جاباما
۷۴۳۴۳۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

رحیمی: مذاکرات برجامی یک ضرورت است

رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر بررسی جزییات مذاکرات وین در این کمیسیون گفت: برای اظهارنظر زود است اما تا همین جا مذاکرات کمیسیون مشترک برجام و مباحث مطرح شده در آن را رو به جلو و سازنده می‌دانم.

خبرگزاری ایلنا: علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام این خبر که پس از دریافت جزئیات جلسه کمیسیون مشترک برجام مباحث مطرح شده و سیاست‌های پیش رو را در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به بحث خواهیم گذاشت، گفت: مذاکرات برجامی با اروپایی‌ها یک ضرورت است چرا که هم باید موضع روشن و شفاف آنها برای ایران مشخص شود و هم تضمینی که اروپایی‌ها همراه با بسته پیشنهادی خواهند داد برای تصمیم نهایی ایران تعیین‌کننده خواهد بود.

رحیمی افزود:‌ برای ما مهم بود که در کمیسیون مشترک برجام حرف‌های جمهوری اسلامی ایران و انتظاراتش از اتحادیه اروپا بصورت صریح و بی پرده مطرح شود و انتظار این است که اگر اروپا در حفظ برجام جدیت دارد، منافع حداکثری ایران را هم در نظر داشته باشند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الان برای اظهارنظر قطعی زود است اما در همین مرحله که مذاکرات انجام شده است، به نظر می‌رسد مباحث رو به جلو و سازنده بوده،‌ اگرچه ما نگاهمان به آینده بلندمدت برجام و تامین صلح بین‌المللی و امنیت منطقه است که باید مدنظر قرار بگیرد و همچنین بصورت جدی جلوی زیاده‌خواهی و سلطه‌طلبی آمریکایی‌ها باید مقاومت کرد.

رحیمی افزود: مذاکرات باید ادامه پیدا کند تا به نقطه روشنی برسیم، چراکه اروپایی‌ها در دو محور با ایران دارای مناسبات هستند؛ یکی محور اقتصادی و دیگری محور سیاسی. به لحاظ سیاسی عزم و جدیت اتحادیه اروپا بارها مورد تایید اتحادیه اروپا قرار گرفته و زبان مقامات این اتحادیه بیان شده منتها در حوزه اقتصادی نیاز است که این عزم و جدیت تبدیل به راهکارهای مشخصی شود که راهبرد برد-برد که در برجام به آن تاکید شد، همچنان ادامه پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اروپا داره ما رو بازی میده.همزمان بحث موشکی و منطقه ای رو دنبال می کنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج