۷۴۳۱۰۳
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

شیوه ماهرانه کلاهبرداری یک قاتل از داخل زندان

یک قاتل که از داخل زندان باند کلاهبرداری را هدایت می‌کرد با تلاش پلیس فتای مازندران شناسایی شد.

روزنامه ایران: یک قاتل که از داخل زندان باند کلاهبرداری را هدایت می‌کرد با تلاش پلیس فتای مازندران شناسایی شد.

چندی قبل فردی با مراجعه به پلیس گفت: شخصی ناشناس با بنده تماس گرفته و عنوان داشت که از یک برنامه رادیویی تماس می‌گیرد و من در قرعه‌کشی مسابقه، برنده ۵۰ میلیون ریال کمک هزینه عتبات عالیات شده‌ام و سپس با ترفند و فریب مرا به پای دستگاه خودپرداز کشاند و با فعال کردن رمز دوم حساب بانکی‌ام مبلغ ۴۷۰ میلیون ریال از حسابم برداشت کرد.

با شروع تحقیقات پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس فتا استان مازندران قرار گرفت و با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی یک زن سابقه‌دار، در مهرشهر کرج شناسایی شد. سرهنگ محمدنژاد - رئیس پلیس فتای مازندران- در تشریح این خبر گفت: در ادامه با تحقیقات بیشتر مشخص شد که علاوه‌بر شاکی پرونده، از افراد دیگری نیز با همین شیوه و شگرد سرقت شده‌است. به‌همین منظور با بررسی‌های تکمیلی و فنی مشخص‌شد که وجوه مورد نظر از حساب شاکی صرف خرید سکه در شهر تهران شده‌است.

با هماهنگی مرجع محترم قضایی مأمورین این پلیس با دریافت نیابت قضایی اقدام به دستگیری این زن کردند.

متهم پس از سیر مراحل قضایی و انتظامی به پلیس فتای استان مازندران منتقل شد و در تحقیقات اولیه عنوان داشت با همدستی یک زندانی که به جرم قتل عمد در زندان درحال تحمل کیفر است اقدام به کلاهبرداری می‌کرد. وی اعتراف کرد که بعد از برداشت از حساب افراد، مبالغ سرقتی را به کارت‌های عابر جعلی انتقال داده و سپس با مراجعه به طلافروشی‌های شهر‌های تهران و کرج اقدام به خرید سکه می‌کرد و بابت هر خرید نیز ۳ درصد به‌عنوان پورسانت از متهم دریافت می‌کرد.

در ادامه رسیدگی به پرونده مرد زندانی نیز شناسایی شد وی در بازجویی‌ها اعتراف کرد که با شگرد مختلفی از جمله تماس و ارسال پیامک مبنی‌بر برنده شدن در طرح برنامه رادیویی با مردم تماس می‌گرفتند و ابتدا شماره کارت مالباختگان را دریافت و پس از مدتی به بهانه واریز وجه به حسابشان و دریافت موجودی، آنها را پشت دستگاه خودپرداز کشانده و با ترفندی خاص رمز اینترنتی حساب‌شان را فعال و یا با فریب، وجوه را از حسابشان سرقت می‌کردند.

سرهنگ محمدنژاد ضمن اشاره به این نکته که هرگز نباید به پیامک‌ها و تماس‌های غیر واقعی و پیشنهاد‌های واهی و عوام فریبانه توجه کرد، گفت: به تماس‌هایی که به شیوه‌های مختلف مثل اعلام برنده شدن شما در مسابقات و قرعه‌کشی‌ها، امور خیریه و مواردی از این دست که اطلاعات کارت بانکی شما را درخواست می‌کنند، اعتماد نکرده و به آنها پاسخ ندهید.

برای پرداخت و انتقال وجه به حساب شما نیازی به مراجعه حضوری جلوی دستگاه عابر بانک نیست و فقط ارائه شماره کارت لازم است و از دادن دیگر اطلاعات درج شده بر روی کارت مثل تاریخ اعتبار کارت و cvv۲ و رمز اول و دوم جداً خودداری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      خیلی عذر میخوام ملت ما اگر خر نبودند که اینقدر قشنگ سواری نمیدادند.

      پاسخ ها

      • دروغگو

        کاربر. علی جان 14/14 گل گلاب خریت هم عالمی دارد و حالی که هیچ تنابنده ای اون لذت هنگام خریت را نه می فهمد و نه به او دست می دهد و هنگامی که به هوش آمد متوجه میشود این خریت جبران ناپذیر است و بس!!!

    • بدون نام

      هرچقدربلانسبت خربیشترباش راحترسواری میگیرنپملت احساساتی غیرمنطقی همین توهمه زمینها

    • محمد

      زندان های خیلی عجیبی داریم خیلی راحت میتونن تلفن بزن اینترنت دارن موبایل دارن چاقو دارن خلاصه از بیرون بیشتر امکانات دارن

      پاسخ ها

      • رحمت

        تانک هم دارن البته بعضی هاش.... خخخخخخخ... بابا این چرتو پرتا چیه... یارو احمق بوده مگه هیبنوتیزمش کرده که بردش پای دستگاه خودپرداز گفته بزن به این کارت.... بابا طرف خودش عذر میخام کودن بوده.... رامبد جوان بدبخت هرشب پخش زنده زنگ میزنه به طرف چهل تا سی جینش میکنن که سرکاری کو کجاست..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج