جاباما
۷۴۲۶۴۰
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

۳۳ هزار روستای کشور تخلیه شده است

مدیرکل برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی وزارت کشور با اشاره به مهاجرت روستاییان به شهر‌ها گفت: از سال ۱۳۳۵ تاکنون ۳۳ هزار روستای کشور تخلیه شده است.

خبرگزاری ایرنا: اسماعیل زیارتی روز شنبه در همایش دهیاران آذربایجان شرقی در تبریز افزود: جمعیت روستایی ۲۰ میلیون و ۷۰ هزار نفر معادل ۲۵ درصد کل جمعیت کشور است.

وی ادامه داد: واقعیت جامعه روستایی گویای آن است که ما با تزریق پول و اعتبار، برق رسانی و جاده سازی صرف نمی‌توانیم به توسعه دست یابیم، بلکه برای دستیابی به توسعه در روستاها، در وهله اول نیازمند تغییر رویکرد‌ها هستیم.

زیارتی افزود: مدیریت کارآمد و کارشناسی شده مسایل روستایی می‌تواند علاوه بر رفع نیاز‌های روستاییان و ایجاد اشتغال برای جوانان، کمک بسیار بزرگی به توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور کند.

وی اضافه کرد: دهیاری‌ها باید ظرفیت‌ها و امکانات خود را شناسایی و توانایی‌های خود را برای استفاده از این امکانات نیز برآورد کنند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی کشور گفت: اقدامات موثری از سوی دولت تدبیر و امید برای تامین و توسعه زیرساخت‌های روستایی انجام شده، اما با این وجود سیل مهاجران روستایی به خصوص جوانان و نوجوانان به شهر‌ها همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: از سال ۸۲ تا پایان سال ۹۶ مجموعه اعتبارات متمرکز به دهیاری‌ها ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن در دولت تدبیر و امید پرداخت شده است.

زیارتی اظهار داشت: دولت با وجود تمام مسائل و محدودیت‌ها در این ۵ سال چهار برابر مجموع ۱۰ سال گذشته به دهیاری‌ها کمک کرده است که این نشان از توجه دولت به توسعه مناطق روستایی است.

وی گفت: قبل از سال ۱۳۹۲ شمسی ۳۳۱ پایگاه آتش نشانی روستایی در کشور وجود داشت که اکنون به ۹۰۰ پایگاه افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی کشور افزود: قبل از سال ۱۳۹۲ شمسی یک هزار و ۱۰۰ بوستان روستایی در کشور وجود داشت که در پنج سال گذشته این رقم به پنج هزار بوستان رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدابیامرز درست گفت تبریز ده بزرگ است...

    • بدون نام

      این دهاتی و شهرستانی های بی فرهنگ ریختند توی تبریز و تبریز رو به گند کشیدن

      پاسخ ها

      • حسن

        شما درسته توی تبریز متولد شدی ولی تبریز مال همه ایرانه وبکار بردن کلمه گند کشیدن به نوعی یک معرفی جامع وکامل وتوصیفی از خودته

    • بدون نام

      نگران تبریز نباشید.بزودی نوبت به همه شهرای کشورم‌میرسه با وضع موجود مملکت که همه جا دچار بحران بشه.اب.برق.شغل.امنیت روحی.اجتماعی درامد هیچی نداریم درعوض تا بخوایم داریم دست دراز به بیت المال ملت بدبخت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج