۷۴۳۱۸۸
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

سیاستمدار آلمانی: ما جمهوری موز فروش نیستیم!

رئیس حزب سوسیال‌دموکرات آلمان در گفت‌وگو با یکی از نشریات این کشور با انتقاد از دیدار سفیر جنجالی آمریکا در آلمان با روسای شرکت‌های خودروسازی آلمانی، گفت که وی باید متوجه وظایف خود باشد.

خبرگزاری فارس: دیدار «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان با روسای کارخانه‌های خودروسازی در آلمان، واکنش انتقادی شدید «آندرا نالز» رئیس حزب سوسیال‌دموکرات از احزاب حاکم در آلمان را به دنبال داشت.

گرنل اخیرا برای مذاکره درباره مسائل موجود در زمینه تعرفه‌ها با چهره‌های مطرح در صنعت خودروسازی آلمان دیدار کرده است. نالز به این اقدام واکنش نشان داد و در گفت‌وگویی که با نشریه «ولت آم‌زونتاگ» داشت، گفت: «این کار برای من تازگی دارد که یک سفیر در مورد چنین مسایلی مذاکره کند. این کار‌ها چه معنی دارد؟»

وی که از رفتار گرنل خشمگین شده بود در ادامه گفت: «گرنل باید یاد بگیرد که چه وظیفه‌ای دارد و اگر دولت آمریکا می‌خواهد درباره تعرفه‌ها با ما صحبت کند، این موضوع به وزیر اقتصاد آمریکا و "پتر آلتمایر" همتای آلمانی وی مربوط می‌شود. ما جمهوری موزفروش نیستیم.»

اصطلاح جمهوری موز فروش (banana republic) به کشور‌هایی گفته می‌شود که در آن‌ها فساد و رشوه‌گیری حکمفرماست و ساختار قانونی کارایی ندارد. ضمن اینکه روابط اقتصادی و سیاسی هم کارآمد نیستند و ثبات وجود ندارد. اقتصاد این کشور‌ها عمدتا بر فروش یک محصول سطح پایین استوار است.

گرنل پیشتر هم با گفتن اینکه برای تقویت محافظه‌کاران در اروپا تلاش خواهد کرد، در آلمان جنجال به راه انداخته بود. وی همچنین در جریان سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آلمان با وی دیدار کرد که این اقدام هم واکنش برلین را به دنبال داشت.

جلسه گرنل با نمایندگان صنعت خودروسازی آلمان در حالی صورت گرفته که طبق اطلاعات به دست آمده از جامعه صنعتی آلمان، مدیران بخش خودروسازی آلمان در زمینه کاهش تعرفه‌های اروپایی مربوط به خودرو‌های آمریکا تمایل دارند، چرا که تعرفه‌های اروپایی مانعی برای فروش خودرو‌های آلمانی محسوب می‌شوند که در آمریکا تولید و به اروپا صادر می‌شوند.

در این دیدار که در پی دعوت گرنل صورت گرفت، مقامات عالی شرکت‌هایی مانند «فولکس واگن»، «دایملر» و «ب. ام. و» حضور داشتند. سخنگویان شرکت‌های شرکت‌کننده از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده‌اند.

ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش تهدید کرد، در صورتی که اروپا موانع موجود بر سر راه ورود کالا‌های آمریکایی به این اتحادیه را از بین نبرد آمریکا نیز برای واردات خودرو‌های اروپایی تعرفه ۲۰ درصدی اعمال خواهد کرد.

ترامپ همچنین در مصاحبه با شبکه خبری «فاکس‌نیوز» درباره اعمال تعرفه بر واردات خودرو از اروپا گفت: «به همان میزان که چینی‌ها در حوزه تجارت با ما بد برخورد کردند، اروپایی‌ها نیز بد بوده‌اند، اما اروپایی‌ها فقط از چین کوچکتر هستند. کاری که آن‌ها با ما کرده‌اند بسیار وحشتناک بوده است.»

اتحادیه اروپا در واکنش به این موضع‌گیری‌های ترامپ، هشدار داد در صورتی که آمریکا بخواهد برای واردات خودرو‌های اروپایی تعرفه گمرکی اعمال کند این اتحادیه نیز برای واردات مجموع ۳۰۰ میلیارد دلار کالا از آمریکا تعرفه اعمال خواهد کرد. «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان هم به ترامپ در زمینه جنگ تجاری هشدار داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جمهوری موز فروشی ایران

    • بدون نام

      متاسفانه باید بگویم که جنگ اقتصادی میان دو ابرقدرت برتر اقتصاد جهان، یعن آلمان و آمریکا منجر به جنگ جهانی سوم برای سایر کشورها خواهد شد
      شاید الان به این صحبت من بخندید ولی به زودی همه چیز مشخص خواهد شد و کم کم آتش جنگ شعله ور خواهد شد
      اینها سیاسات های پشت پرده انگلیسی هاست که میخوان تغییرات عمده ای در جهان ایجاد کنند که ما هم جزوشان هستیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آلمان در حد چین هم نیست،چه برسه آمریکا!

      • اکبر

        دایی جان ناپلئون میگفت کار، کار انگلیس‌هاست

    • میلاد

      منظور موز فروش حتما به ایران است متاسفانه فساد و رشوه گیری حکفرماست

    • بدون نام

      ما تُن تن موز میفروشیم!!!!!!

    • بدون نام

      دقیقا گل گفتی اقا میلاد

    • شهروند

      مفهوم این جمهوری موز فروش چقدر اشناست مدیونی اگه فکر کنین منظورم کشور خودمونه !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج