۷۴۲۷۷۴
۱۳ نظر
۵۰۰۷
۱۳ نظر
۵۰۰۷
پ

وجود ۳ میلیون زن سرپرست خانوار بیکار در کشور

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از وجود بیش از سه میلیون زن بیکار سرپرست خانوار در کشور خبر داد و گفت: جمعیت زنان بیکار تحصیل‌کرده دو تا سه برابر فارغ‌التحصیان بیکار مرد است.

خبرگزاری ایسنا: معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از وجود بیش از سه میلیون زن بیکار سرپرست خانوار در کشور خبر داد و گفت: جمعیت زنان بیکار تحصیل‌کرده دو تا سه برابر فارغ‌التحصیان بیکار مرد است.

معصومه ابتکار در شورای اداری استان سمنان بر ضرورت توجه بیشتر به حقوق زنان تاکید و اظهار کرد: باوجود تاکید بسیار بر عدالت جنسیتی در قانون اساسی متاسفانه شاهد بیکاری بیشتر در بین زنان توانمند کشور که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند هستیم.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود و دشمنی‌های امریکا با جمهوری اسلامی افزود: در این شرایط خاص بیش از هر دوره دیگری نیازمند اتحاد، انسجام و همدلی بین سه قوه و بین دولت و ملت هستیم.

وی اعتمادسازی برای مردم را در این شرایط حیاتی دانست و تصریح کرد: باید به گونه‌ای تلاش کنیم که مردم ببینند دولت برای رفع مشکلات آنها برنامه‌ریزی دارد تا بتوانیم در جامعه ایجاد امید کنیم.

ابتکار با بیان اینکه قوه قضاییه نقش مهمی در این شرایط دارد خاطرنشان کرد: حتما در چنین شرایط ویژه‌ای برخی‌ها به دنبال سوءاستفاده خواهند بود لذا قوه قضاییه باید با هوشیاری با افراد سودجو برخورد کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بر لزوم شفافیت بیشتر در کارها تاکید و خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و با یک سری اقدامات دقیق و درست مردم را امیدبخش نگه داریم.

وی از عدالت اجتماعی به عنوان یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید نام برد و اظهار کرد: رهبری معظم انقلاب نیز همواره در این ارتباط دغدغه داشتند

ابتکار با اشاره به برخی مشکلات کشور در این حوزه از وجود کودکان بازمانده از تحصیل اظهار نگرانی کرد و گفت: زیبنده نیست پس از گذشت چهل سال از عمر نظام مقدس اسلامی شاهد این حجم از کودکان بازمانده از تحصیل در کشور باشیم.

وی سهم دختران بازمانده از تحصیل را بیش از پسران دانست و گفت: در این چهار دهه انقلاب اسلامی منشاء خدمات بسیار درخشانی در جای جای کشور بوده اما با این وجود در بخشی بخش‌ها اقدامات مناسبی انجام نشده و جامعه با مشکلاتی روبرو است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با ابراز نگرانی از ایجاد فاصله بین نسل انقلاب و جوانان نسل امروز افزود: در معاونت زنان و خانواده رئیس‌جمهوری اقداماتی در همین ارتباط آغاز شده که امیدواریم با تلاش همکاران به سرانجام برسد.

وی بر لزوم توجه بیشتر به استفاده از ظرفیت زنان تاکید و خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهوری وعده دادند که ۳۰درصد پست‌ها را براساس شایستگی به زنان بدهند و خوشبختانه تاکنون هم اقدامات خوبی در این بخش صورت گرفته که باید در استان‌ها نیز با سرعت بیشتری دنبال شود.

ابتکار از اجرای طرح تاب‌آوری در سطح ملی خبر داد و گفت: این طرح نیز با تلاش معاونت زنان و خانواده رئیس‌جمهور در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت زنان توانمند استفاده بیشتری شود گفت: خوشبختانه نمایندگان مجلس نیز همراهی خوبی در این بخش دارند که جای تقدیر دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامبیر

      ولی خوشبختانه شما شوهر وفرزندان پنجاه تاکار دارید!؟

    • بدون نام

      چشمتون هزاران بار روشن! تو ایران زن باشی سرپرست خانوار باشی و بیکارم باشی! دیگه از این بدتر نمیشه!

    • شهین سیفی

      بانو سر شما سلامت شما وشوهرتون وفرزندانتون گری کاتهاتون سلامت

    • بدون نام

      خبر تکاندهنده ست ، عواقبش هراس انگیز است.

    • امیر هوشنگ توو ه ای

      دولت و مجلس گزارش کاملی در باره رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار بدهند ۰ کافی است جلوی حقوق بگیران نجومی و ریخت و پاش ادارات و وزارتخانه ها و جشن های افتتاحیه پروژه ها گرفته شود تا این سه میلیون زن سرپرست خانوار در فقرمطلق نباشند در حاکمبت اسلامی شرم اور بانوان محترم ایران زمین با فقر و مشکلات زندگی کنند ۰ شرم تان باد مسولین ۰ مردم ایران از برخی مسولین بشدت عصبانی و روز قیامت یقه شما را میگیرند هر چند در همین دنیا هم عذاب الهی در انتظارتان هست ۰ بجا حرف زدن کارکنید و خدمت به خلق الله

    • مهناز

      مگر تو هم بی سرپرستی. اصلا بتو چه شوهر با اون ثروت. فرزند در سرزمین امریکای غاصب. از خودت نگو که هزار شغله هستی

    • بدون نام

      اومدی آمار بدی؟ یا کار کنی؟

    • بدون نام

      مهم نیست خانم مترجم همینکه فرزندان شما در رفاه هستندکفایت می کنه.

    • بهلول

      مسعول بی مسعولیت این کلام را باید با گریه گفت نه خنده.

    • بدون نام

      سلام
      خدایی خیلی دلم میخواست خانم ابتکار بعد از بالارفتن از دیوار سفارت امریکا که در مسند قدرت بوده طی ادوار گذشته یک گزارشی از عملکرد خودش رو به رسانه اعلام میکرد که چه کارهای رو به سرانجام رسونده

    • ساوان صباحت

      مگه زنی که سرپرسته باید کاربکنه پس شرکتهای فرشبافی وکارخانجات آستان قدس وکمیته امدادچکارمیکنن خب کمک کنن اینا که ازفلسطین اولی ترند

    • بدون نام

      برو بالاتر از ۱۰ میلیون

    • بهلول

      خانم ابتکار تو مشغول باش بقیه را ولش کن بابا!فعلا بچسب به نور چشمی های خودت در آمریکا بهشان سخت نگذره .....خودم جا وخرم جا صاحب خانه خوا بزا خوا نزا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج