۷۴۳۵۷۸
۷ نظر
۵۰۱۲
۷ نظر
۵۰۱۲
پ

نحوه اجرا و استفاده از حکم جلب چگونه است؟

حکم جلب سیار متهمان و نحوه استفاده از آن از مواردی است که برای بسیاری از شهروندانی که درگیر مسائل حقوقی و قضائی شده اند، سوال برانگیز است؛ موضوعی که پلیس پیشگیری تهران بزرگ به تشریح نکات مهم و کلیدی در مورد آن پرداخته است.

خبرگزاری ایسنا: حکم جلب سیار متهمان و نحوه استفاده از آن از مواردی است که برای بسیاری از شهروندانی که درگیر مسائل حقوقی و قضائی شده اند، سوال برانگیز است؛ موضوعی که پلیس پیشگیری تهران بزرگ به تشریح نکات مهم و کلیدی در مورد آن پرداخته است.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پیشگیری تهران بزرگ با تشریح هفت نکته مهم در مورد حکم جلب سیار متهمان اعلام کرد: رعایت این نکات در خصوص برگ جلب سیار بسیار مهم است و از بروز مشکلات ثانویه زیادی جلوگیری می‌کند.

اولین نکته این است که شاکی باید به مهلت برگ جلب توجه کند و در صورتی که تاریخ آن منقضی شده باشد ماموران قادر به اجرای آن نیستند. دومین نکته این است که باید توجه داشت برگ جلب صادره فقط در همان حوزه قضایی برای ماموران کلانتری لازم الاجرا است و چنانچه شاکی دستور قضایی خارج از آن حوزه را به ضابطان ارائه کند ماموران حق دستگیری متهم را ندارند. به عنوان مثال چنانچه برگ جلب از سوی مقام قضایی در تهران و خطاب به ماموران انتظامی این شهر صادر شده باشد قابلیت اجرا برای ضابطان در تبریز، کرج و.. را ندارد مگر آنکه مقام قضایی در مقام نیابت قضایی دستور بدهد.

در صورتی که در برگ جلب اشاره به ساعت انجام آن نشده باشد فقط ماموران می‌توانند از طلوع آفتاب تا غروب آن نسبت به دستگیری فرد مورد نظر اقدام کنند و این سومین نکته مهمی است که باید به یاد داشتو نکته چهارم این است که اگر در برگ جلب صادره دستوری در خصوص ورود به منزل یا مخفیگاه متهم یا محکوم علیه قید نشده باشد، ماموران نمی‌توانند وارد چنین مکان‌هایی شوند و درخواست و اصرار شهروندان خلاف قانون است.

کپی برگ جلب فاقد اعتبار است پنجمین نکته مهمی است که شهروندان باید به آن توجه داشته باشند و اصل برگ جلب را به ماموران ارائه کنند. ارائه کننده برگ جلب باید شاکی یا وکیل قانونی وی باشد و هنگام درخواست باید اصل کارت ملی خود را نشان دهد، این ششمین نکته است. باید به خاطر داشت که ماموران در صورتی که فرد دیگری برگ جلب را ارائه کند در خصوص آن اقدامی نخواهند داشت.

هفتمین و آخرین نکته نیز این است که ماموران کلانتری حصول یا عدم حصول جلب متهم یا محکوم علیه را به مقام قضایی گزارش می‌کنند و هرگونه اقدام متعاقب با دستور قضایی انجام خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      حالا طرف مالباخته این موارد رو نمیدونه فردا از مامور میخواد انجام نشه میگه پول گرفته یا پول میخواد اگه زحمتی برای اقایون نیست خیلی خوبه این موارد رو در روزنانه تلویزیون و یا در توجیهات اولیه در دادسرا که حکم رو میدن یا حداقل عین دستورالعمل پشت همون برگه جلب این موارد رو قید بکنن

    • محمد

      حکم جلب سیار داشتم متهم دیدم حکم جلب شبانه روزی بود ورود به منزل داشتم تماس گرفتم با پلیس گفت با ما نیست برو کلانتری رفتم کلانتری گفت با ما نیست با با صد ده تماس بگیر اونا گفتند با ما نیست با کلانتری هیچ کدوم زیر بار نرفت کلانتری میگفت برو شکایت کن 192صد ده میگفت برو شکایت از کلانتری پشیمون شدم از حکم جلب

    • عاصت

      پسرخواهرم به راجتی آب خوردن۵۰۰میلیون تومن ازمن کلاهبرداری کرده.حالا چجوری بااینهمه شرط وشروط پولموپس بگیرم.الان زحمت من بیشترمیشه.واون آزادانه یاتوی شهرمیچرخه یاتوی خانه مخفی میشه.لطفامرا راهنمایی کنید.ممنون میشم

    • مینو خواجویی

      ایا درحکم خودشکاکی هم باید با ماموران کلانتری یا حوزه های ذیربط همکاری نماید؟؟؟؟یا ماموران خود موظب به انجام ودستگیری متهم هستند؟؟؟؟

    • بدون نام

      حالا چه خبره مگه ؟؟؟ قراره جلب ها بیشتر بشه ؟؟!!!!!!!

    • بدون نام

      والا جلب داشته باشن نباشن میگیرن میبرن یارو ام بگه جلب نشون بده یه دل سیر کتکم میخوره

    • حسین سبزی کاریان

      با سلام .آیا پوشیدنِ لباس نظامی برای مامور حکم جلب الزامی میباشد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج