جاباما
۷۴۲۷۶۲
۱۳ نظر
۵۰۰۵
۱۳ نظر
۵۰۰۵
پ

افزایش وام مسکن به ۲۱۳ میلیون تومان

مدیر امور طرح و برنامه بانک عامل بخش مسکن از افزایش سقف تسهیلات مسکن صندوق پس ‌انداز مسکن جوانان افتتاحی سال ۱۳۹۷ با دوره انتظار ۱۵ ساله، به ۲۱۳ میلیون تومان در شهر تهران خبر داد.

خبرگزاری مهر: به نقل از بانک عامل بخش مسکن، محمد حسن مرادی اعلام کرد: سقف تسهیلات اعطایی و مبالغ واریزی برای حساب‌های پس‌انداز مسکن جوانان افتتاحی سال ۱۳۹۷ در مناطق مختلف جغرافیایی افزایش یافت.

وی ادامه داد: بر این اساس، سقف تسهیلات متعلقه در پایان سال پنجم برای حساب‌های افتتاحی طی سال‌ جاری در شهر تهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرها به ترتیب ۹۱۰، ۷۶۰ و ۶۱۰ میلیون ریال و در پایان سال پانزدهم به ترتیب ۲.۱۳۰، ۱.۷۷۰ و ۱.۴۲۰ میلیون ریال خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول در شبکه بانکی حداکثر تسهیلات اعطایی بر اساس تقسیم بندی جغرافیای در شهر تهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرها توسط بانک مرکزی تعیین خواهد شد و حداکثر تسهیلات اعطایی با توجه به تقسیم بندی جغرافیایی (شهر تهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرها) برای حساب های افتتاحی طی سال ۱۳۹۷ به ترتیب در پایان سال پانزدهم بالغ بر ۲.۱۳۰، ۱.۷۷۰ و ۱.۴۲۰ میلیون ریال در پایان سال ششم به ترتیب بالغ بر ۸۳۰، ۶۶۰ و ۱۰۰ میلیون ریال در پایان سال پنجم به ترتیب بالغ بر ۹۱۰، ۷۶۰ و ۶۱۰ میلیون ریال تعیین شده است.

مرادی اظهار کرد: چنانچه دارنده حسابی بخواهد در پایان سال پنجم تا پانزدهم از سقف تسهیلات فوق الذکر استفاده نماید باید سپرده گذاری خود را با مبالغی بیشتر آغازکند. برای افتتاح کنندگان حساب در سال ۱۳۹۷، ضرایب لازم برای استفاده از سقف تسهیلات در پایان سال پنجم ۷.۱۷ برابر حداقل واریزی ماهیانه در شهر تهران، ۵.۹۸ برابر حداقل واریزی ماهیانه در شهرهای بزرگ و ۴.۸ برابر حداقل واریزی ماهیانه برای سایر شهرها است.

وی در این باره افزود: یکی از مزایای حساب پس انداز مسکن جوانان برنامه ای بودن حساب است و این امکان را به سپرده گذار می دهد که بتواند واریزی های خود را طی ۵ تا ۱۵ سال به صورت ماهیانه، سالیانه یا یکجا در زمان افتتاح حساب واریز کند.

به گفته این مقام مسئول، از دیگر مزایای این حساب، استفاده از تسهیلات جوانان برای خرید یا احداث و تکمیل یک واحد مسکونی، جعاله و توأم با حساب صندوق پس انداز مسکن یکم، اوراق گواهی حق تقدم به صورت انفرادی و زوجین خواهد بود.

وی تأکید کرد: هر کدام از سپرده گذارانی که در سال‌ جاری و قبل از صدور این بخشنامه اقدام به افتتاح حساب کرده‌اند باید برای اطلاع از کسری حساب و تکمیل موجودی به شعبه افتتاح کننده حساب مراجعه کنند.

به گزارش مهر، حداقل مبلغ واریزی ماهیانه برای افتتاح کنندگان حساب پس انداز مسکن جوانان در سال ۹۷ مبلغ ۳۸۰ هزار ریال بوده و در حال حاضر نرخ سود تسهیلات با سپرده از محل حساب پس انداز مسکن جوانان ۹ درصد و حداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ سال است که بیشترین دوره بازپرداخت اقساط در شبکه بانکی کشور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فکر بازپرداخت این وام ها رو کردین؟؟؟
      با کدوم حقوق ملت میتونن قسط بدن؟؟
      هر شرکتی و که نگاه میکنی کمه کم 6ماه حقوق معوقه داره

    • عنقا

      اخه یک جوان ازکجا بیاره بده نه به فکر سود تسهیلاتن فقط بلدن مبلغ وام بالا ببرن یعنی شما فکر این نمیکنیدباید قسط از خود ش کم میاره که شاید جوانهای خانواده های بزرگان ازپسش بربیاد

    • بدون نام

      مرده شورتون را ببرن با وامتون تا آخر عمر مردم را مقروض کنید
      قیمت خونه خیلی گرونه با 213 میلیون حل نمیشه اساتید

    • دبیریان

      کی اخه پول داره بخوابونه حرفایه خنده دار میزنیدا

    • بدون نام

      بعد میگن چرا مسکن گران شده .....دولت خودش داره حمایت کلی از شازندگان میکنه سیاستی غلت در آشفته بازار مسکن ....جوابی ندارن بگن .....چرا ؟؟؟؟

    • بدون نام

      تنها چاره کار برای مسکن فقط وام به بافتهای فرسوده است هیچ سازنده ای نمی تونه به فروش نرسانه سیاست ندارید اجباری کنید

    • محمد

      به تاثیرش روی قیمت مسکن فکر کردند یا اینکه اینم مثل سایر تصمیمات اقتصادی بدون فکر بوده

    • بدون نام

      بعد از پنج سال سپرده گذاری چند برابر مبلغ وام رو قیمت خونه اومده!!!
      اگر دلتون سوخته برای مردم اول وام بدید بعد سپرده و اقساط رو بگیرید

    • سارا

      واقعا این تزها را کدام عاقلی میده آخه 15 سال دیگه دویست میلیون که ارزش دو هزار تومن هم نداره مردم الان به خونه احتیاج دارند و مستاجرند کی تا 15 سال دیگه معلوم نیست زنده باشیم اینها مردم را مسخره کردند خاک بر سر نفهمشون که انگار تو این مملکت زندگی نمی کنند

    • بدون نام

      بابا أينا میخوان همین یه دره پولی هم که واسه ملت مونده با این روشا بردارن و برن‌. توی شیش ماه پولمون ده برابر سقوط کرده خدا به داد پونزده سال دیگه برسه‌.

    • بدون نام

      تنها چاره کار برای مسکن فقط وام به بافتهای فرسوده است هیچ سازنده ای نمی تونه به فروش نرسانه سیاست ندارید اجباری کنید

    • علی کرمانشاه

      مرده شور دولت و سیاستهای مالی و بانکیشون ببره که همش به فکر غارتگری مردم هستند.بی‌شرف های بیکفایت آخه این خبر رسانه ای میکنید چه ارزشی برایمردم داره جز اینکه چراغ سبز به دلالان مسکن میدهید که گرانتر کنند.با وعده سرخرمن بانکها

    • بدون نام

      تنها چاره کار برای مسکن فقط وام به بافتهای فرسوده است هیچ سازنده ای نمی تونه به فروش نرسانه سیاست ندارید اجباری کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج