۷۴۳۴۰۱
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

بیرنگ: موضوع خانواده، کجای سینمای ایران است؟

تهیه کننده "خانه سبز" گفت: دلیل دوری از موضوع خانواده در فیلم‌های امروز سینما این است که این اصل برای هیچ کدام از فیلمنامه‌نویسان و اهالی سینما مهم و دغدغه نیست. شاید مدیران فرهنگی و برنامه‌ریزان در فکر خود جامعه را دارای نیاز‌های دیگری می‌بینند، اما آن نیاز با نیاز واقعی جامعه متفاوت است.

خبرگزاری میزان: بیژن بیرنگ کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون درباره کیفیت آثار و فروش آنها در سینمای امروز ایران گفت: آثار نمایشی فعلی را نمی پذیرم. فضایی تلخ دارند و ممکن است بفروشند یا نفروشند. امسال میزان مخاطب کمتر از سال گذشته است، شاید فروش یک فیلم بالا باشد اما این موضوع به دلیل میزان مخاطب نبوده بلکه به افزایش قیمت بلیت برمی‌گردد.

بیرنگ: موضوع خانواده، کجای سینمای ایران است؟

این کارگردان درباره چگونگی ارتباط مخاطبان با یک اثر اظهار کرد: باید درباره نیاز مخاطب تحقیق شود و با داشتن صداقت، ارزش قائل شدن برای او و دست کم نگرفتنش، ارتباط میان آن با اثر را حفظ کرد، همه این عوامل می‌تواند در ارتباط با مخاطب موثر باشد و همین قدر هرجا از این موارد دور شویم ارتباط با مخاطب را از دست خواهیم داد.

وی درباره نقش خانواده در آثار فعلی بیان کرد: از موضوع خانواده در آثار فعلی دور افتاده‌ایم و این مسئله به نبود تحقیق و تعریف نیاز خانواده‌ها بر می گردد. جامعه را نمی توان بدون خانواده تعریف کرد. جامعه متشکل از خانواده است و اساس مخاطب در همه جای دنیا خانواده است و باید به این مسئله توجه شود.

تهیه کننده "خانه سبز" در ادامه افزود: فیلمهایی که امروز روی پرده سینماها می‌بینیم بر تحکیم خانواده، امید دادن، ارتباطات درست و به ویژه ارتباط خانواده که اکنون نیاز مهم جامعه است اهمیتی نمی‌دهد، به شکلی که گویی فیلمسازانی که این آثار را ساخته‌اند از سیارات دیگر آمده اند و نمی دانند نیاز حال حاضر جامعه چیست درنتیجه مخاطب با چنین آثاری ارتباط بر قرار نمی‌کند و فیلمسازی به سمتی سوق پیدا می‌کند که مخاطب باید زوری و به هر قیمتی بخندد.

بیرنگ درباره دلیل نادیده گرفتن موضوع خانواده در آثار سینمایی امروز خاطرنشان کرد: دلیل دوری از موضوع خانواده در فیلم های امروز سینما این است که این اصل برای هیچ کدام از فیلمنامه‌نویسان و اهالی سینما مهم و دغدغه نیست. شاید مدیران فرهنگی و برنامه‌ریزان در فکر خود جامعه را دارای نیازهای دیگری می‌بینند اما آن نیاز با نیاز واقعی جامعه متفاوت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج