و نارنجک از جمله اقدامات معدوم اسماعیل صوفی در حمایت از داعش است.

وی در جذب افراد به گروهک داعش نقش مهمی داشته و از جمله رحمان بهروز، ایوب اسمعیلی و ماجد مرتضایی را به فرمانده گروه و سریاس صادقی عامل انتحاری در حرم حضرت امام (ره) که در عملیات به هلاکت رسید، معرفی کرده است. کشف وصیت‌نامه متهم که محتوای آن حاکی از قصد عملیات انتحاری توسط نامبرده می­باشد، حمل کمربند انفجاری و مقادیر زیادی تجهیزات جنگی و فنی به همراه سلیمان مظفری در هنگام دستگیری مبین قصد و علم معدوم صوفی در راستای همکاری با داعش علیه امنیت کشور است.

۳- رحمان بهروز فرزند کریم با نام مستعار جعفر دارای سابقه محکومیت قطعی به خرید و حمل سلاح و مهمات جنگی و همکاری با القاعده بوده و با گروه کتائب کردستان بیعت نموده است. وی از بدو ورود تیم تروریستی به خاک ایران، در تحقق اهداف مورد نظر تیم همکاری و پشتیبانی­‌های موثر داشته است.

از جمله اقدامات مجرمانه وی عبارت است از تهیه منزل استیجاری، تهیه مدارک جعلی، جابجایی پول برای تیم از عراق به داخل کشور، تهیه و جابجایی محموله انفجاری و مهمات، تهیه ۴ قبضه سلاح کلاشینکف و مهمات مربوطه، هسته‌سازی برای پشتیبانی از تیم تروریستی، تلاش جهت تهیه ۲ الی ۳ کیلو ساچمه جهت به کارگیری در جلیقه انفجاری، تهیه مواد پیش‌ساز جهت ساخت مواد منفجره، حضور در اکثر جلسات هماهنگی و برنامه­ریزی و قرار ملاقات‌های تیم با مرتبطین، خرید مایحتاج و انجام امور پشتیبانی و جابه‌جایی اعضای تیم از مسیرهای امن درون استان کرمانشاه، شناسایی مسیر امن و جلب همکاری افرادی برای جلوداری و اسکورت تیم در مسیر انتقال از کرمانشاه به تهران و شناسایی و معرفی افراد و عناصر با سابقه به تیم تروریستی.

هم­چنین این متهم ادواتی از قبیل سه قبضه کلاشینکف، یک قبضه مسلسل برتا، یک قبضه کلت کمری، دوربین دید در شب، چهار کمربند انفجاری و سه جلیقه انفجاری آماده تجهیز، سه گوشی تجهیز شده به انفجار از راه دور در عملیات، ابزارهای فنی ساخت بمب را به یکی از اعضای گروه به نام علی داده است. نامبرده هم‌چنین در مخفی نمودن تجهیزات شامل ۲۲ گلوله توپ، ۱۱ خمپاره، ۴ مین و نارنجک نقش داشته است.

۴-سید ماجد مرتضایی فرزند سید حسن از عناصر باسابقه و دارای گرایش به گروه­های تندروی مذهبی بوده که با اعلام موجودیت داعش در سوریه و عراق، از طریق پشتیبانی، تبلیغ و عضوگیری برای گروهک مذکور، اقدامات موثری داشته است. مشارالیه در سال ۱۳۹۴ با یکی از سر تیم­های داعش بیعت نموده و با اطلاع از حضور و مأموریت عناصر تیم تروریستی عملیات تهران، با این تیم همکاری می­نماید. میزان اطمینان قیوم حق پناه رهبر گروه به مرتضایی به حدی بوده است که در دیدار اول، ضمن پیگیری وضعیت افرادی که به داعش پیوسته‌اند و در کشور حضور دارند، او را از قصد خود مبنی بر انجام عملیات تروریستی در ایران مطلع می­‌کند و از او می­‌خواهد افرادی را معرفی کند.

سیدماجد مرتضایی اقدام به جذب و معرفی عامل انتحاری (سریاس صادقی) و عامل انتحاری دیگر به نام چیاکو موالی به تیم تروریستی نموده است. پشتیبانی و همکاری با تیم تروریست گروهک داعش، ارتباط و اجرای قرارهای تشکیلاتی با سر تیم تروریستی گروهک داعش و اقدام به جذب افراد برای عضویت در داعش، از جمله اقدامات مجرمانه نامبرده است.

۵- سیروس عزیزی فرزند عبدالخالق با نام مستعار بهروز، ضمن بیعت با گروهک تروریستی داعش به عنوان خلافت اسلامی، با شرکت مستمر و آگاهانه در جلسات تشکیلاتی گروهک داعش در شهرستان پاوه، به نفع گروه داعش تبلیغ می­کرده است. وی در سال ۱۳۹۱ به واسطه ارتباط با سریاس صادقی با عقیده سلفی تکفیری و گروهک داعش آشنا می­شود و در سال ۱۳۹۲ در منزل سریاس صادقی با وی به عنوان نماینده ابوبکر بغدادی بیعت می‌کند. نامبرده علاوه بر آن­که عضویت در گروه تکفیری داعش را به صراحت پذیرفته، اقرار نموده که از عملیات تهران آگاهی داشته است.

عضویت در گروهک تروریستی داعش و علم و اطلاع از اهداف تروریست­ها جهت حمله تروریستی به تهران، همکاری با تیم تروریستی داعش از طریق انتقال عامل انتحاری (سریاس صادقی) به شهرستان­های هم­جوار به منظور جذب عوامل انتحاری، انتقال سریاس صادقی به سنندج به منظور اجرای قرارهای تشکیلاتی با هدف جذب و هسته­سازی برای تیم‌های تروریستی، از جمله اقدامات معدوم عزیزی است.

۶- ایوب اسمعیلی فرزند حسین از جمله هواداران داعش و مورد اعتماد اسماعیل صوفی بوده که همکاری با تیم تروریستی را از بدو ورود به خاک کشور آغاز کرده است؛ به نحوی که با خودروی شخصی خود، تیم ترور را از مرز به شهرستان سر پل ذهاب انتقال می­دهد و در ایام اقامت تیم در منطقه، در امر جابجایی افراد، خرید مهمات جنگی، حمل و مخفی کردن چندین قبضه سلاح و مهمات تیم ترور و تهیه پیش‌ساز بمب ایفای نقش کرده است.

از جمله اقدامات نامبرده، همکاری موثر با تیم تروریستی از طریق انتقال تیم از مرز به داخل کشور، تهیه و انتقال ۱۲ عدد نارنجک جنگی برای عناصر تیم تروریستی، مشارکت در اخفاء و انتقال سلاح و تجهیزات نظامی و تهیه ۸۰ کیلوگرم فسفات جهت ساخت بمب و اعزام نیرو به داعش بوده است.

۷- خسرو رمضانی میراحمدی فرزند کاکا احمد با نام مستعار محسن، از عناصر قدیمی گروهک القاعده (کتائب کردستان) بوده و از طریق سلیمان مظفری به داعش ملحق می‌شود. متهم با اطلاع از قصد گروه دائر بر اقدامات تروریستی در داخل کشور، نسبت به اسکان عناصر تروریست در منزل یکی از بستگان خود اقدام و با توجه به آشنایی با وضعیت جغرافیایی منطقه، مأموریت تهیه خانه امن و نقل و انتقال ایمن عناصر تروریستی را به عهده می‌گیرد. وی در راستای ایفای مأموریت محوله، به محله­های خاصی که حساسیت برانگیز نباشند مراجعه کرده و به همراه سلیمان مظفری با ارائه شناسنامه مجعول به هویت امین حسینی، اقدام به اجاره یک باب منزل مسکونی در کرمانشاه می­کند که این منزل محل اختفاء و بیعت عناصر گروهک، اجرای جلسات تشکیلاتی و محل اعزام عناصر تیم تروریستی به تهران می­شود. وی هم‌چنین عناصر تروریست را از شهرستان سرپل ذهاب و از طریق جاده­های فرعی به خانه امن کرمانشاه منتقل کرد.

و در مراحل بعد، اقدام به حمل محموله نظامی از جمله گلوله خمپاره و سایر اقلام انفجاری از شهرستان سرپل ذهاب به خانه امن، جابجایی اعضای گروه به نقاط مختلف استان، انتقال تیم به محل­ ملاقات­های تشکیلاتی و اخذ منابع مالی گروهک از تیم ترور و تحویل به خانواده‌های مرتبط نموده است.

۸- عثمان بهروز فرزند کریم با نام مستعار فردین، برادر رحمان بهروز از متهمان اصلی پرونده است که به واسطه برادرش با اعضای تیم آشنا شده است. وی با در اختیار گذاشتن چادر و منزل خود و تهیه غذا و آذوقه برای گروه، نسبت به اختفاء افراد، حمل و جابجایی آن­ها، تأمین نیازمندی­های تسهیلاتی و شناسایی معابر و خلاهای مرزی اقدام کرده است.

قیوم حق­پناه با توجه به حضور نامبرده در روستای مرزی و نگهداری احشام در پوشش دامداری، از او درخواست می‌کند جهت انتقال اسلحه و مهمات و عناصر تروریست از خاک عراق به داخل کشور معابر و مسیرها را شناسایی کند؛ عثمان ضمن اجابت خواسته تیم ترور، فردی را در این رابطه به تیم معرفی می­کند. علاوه بر این، متهم با تحویل گرفتن تعدادی گلوله توپ و خمپاره از اسماعیل صوفی و نگهداری در منزل خود، آن­ها را برای استفاده عناصر تروریست در جلیقه و بسته­های انفجاری تحویل برادرش رحمان داده است. با توجه به درخواست قیوم حق‌پناه از وی در خصوص تهیه سلاح در داخل کشور، نامبرده نسبت به خرید یک قبضه اسلحه کلاشینکف به همراه ۲ تیغه خشاب و ۶۰ عدد فشنگ اقدام می­کند و آن را از طریق رحمان بهروز در اختیار تیم قرار می­دهد.

مشارالیه با متهمان عثمان بهروز و حیدر رضایی در مخفی نمودن تجهیزات مکشوفه مشارکت داشته است. عضویت در گروهک داعش جهت عملیات تروریستی، معرفی پسر عموی خود به عناصر گروهک داعش، انتقال محموله‌های بزرگ نظامی (بیش از ۵۰ قبضه سلاح جنگی) و سلاح و مهمات و تجهیزات انفجاری، تسهیل ملاقات­های سازمان‌یافته امیر تیم ترور از طریق جابه‌جایی وی با موتورسیکلت شخصی از محل سیاه چادر به روستاهای اطراف جهت برقراری قرار تشکیلاتی، دپوی مهمات و ادوات جنگی (موشک، گلوله، مین، نارنجک) و اختفاء بیش از۴۰ قبضه انواع گلوله­های انفجاری، از اقدامات عثمان بهروز است.

محکومان به شرح فوق‌الذکر، بلافاصله پس از حمله تروریستی مورخ ۱۷/ ۳/ ۱۳۹۶، با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی و قضایی دستگیر شدند و پس از انجام تحقیقات قضایی، به موجب کیفرخواست مورخ ۱/ ۱۱/ ۱۳۹۶ صادره از ناحیه ۳۳ دادسرای عمومی و انقلاب تهران (شهید مقدس)، برای آنان حسب اقدامات مجرمانه ارتکابی به اتهامات بغی از طریق عضویت در گروهک تکفیری ترویستی داعش، معاونت در افساد فی‌الارض، قاچاق سلاح و مهمات (حین ورود به کشور) و... تقاضای مجازات گردید. جلسات محاکمه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی با عنایت موازین قانونی و حضور وکلای مدافع به صورت علنی برگزار گردیده و دادگاه طی دادنامه مورخ ۲۳/ ۲/ ۱۳۹۷، با توجه به اقاریر صریح و ضمنی متهمین در جلسات علنی، پخش فیلم­های عملیات تروریستی تیم ترور در دادگاه که غالباً توسط مهاجمین از جنایت فیلم‌برداری شده و قبل از معدوم شدن از طریق فضای مجازی تلگرام به مرکزیت داعش ارسال و از آن طریق به سراسر دنیا مخابره شده است.

استماع شکایت شکات و خانواده معظم شهدا و شاهدان عینی، بازدید هیات قضایی دادگاه در معیت رییس دادگاه­های انقلاب اسلامی و نمایندگان دادستان از محل مجلس شورای اسلامی و دریافت گزارش‌ها و جمع‌آوری مستندات در خصوص نحوه ورود و اقدامات تروریست‌ها در به شهادت رساندن ۱۸ نفر و زخمی نمودن ۴۰ نفر، با احراز علم و آگاهی متهمان از اهداف گروهک و وحدت قصد آنان نسبت به انجام عملیات تروریستی در مرقد مطهر حضرت امام (ره) و مجلس شورای اسلامی، اتهامات مندرج در کیفرخواست را محرز دانسته و عمل آنان را مصداق بغی و معاونت در افساد فی­الارض تشخیص داده و مستنداً به مواد ۲۸۶ و ۲۸۷ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ متهمان به اسامی فوق‌الذکر را به اعدام محکوم نموده است.

پس از اعتراض محکومان و وکلای مدافع آن­ها، شعبه سی و نهم دیوان عالی طی دادنامه مورخ ۲۰/ ۰۳/ ۱۳۹۷، دادنامه صادره از دادگاه نخستین را تأیید کرده و با قطعیت یافتن دادنامه، مجازات اعدام با رعایت موازین شرعی و قانونی اجرا شد. پرونده در خصوص سایر متهمان و مرتبطان مفتوح است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نوش جونشون
      کاش خونواده هاشونم میکشتن
      گرگ زاده گرگ میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسانی که منفی دادن یعنی داعشی هستن؟!!!

    • بدون نام

      یه چندتا عکس بذار از اعدام

    • بدون نام

      چرا هیچ حرفی از اون زنی که توی تیمشون بود زده نمی شه
      اون چی شد
      اصلا بعد از دستگیریش خبری جدیدی راجبش گفته نشد

    • سعید

      خدا اجری بده به اون افرادی که اینها رو دستگیر کردن .بازم بگین حکومت و نظام هیچ کاری انجام نمیده

    • بدون نام

      خدایا ماراازشرجهالت ونادانی وخرافات حفظ کن.امین

    • بدون نام

      اعدام کار مناسب حال انها نبود .باید ان حیوان ها (البته با عذر خواهی از شخصیت شریف حیوانات در مقایسه با ان داعشی ها ) را مثل خودشان با ابداع روش جدید کشتار اعدام میکردن .مثلا پیشنهاد من اینه که این داعشی های نجس را به دستشویی عمومی بندازن .

    • امیر هوشنگ توو ه ای

      دست پر قدرت خداوند پشت وپناه عوامل نظامی و امنیتی اطلاعاتی ایران عزیز و سپاس از قاضی محترمی که اعدام این جثایتکاران را اجرا کرد مردم ایران باید هوشیا ر باشند و هر حرکت مشکوکی را و هر کس سلاح غیر محاز دارد سریعا به پلیس و اطلاعات گزارش بدهند حتی اگر دوست و فامیل باشد تا شاهد این جنایات نباشیم هر ایرانی باید یک مامور اطلاعات باشد برای خفظ امنیت ملی و سرافرازی ایران ۰ هم وطنان هوشیارتر بیدارتر و پشتیبان سربازان گمنام امام زمان و قوای انتظامی هستند

    • بدون نام

      امیدوارم که درکشور عزیزمان ایران دیگرشاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و ازنیروهای اطلاعات هم کمال تشکر را دارم وامیدوارم هیچ جوانی گمراه این افراطی ها نشود. دین اسلام دین دوست داشتن است هیچ مذهبی تروروخشونت راتایید نمیکند این افراد فکر میکنند راه بهشت را پیدا کرده اند درصورتیکه این راه به جهنم ختم میشود

    • بدون نام

      خدایا شکر ک سگ ها از بین رفتن ب امید روزی ک دیگر سگ ها هم برند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته بلا نسبت سگ، چرا سگ زبان بسته را بدنام میکنی؟؟ حیف اسم این حیوان باوفا، روی این شیاطین جنایتکار ( داعش و القاعده و طالبان ) لعنت الله علیه...................

    • سید محمد حسینی

      برن به جهنم آدمکشان از خدا بی خبر

    • بدون نام

      الحمدالله رب العالمین.....

    • آزرم

      درود بر ماموران جان بر کف چون دستگیری آنان کار ساده ای نیست آن هم از جاهائی مثل کردستان جگر شیر نداری سفر عشق مرو باز هم خدا قوت نیروهای امنیتی افتخار آفرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج