۷۴۳۱۱۶
۲۰ نظر
۵۱۰۱
۲۰ نظر
۵۱۰۱
پ

ٰرئیس بسیج جامعه زنان: حجاب اجبار نیست

رئیس بسیج جامعه زنان با بیان این که در کشور ما حجاب اجبار نیست بلکه یک قانون است، گفت: هیچ فرد، گروه و سازمانی موافق برخورد‌های خشونت آمیز با مساله‌ای فرهنگی نیست و موضوع حجاب، موضوعی اجتماعی است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس بسیج جامعه زنان با بیان این که در کشور ما حجاب اجبار نیست بلکه یک قانون است، گفت: هیچ فرد، گروه و سازمانی موافق برخوردهای خشونت آمیز با مساله‌ای فرهنگی نیست و موضوع حجاب، موضوعی اجتماعی است.

مینو اصلانی ضمن اعلام برنامه‌های هفته حجاب و عفاف، با بیان این که حجاب یک قانون است گفت: در نهایت اگر تعداد کمی مایل نباشند حجاب داشته باشند با توجه به قانون مداری مردم باید آن را رعایت کنند و به آن احترام بگذارند.

او با اشاره به اینکه برای رعایت این قانون پیش بینی‌هایی صورت گرفته و مردم نیز مترصد اجرای قانون و احترام به آن هستند گفت: با این وجود ممکن است عده‌ای به شکل سازمان یافته با دلارهایی که دریافت میکنند برای برداشتن حجاب و مقابله با آن برخیزند که دستگاه انتظامی و امنیتی اقدام می کند؛ به هر حال حجاب یک حرکت فرهنگی است و برنامه‌ها با محور اغنا سازی و در ارتباط با مخاطب و پاسخ به سوالات جوانان پیش بینی شده است.

اصلانی با تاکید بر این که ما طرفدار خشونت در امر حجاب نیستیم گفت: نیروی انتظامی مقتدر ما قانون مدار بوده و با قانون شکنان مقابله می کند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل ستاد مردمی عفاف و حجاب هم زمان با آغاز این هفته از نوزدهم تیر ماه تصریح کرد: در هجمه فرهنگی دشمن آنچه در راس قرار دارد بحث حیازدایی است این مساله مربوط به زمان حال هم نیست و در غرب و هالیود بیش از صد سال است که با حجاب سر ستیز دارند.

رئیس بسیج جامعه زنان در ادامه افزود: امروز آنها به دنبال تحقیر حجاب هستند و این تفکر را القا می‌کنند که حجاب مانع پیشرفت زنان می شود.

اصلانی با بیان اینکه برنامه‌های هفته حجاب در سطح ۳۱ استان و به همراه برگزاری نشست‌های تخصصی خواهد بود، گفت: امروزه برداشتن حجاب به عنوان خط نفوذ دشمن مطرح می شود، به همین دلیل همزمان با هفته حجاب بحث‌های اغنایی برگزار می شود. این هفته به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان در مسجد گوهرشاد که در اعتراض به منع حجاب در سال ۱۳۱۴ جمع شده بودند و به شهادت رسیدند، نامگذاری شده است.

او با اشاره به نامگذاری ایام هفته حجاب نیز توضیح داد: عفاف و حجاب؛ احترام به خویشتن و حقوق شهروندی، عفاف و حجاب؛ مظهر وقار و آرامش خانواده، عفاف و حجاب؛ اصالت ایرانی ـ هویت اسلامی ، عفاف و حجاب؛ جهاد کبیر وصیت شهیدان، عفاف و حجاب؛ تمدن اسلامی و نیاز جهانی، عفاف و حجاب؛ فریضه الهی، سیره فاطمی و عفاف و حجاب امنیت اخلاقی، نکات اجتماعی، نام‌های ایام این هفته هستند.

او افزود: برگزاری مشاعره ، اهدای گل در متروی تهران به بانوان، برگزاری نشست متعدد، برنامههای چادرهای آسمانی، اجتماع بزرگ مردمی حافظان حریم خانواده، اعزام دختران به مسجد جمکران و سپس پیاده روی تا حرم حضرت معصومه، اجتماع بزرگ مردمی حافظان حریم خانواده، و همایش حریم زیبایی در سایه عفاف مجموعه برنامههای این هفته هستند.

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام امین کشوری فعال فرهنگی نیز با بیان اینکه در زمینه حجاب قوانین خوبی وجود دارد اما گاهی برخی دستگاه‌ها نسبت به انجام این قوانین کم لطفی می کنند گفت: به غیر از چند دستگاه محدود، بقیه دستگاه‌ها وظایفی که به عهده دارند زمین گذاشتند. به غیر از چند دستگاه بقیه دستگاه‌ها وظایف فرهنگی دارند. تا کنون شیوه‌های القای این حکم متناسب به رده‌های سنی نبوده و باید توجه داشت که اندیشه‌های مخالف با حجاب به معنای عناد با دین نیست بلکه عدم تسلط بر مفاهیم دینی است.

امینی با بیان اینکه در موضوع حجاب در کشور خلاء گفتوگو وجود دارد افزود: فضای گفت و گو در مورد حجاب موجود نیست؛ با این وجود ما باید قبل از هر چیز حکم الهی را در جامعه اجرا کنیم. اگر دختری استانداردهای حجاب را رعایت نمی‌کند، کار فرهنگی و ترویجی کافی در موردش انجام نشده است. اسلام حضور زنان در جامعه را پذیرفته است اما این حضور باید انسانی و اثربخش باشد و آمیخته با فضای زندگی خصوصی فرد نباشد.

این فعال فرهنگی افزود: در طرح فرهنگی «یک حس خوب» که در منطقه ۲ و ۵ تهران اجرا شد جمعی از ظرفیت خانمهای خارجی با حجاب برای استدلال و فضای گفتمانی بهره بردیم که طی ۵۰ هزار مواجه با زنانی که حجاب استاندارد نداشتند ۹ هزار زن را وارد غرفه‌ها کردند.

او همچنین ادامه داد: نرم افزار جشن فرشته‌ها برای دختران گروه الف و ب که قبل از سن تکلیف هستند آماده و در دسترس مردم قرار گرفته است. همچنین سایت " با حجاب" که سایتی خبری و تحلیلی در این حوزه است نیز به تازگی مشغول به کار شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خاطره

      چطور شد که هیچی تو ایران فرهنگ نداره فقط حجاب فرهنگی شد؟

    • بدون نام

      خواهشا یه قانونم برای اختلاس گران وکسایی که دوتن سکه میخرن وغیره بزارین تا یکی حجاب رعایت نمیکنه میچسبونین به دشمنا ولی دزدی ورنتخواری هیچی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا امثال شماها هم از این حرف خانم اصلانی سو استفاده نکنید

    • بدون نام

      ... قبل از اینکه حجاب قانون باشد حکم الهی است حداقل شما که خانم هستی و احتیاطا نامت مسلمان اونهم شیعه خوبه حکم حجاب را در سوره نور و سوره مبارکه احزاب بخوانید و نظرات آبکی و بدون تحقیق خود را به کل تعمیم ندهید
      حکم الهی تغییر ناپذیر است و قانون جمهوری اسلامی ایران تابع شرع مقدس است

      پاسخ ها

      • بینام

        احسنت..کاملا موافقم

    • یوناس حقی

      به نظر میاد اینها همانهایی هستند که از پای منبر بلند شدند و همیشه پا منبری برخی ها بوده اند که تکلیفشان با خود مشخص نیست چه رسد به من و امثالهم

      پاسخ ها

      • یوناس حقی

        چرا نظرات سانسور میشه ؟؟؟؟؟ چاپ نکن ، بهتر از این است که سانسور کنی !!!! حق نداری سانسور کنی ،

    • بدون نام

      قانون ما برگرفته ازشرع است وشرع هم دستورخداست دستورخدایعنی واجب واجب یعنی اجبار نمازاجباراست ولی عدم اجرا ی آن کمترتبعاتش نمایان اجتماعی میشود ولی حجاب اگراجرا نشود تبعات مخربی درجامعه خصوصا برقشرجوان دارد بادوپهلو گویی مشکلی حل نمیشود رک باشید در گفته ها تصمیمات وعملتان.

      پاسخ ها

      • یوناس حقی

        من اگر بگویم موافق حرف شماهستم ، پس باید بگویم تنها برای مسلمان واجب می شود !!! کسیکه شارع مقدس اسلام را قبول دارد و پذیرفته ، تکلیف بقیه چیست ؟ یهودی ، مسیحی ، کافر ، چه ساکن ایران چه توریست ؟ آنها باید با شارعی که قبول ندارند چه کنند ؟

    • حسین

      ...با واژه ها بازی نکنید که باعث تبعات اجتماعی نشوید.هرآنچه قانونی باشد،الزام آور است،درنتیجه رعایت شئونات ازجمله حجاب نیزاجباریست.

    • فریبا

      قانون مملکته و قرآن و اسلام!!!...

    • بدون نام

      چرا هر کدوم بخوای ارسال میکنی

      پاسخ ها

      • علی اکبرمحمدی ازروستای بویین فومن

        حجاب حکم خداست تفسير به رای بعضیها نکنیذ

    • بدون نام

      چه جالب

    • بدون نام

      با سپاس فراوان
      ماده قانونی حجاب کجاست؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی دین و بی سواد قرآن رو بخوانید می‌بینید که حجاب حکم الهی است

    • سیما

      آخه... چرا همه چیو به بیگانه و دلار و پوند ربط می‌دین ،...

    • حمید

      این خانم به خداوندی خدا تو ایران ، با این همه استعداد و نبوغش داره تلف میشه ، اینجا واسش کوچیکه استعداد هاش فرصت شکوفایی پیدا نمیکنن

      اجبار نیست بلکه قانونه از جمله حرف هایی هست که فراتر از درک و فهم یک بشر عادیه ، باید روش سالها فکر و تعمق کرد

      فرق قانون با اجبار ؟؟؟؟؟؟؟ بعضی قوانین‌ هستن که قانون هستن اما اجبار ندارن و قانونگذار واسه سرگرمی اون ها رو نوشته تا وقتش بگذره

      آب تو صفر درجه یخ نمیزنه بلکه منجمد میشه و این دو تا بسیار با هم فرق دارن !!!!!!

      ناظر گرانقدر لطفا تایید کن

    • بدون نام

      به دین عیسی مسیح بپیوندید

    • رضا

      من یک مردم هستم آنقدر استرس و فشار زندگی دارم که مسیله حجاب اصلا برام مطرح نیست ، ولی مسیله ای توجهم را جلب کرد حرفهای کاملا متناقض این خانم بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج