۷۴۲۷۸۶
۲۷ نظر
۵۰۰۵
۲۷ نظر
۵۰۰۵
پ

دستگیری ۱۶ زن داعشی در ایران

دادستان تهران: در یک پرونده شانزده زن که به سوریه رفته و برخی در عملیات مسلحانه شرکت داشته، آموزش‌های نظامی دیده و یا در خدمت اعضای گروهک داعش بودند دستگیر شدند این زنان و هم‌چنین شانزده مرد از اعضای داعش که در ایران دستگیر شدند، قصد داشتند بعد از شکست داعش در سوریه، ایران را مامنی برای اقدامات تروریستی خود نمایند که هر دو پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.

خبرگزاری فارس: ششمین جلسه دادستانی تهران در سال جاری، روز شنبه شانزدهم تیرماه با حضور ۲۷ نفر از قضات زن و برخی معاونان این دادسرا به ریاست جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران برگزار گردید.

دادستان تهران در خصوص اجرای حکم اعدام هشت عضو گروهک داعش و ابهام‌های مطرح پیرامون چگونگی دستگیری این افراد به رغم به هلاکت رسیدن تروریست‌هایی که به مجلس شورای اسلامی حمله نمودند، اظهار داشت: حمله به مجلس شورای اسلامی سال قبل در تهران رخ داد و تعدادی از اعضای داعش در صحنه به هلاکت رسیدند، اما این تمام قضیه نبود بلکه پرونده گروهک داعش پیش از این نیز تحت اشراف نهادهای امنیتی کشور بود و لذا تمامی افراد مرتبط با عملیات حمله به مجلس در سراسر کشور دستگیر شدند و هشت محکومی که اعدام شدند، جزء افراد مرتبط با شبکه ترور بودند که با پیگیری‌های اطلاعاتی وزارت اطلاعات دستگیر گردیدند.

جعفری دولت آبادی در خصوص رسیدگی به پرونده اعضای گروهک داعش با اشاره به این که رسیدگی با حضور وکیل متهمان و به نحو علنی و با رعایت قوانین و مقررات دادرسی کیفری به عمل آمده و تا حد ممکن روند محاکمات از رسانه ملی پخش شده است، در خصوص مقاصد این گروهک اظهار داشت: این افراد چهار عملیات ترویستی را برنامه‌ریزی کرده بودند که تمامی موارد خنثی شد و مواد منفجره زیادی شامل سلاح، فشنگ، مهمات و کمربند انفجاری از متهمان و محل دستگیری آنان کشف شد.

وی حجم مواد مکشوفه از دستگیرشدگان را موید اهمیت کار پلیس و دستگاه‌های اطلاعاتی در شناسایی تروریست‌ها دانست و این دستگیری‌ها را نتیجه اقدامات دادستانی، پلیس و نهادهای امنیتی در جهت اشراف بر اعضای گروهک داعش در سراسر کشور به شمار آورد و افزود: این افراد پیش از آن که برای انجام اهداف تروریستی خود به تهران برسند، در سایر استان‌ها و در خانه‌های امن تیمی دستگیر شدند و دستگیری آنان ضربه مهلکی بود که به گروهک داعش وارد شد.

دادستان تهران با اعلام این که حامی اصلی این پرونده دولت آمریکاست که گروهک داعش را با هدف ناامن نمودن منطقه ایجاد و حمایت کرده است و افزود: دولتی که تروریست پرورش می‌دهد چگونه می‌تواند پز حقوق بشری به خود بگیرد.

دستگیری شانزده زن داعشی

دادستان تهران دستگیری و محاکمه تعدادی از اعضای گروهک داعش و اعدام هشت نفر از آنان را صرفاً یکی از ضربه‌های وارد به گروهک مذکور دانست و در خصوص دو پرونده دیگر مربوط به اعضای این گروهک که در دادسرای تهران رسیدگی شده است، اظهار داشت: در یک پرونده شانزده زن که به سوریه رفته و برخی در عملیات مسلحانه شرکت داشته، آموزش‌های نظامی دیده و یا در خدمت اعضای گروهک داعش بودند دستگیر شدند این زنان و هم‌چنین شانزده مرد از اعضای داعش که در ایران دستگیر شدند، قصد داشتند بعد از شکست داعش در سوریه، ایران را مامنی برای اقدامات تروریستی خود نمایند که هر دو پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به واکنش گروهک داعش به اعدام هشت نفر عضو خود و تهدید به این که، این اقدامات را بی پاسخ نخواهند گذاشت، چنین تهدیدهایی را موید اهمیت اقدامات پلیسی و قضایی علیه این گروهک، حجم دستگیری‌ها و اشراف اطلاعاتی دستگاه‌های امنیتی، پلیس و دادستانی بر اقدامات تروریست‌ها دانست و افزود: این تهدیدها نشان دهنده آن است که جمهوری اسلامی ایران بر داعش هم فائق آمده و دیگر اجازه نخواهد داد که داعش و اذناب آن به تحرکات مذبوحانه خود ادامه دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهروز

      درودخدا به حافظان ملت وکشور

    • بدون نام

      لعنت به داعش و تفکرش.
      الان اونی که به من منفی میده یکی از داعشی های بالقوه ست!میگی نه نیگاه کن!
      دیدی چقدر داعشی داریم؟!

    • بدون نام

      چقدر این داعشی ها پستن همشون رو اعدام کنید و حتی میشود به سبک خودشون سرشون رو برید تا یه حالی بکنن

    • بدون نام

      من با هر نوع اهدام مخالف هستم چون (!!!؟!!! شما تصور کنید یک فقیر دارد گدایی میکند اما تا وقتی یک چیزی به آن فقیر می دهی اشکال ندارد اما گر راست می گویید کمی حلش دهید همان موقعه میبینیم حدودآ دوهزار آدم در عرض چند لحظه بنام بستگان درجه اول آن بنده خدا جم وازآن حمایت میکنند پس همچون مورد کار خوب هست بشرط آنکه حکم داده شود احدام یک درج بنام رفعت اسلامی تخفیف به زندان ابد محکوم این جا یک کاسبی خوب پیدا میشود اما احدام وقتی که داده شود معنی آن چنین هست که مسولین از خودشان می ترسن مسل زمان حضرت موسی

      پاسخ ها

      • جواد

        شما برو مدرک پنجمت رو کامل کن موافق می شی

      • بدون نام

        بافتنتم خوب نیست شغلتو عوض کن بعضیا فکر کنم خودشونم نمیفهمن چی میگن

      • بدون نام

        چيزي زدي؟

      • بدون نام

        کی گوشی دست تو داده عمویی خخخخ

      • pouya

        ببندچرت نگو.پس این زن هایی که زیبای دارن بعضی شون مشکل دارخیابانی میشن بخدامیگن تومقصری چون زیبا آفریدی....حکم اعدام به روش خودشون فقط سرشون روببرن.خلاص هیچ کسی اراول فقیرنبوده.

    • بدون نام

      ازافغانیای داعشی بگین از۲۲نفرکه گرفتن ۱۲نفرش افغانین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا این افغانیها رو دیپورت کنین افغانستان عزیزشون

      • بدون نام

        محض اطلاعتون خیلی از افغانیها با داعش جنگیدن نژاد پرست

      • بدون نام

        اگه کسانی با تفکر تو تو غرب ازادی عمل داشته باشند اونجا رو دریای خون میکنند اینقدر که ایرانی و افغانی و مهاجرای دیگه هستند چقدر خوبه این افکار خطرناک و همه ندارند و گرنه از تواین افکار هزار تا داعشی درمیومد

    • سید محمد حسینی

      اين داعشی های از خدا بی خبران را را هر کجا دستگیر شد فوراً باید همان جا تیرباران بشن خدا لعنتشان کند

    • بدون نام

      این بی شرفها را نباید نگه داشت بلکه سریعا دادگاه صحرایی باید تشکیل داد ودر جا اعدام نمایند

    • بدون نام

      اگر "تحت اشراف" بودند چگونه توانستند تا قلب تهران بیایند و کشتار راه بیندازند ؟ مگر اینکه گاهی اشراف کار نکرده و یا همدست داشته اند که گیر نیفتند

    • بدون نام

      خداوند خیر بده این سربازان گمنام امام زمان را دمتون گرم

    • بدون نام

      ماشالله خدا حفظتون كنه ما براي شما غيور مردان نيرو انتظامي سپاه و ارتش دعا ميكنيم

    • ابودان

      سیاست خوبی ندارین مملکت داغونه از گرونی ولی ممنونیم واقعا زحمت میکشین ایران بخاطر شماها امنیت داره

    • بدون نام

      به زودی عملیات تروریستی هم در ایران اتفاق خواهد افتاد
      خود را آماده کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بزودی این خدانشناس های کفتارصفت جزای خونهای انسانهای بیگناه را خواهند داد و این ابوبکر البغدادی باید تاوان خون این همه انسان بیگناه و بچه های کوچک را باید بدهد

    • بدون نام

      دست غیورمردان جبهه عدالت مریزاد.....ما وامداردقت شما هستیم...سپاس

    • مردجنوبی

      داعش را زنان کثیف بوجود آوردنند خدا لعنتشون کنه همشون را اعدام کنید این داعشی ها ارزش زندگی ندارند

    • بدون نام

      ای بابا 386 روز طول کشید تا فقط 8 نفر داعشی را محاکمه کنند آنهم برای قاتلان انسان و اسلام .وای اینها دارند یا این حجم زیاد کار کردن از کار افتاده میشوند

    • بدون نام

      داعش بی وژدان آدم کش ، بیا ایران تا سقتت کنن

    • یوسف

      ایران سرافراز وموید باشی عاشقتم

    • ff

      خدا همتونو لعنت کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج