جاباما
۷۴۲۸۵۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تظاهرات اروپایی‌ها علیه سیاست‌های ترامپ

اروپایی ها روز شنبه در بروکسل علیه حضور و سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نشست آتی سران ناتو تظاهرات کردند.

خبرگزاری ایرنا: اروپایی ها روز شنبه در بروکسل علیه حضور و سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نشست آتی سران ناتو تظاهرات کردند.

به نقل از آسوشیتدپرس، معترضان در این تظاهرات خواستار کاهش هزینه های نظامی و افزایش بودجه برای مدارس و انرژی پاک شدند.

این تظاهرات با عنوان «از ترامپ استقبال نمی شود» برگزار شد. همچنین فعالانی که خواستار تعطیلی نیروگاه های هسته ای و زغال سنگ، پایان نژادپرستی و تبعیض جنسیتی و توقف برنامه ریاضت اقتصادی هستند، در تظاهرات امروز شرکت کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه ، معترضان که هزاران نفر برآورد شدند، باشعار های«ما صلح می خواهیم، «نه به جنگ» و «نه به جنگ با ایران» نسبت به سیاست های دونالد ترامپ اعلام انزجار کردند.

معترضان آدمک ترامپ را ساخته بودند و روی بنرهای آنها نوشته شده بود: «ناتو، بازی تمام است.» همچنین روی بنر دیگری نوشته شده بود: «تسلیح ترکیه، عربستان و اسرائیل را متوقف کنید.»

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین درخواست ترامپ برای افزایش سهم کشورهای اروپایی در بودجه ناتو و سیاست های مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا را «غیرانسانی» خواندند.

نشست سران ناتو چهارشنبه و پنجشنبه یازدهم و دوازدهم ژوئیه (۲۰ و ۲۱ تیر ماه) در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار می شود و ترامپ نیز در این اجلاس شرکت می کند. ترامپ گفته که سایر اعضای ناتو به اندازه کافی برای دفاع از خود هزینه نمی کنند و خواستار افزایش بودجه نظامی این کشورها شده است.

ترامپ عصر پنجشنبه پس از پایان نشست ناتو در بلژیک برای سفری سه روزه راهی انگلیس می شود. وی تاکنون سه بار سفر خود به انگلیس را از بیم رویارویی با معترضان به تأخیر انداخته بود.

بر اساس برنامه اعلام شده از سوی نهادی حقوق بشری و ضد ترامپ، جمعه آینده تظاهرات گسترده ای در شهر لندن برگزار می شود. تشکل مدنی «ائتلاف توقف ترامپ» که یکی دیگر از نهادهای اصلی مخالف سفر رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس به شمار می رود، مدعی حضور میلیونی مخالفان ترامپ در این حرکت اعتراضی شده است.

صادق خان شهردار لندن با درخواست مخالفان ترامپ برای پرواز یک بادکنک غول پیکر تمسخرآمیز از رئیس جمهوری آمریکا، بر فراز پارلمان انگلیس موافقت کرده است.

رسانه های اعلام کرده اند که ترامپ پس از انگلیس راهی فنلاند می شود تا در هلسینکی پایتخت آن کشور با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج