جاباما
۷۴۳۵۸۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

روابط ایران و جمهوری آذربایجان، بسیار عالی است

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه، گفت: روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بسیار عالی است.

خبرگزاری ایسنا: معاون اقتصادی وزیر امور خارجه، گفت: روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بسیار عالی است.

غلامرضا انصاری امروز، در بازدید از پل ریلی، بارانداز و پایانه راه آهن بین المللی آستارا - آستارا، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، روابط بسیار عالی و دوستانه با هم دارند.

وی با بیان اینکه دولت جمهوری آذربایجان برای تکمیل کریدور شمال - جنوب بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار اختصاص داده است، ادامه داد: این اعتبار برای احداث خط آهن آستارا - رشت هزینه خواهد شد.

انصاری با بیان اینکه باید سایر وزارتخانه‌ها هر چه سریعتر پروژه‌های خود را با تکیه به این اعتبار انجام دهند، افزود: اتصال پایانه ریلی آستارا به رشت تحول بسیار عظیمی را در توسعه کریدور شمال - جنوب ایفا می‌کند و تکمیل و فعال شدن این کریدور نقش زیربنایی را در حوزه حمل و نقل و تجارت کشور دارد.

وی با اشاره به ارزان‌تر و سریع‌تر بودن مسیر فوق در جایجایی کالا، خاطرنشان کرد: کریدور مذکور می‌تواند بارهای شبه قاره هند و آسیای دور را به مسیر ایران برای انتقال به مسکو، سن پطرزبورگ و حتی شمال آفریقا بکشاند.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه در بخش دیگر سخنان خود به برخی توافقات دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: دولت آذربایجان قول داده است تا نهایت تسهیلات را برای روادید ایجاد کند.

وی با تأکید بر اینکه کسی برای تردد در بین دو کشور با مشکل مواجه نیست، تصریح کرد: در تلاش هستیم در بحث گذر مرزی یا تردد ۴۵ کیلومتر، راه حلی مناسب را پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه در جریان این سفر از منطقه ویژه اقتصادی بندر، مجتمع ساحلی و گردشگری سفیر امید، پایانه و پل مرزی، مرز زمینی ایران با کشور جمهوری آذربایجان، پل ریلی و بارانداز راه آهن این شهرستان بازدید کرد و با چگونگی فعالیت این مراکز آشنا شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اره ما هم باور کردیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج