۷۴۳۳۶۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

سنت خروس‌ها؛ قهرمانی در دلِ بحران

اریک کانتونا در ستایش مبارزه‌طلبی در فوتبال می‌گوید: «من نه مقابل بازیکنان حریف، که برای دوری از فاجعه شکست مبارزه می‌کنم.» به شکل واضحی عملکرد تیم‌ها را می‌توان با این جمله اریک کانتونا تحلیل کرد.

آی اسپورت: اریک کانتونا در ستایش مبارزه‌طلبی در فوتبال می‌گوید: «من نه مقابل بازیکنان حریف، که برای دوری از فاجعه شکست مبارزه می‌کنم.» به شکل واضحی عملکرد تیم‌ها را می‌توان با این جمله اریک کانتونا تحلیل کرد.

اینکه ژرمن‌ها ترسی از شکست خوردن نداشتند، اسپانیایی‌ها شکست را موهبتی برای به پایان رسیدن فصل شلوغ فوتبالی می‌دیدند و بلافاصله بعد از حذف توسط روسیه، به تعطیلات تابستانی رفتند. اشک‌های خوزه خیمنز، مدافع اروگوئه در دقایق آخر مسابقه برابر فرانسه هم وجه دیگری از جمله اریک کانتونا بود؛ بازیکنانی که برای شکست نخوردن مقابل فرانسه هر کاری کردند، اما ناگزیر از شکست خوردن بودند. اشک‌های خوزه خیمنز - آن هم وقتی هنوز مسابقه دوتیم در جریان بود- حرف‌های اسکار تابارز در کنفرانس مطبوعاتی و ستایش از فرانسوی‌ها و اعتراف به اینکه زور شاگردانش به خروس‌ها نرسید، معنای مشترکی دارند؛ فرانسه دشان فاجعه شکست را به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن پیش چشم حریفانش ترسیم می‌کند.

سنت خروس‌ها؛ قهرمانی در دلِ بحران

خروس‌ها حالا در نیمه‌نهایی جام‌جهانی قرار دارند. تا چندهفته پیش تمام تحلیل‌ها درباره تیم‌ملی فرانسه با نیش زدن به دشان به پایان می‌رسید. بعضی‌ها پا را فراتر گذاشتند و بعد از جدایی زیدان، خواستار کنار گذاشتن او و نشستن زیزو روی نیمکت خروس‌ها شدند. دشان اما تنها به یک جمله اکتفا می‌کرد: «صندلی‌ام را به کسی تحویل نمی‌دهم.» این بحرانی بود که پیشتر هم مربیان فرانسوی درگیرش بودند.

امه ژاکه را به خاطر دعوت نکردن از دیوید ژینولا و اریک کانتونا از دم تیغ گذراندند و باور نمی‌‌کردند تیم قهرمان 98 را تحویل‌شان دهد. روژه لومر و کارنامه خالی‌اش در مربیگری - تجربه نازل مربیگری در ارتش‌های فرانسه- سوژه طنز مردم فرانسه بود، اما قهرمانی دراماتیک یورو2000 جواب محکم لومر به فرانسوی‌ها بود. وقتی ژاک سانتینی روی نیمکت خروس‌ها نشست، همه از روابطش با میشل پلاتینی و تاثیر اسطوره فوتبال فرانسه بر این انتخاب گفتند؛ چهارسال بعد فرانسه ژاک سانتینی، به فینال جام‌جهانی رسید و اگر ضربه سر زیدان نبود، شاید خروس‌ها دومین قهرمانی‌شان در جام‌جهانی را هم جشن می‌گرفتند.

سنت خروس‌ها؛ قهرمانی در دلِ بحران

چشم تاریخ همیشه کور است؛ مردم فرانسه به امه ژاکه و روژه لومر و ژاک سانتینی تاختند و عبرت نگرفتند. حالا نوبت دیدیه دشان و نسل بازیکنان جوان فرانسه است که خودشان را به جام‌جهانی ثابت کنند؛ به کارشناسانی که آنها را یکسری ستاره و نام بزرگ می‌دانستند که صلابت تاکتیکی ندارند و بعید است شانسی برای قهرمانی در جام‌جهانی داشته باشند. فرانسه برای رسیدن به سومین فینال تاریخ فوتبالش، یک‌ ۹۰دقیقه با بلژیک فاصله دارد. تیمی که هنوز هم رنگ تمجید را ندیده است؛ بعد از شکست آرژانتین، خط‌دفاع متزلزل خروس‌ها دستمایه انتقاد شده بود؛ و لذت حذف اروگوئه را با برچسب گل اتفاقی گریژمان تلخ کردند. فرانسه دشان خودش را از دل همین انتقادها بالا کشید. آرام‌آرام جلو آمد و حالا در یک قدمی فینالیست شدن است. تیمی که عادت به قهرمانی در دل بحران‌ها دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سجاد

      اقا نویسنده. فینال 2006 مربی فرانسه دومنک بود نه سانتینی همون فینالی که زیدان با سر به سینه ماتاراتزی احمق کوبید وفرانسه در ضربات پنالتی به ایتالیای لیپی باخت. در ضمن فرانسه را زیدان یک تنه به فینال اورد دومنک مترسک بود. اینا رو گفتم تا اطلاعات به نویسنده نفهمتون بدم. چرا بلد نیستید نمیرید یاد بگیرید. واقعا که...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج