جاباما
۷۴۳۲۱۰
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

برای رهایی از گرمازدگی چه کنیم؟

شاید شما هم جزء افرادی هستید که ساعت زیادی را زیر آفتاب گرم تابستان سپری می‌کنید و ممکن است به گرمازدگی که یکی از شایع‌ترین بیماری‌های این فصل است، مبتلا شوید.

باشگاه خبرنگاران جوان: احمد سلطانی معاون برنامه ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص جلوگیری از بروز گرمازدگی در فصل تابستان اظهار کرد: با آغاز فصل تابستان و گرم‌تر شدن هوا و شیوع گرمازدگی در میان افراد مختلف، راهکار‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم از مبتلا شدن به گرمازدگی جلوگیری کنیم.

وی در مورد علائم گرمازدگی گفت: افزایش دمای بدن، سر درد، سرگیجه و منگی، بی اشتهایی، تشنگی شدید، تپش قلب، انقباضات شدید عضلانی و تعریق شدید از جمله نشانه‌های گرمازدگی هستند که با رعایت توصیه‌هایی می‌توان از بروز آن‌ها پیشگیری کرد.

معاون برنامه ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: شهروندان تاحد ممکن از قرار گرفتن در مسیر تابش مستقیم نور آفتاب جلوگیری کنند، همچنین اگر در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار دارند، مقدار زیادی آب مصرف و از پوشیدن لباس‌های زیاد با جنس پلاستیکی خودداری کنند.

سلطانی ادامه داد: شهروندان برای جلوگیری از گرمازدگی در روز‌های گرم باید از بیرون رفتن در ساعت اوج گرما یعنی بین ساعت ۱۱ صبح تا ۳ بعد از ظهر خودداری کنند و بهتر است روزانه از دوش آب سرد استفاده شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه بدن انسان در این روز‌ها به مایعات بیشتری نیاز دارد، گفت: حتی اگر احساس تشنگی نمی‌کنید آب زیاد بنوشید، آب میوه و مایعات خنک را جایگزین چای و قهوه کنید، زیرا کافئین موجود در چای و قهوه باعث از بین رفتن بیشتر آب بدن می‌شود، این در حالی است که بدن در این فصل به آب بیشتری نیاز دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • گم نام

      اقای سلطانی مجبوریم تردد داشته باشیم بابت لباس یک بلوز وشلوار .یک جفت جوراب....یک مغنه ومانتو روی یک دست لباس و یک چادر مشکی روی همه اینا مناسب است .با اضافه کنیم به این پوشش ایا کافی این برای گرما زدگی ؟؟؟

    • AFSHIN

      به مسئولین پناه ببریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج