جاباما
۷۴۳۶۸۵
۱۵ نظر
۵۰۱۰
۱۵ نظر
۵۰۱۰
پ

احضار خانمی که ادمین آشپزی در تلگرام است!

وکیل یکی از ادمین‌های کانال‌های تلگرامی در اصفهان گفت: چهارشنبه گذشته تماس گرفتند و یک خانم را به مجتمع قضایی اصفهان احضار کرده‌اند. در ادامه پیگیری‌ها متوجه شدیم که زنان دیگری که کانال‌های شیرینی‌پذیری، کیک‌پزی یا موضوعات مربوط به هنر و زنان دارند، هم احضار شده‌اند.

اعتمادآنلاین: پیام درفشان، وکیل دادگستری از احضار تعدادی از ادمین های کانال‌های تلگرامی به مجمتع قضایی شهر اصفهان خبر داد.

این وکیل دادگستری که وکالت یکی از ادمین‌های احضار شده را برعهده دارد، به «اعتمادآنلاین» گفت: از شورای عالی فضای مجازی در یک مقطعی تاکید می‌کردند که بیایید کانال‌های خود را ثبت کنید و ما از شما حمایت می‌کنیم. این افراد هم براساس اعتمادی که در آن زمان به دولت تدبیر و امید داشتند، رفتند و اطلاعات شخصی خود را ثبت کردند. اتفاقا وزیر ارشاد در آن زمان از عملکرد این ادمین‌ها که تلاش داشتند براساس قانون یک کسب و کار راه‌اندازی کنند، استقبال و از ادمین‌های کانال‌های تلگرامی در جلسه‌ای تقدیر کردند.

احضار خانمی که ادمین آشپزی در تلگرام است!

این وکیل دادگستری در ادامه افزود: حتی حمایت‌ها در آن زمان به حدی بود که گفتند به عنوان یک کسب و کار ثبت شده به شما وام می‌دهیم و به دلیل کار فرهنگی که انجام می‌دادند از آنها تشکر ‌کردند.

درفشان ادامه داد: اما الان به نظر می‌رسد افرادی که در آن زمان شهروندان قانون‌مدار بودند و کانال خود را ثبت کرده‌اند در حال قربانی شدن هستند.

وکیل یکی از ادمین‌های کانال‌های تلگرامی در اصفهان با اشاره به پیامی که چند ماه پیش برای ادمین‌ها ارسال شده است، گفت: یک روز پیام از نهادهای امنیتی می‌آید که فعالیت در تلگرام جرم است و با شما برخورد می‌شود. روز دیگر تماس می‌گیرند و احضاریه می‌فرستند و ادمین‌ها را به مجتمع قضایی اصفهان فرا می‌خوانند.

درفشان در ادامه بیان کرد: چهارشنبه گذشته تماس گرفتند و این خانم را به مجتمع قضایی اصفهان احضار کرده‌اند. در ادامه پیگیری‌ها متوجه شدیم که زنان دیگری که کانال‌های شیرینی‌پذیری، کیک‌پزی یا موضوعات مربوط به هنر و زنان دارند، هم احضار شده‌اند.

این وکیل دادگستری در ادامه تاکید کرد: این کانال‌هایی که ادمین‌های آنها به مجتمع قضایی اصفهان احضار شده‌اند، کاملا محتوایی با مفاهیم خانواده و روز دارند و به مباحث سیاسی ارتباطی ندارند، حتی فعالیت مدنی هم ندارند و تنها کار فرهنگی و آموزشی انجام می‌دهند.

درفشان درباره افرادی که براساس پیگیری‌ها احضار شده‌اند، گفت: موکل من با افراد زیادی ارتباط ندارد و تنها با 9 نفر از زنانی که محتوای کانال آنها هم مانند خود اوست مرتبط است و گفته می‌شود از روز سه‌شنبه احضاریه‌هایی برای آنها فرستاده‌اند.

این وکیل دادگستری در ادامه با بیان اینکه با موکل من به دلیل اینکه آدرسش تغییر کرده بود، تلفنی صحبت کردند، توضیح داد: به موکلم گفته‌اند که برای ارائه توضیحاتی به آدرسی که اعلام کرده‌اند مراجعه کند. ایشان پرسیده‌اند مشکلی هست یا شاکی داشته‌ام؛ به او گفته‌اند حکم دادستان است باید به اینجا بیایید تا بیشتر صحبت کنیم.

او درباره تعداد ادمین‌هایی که به مجتمع قضایی رفته‌اند، گفت: همسر یکی از این زنان روز شنبه به محل احضاریه رفته‌اند، به او گفته‌اند که استفاده از فیلترشکن جرم است و همسرتان چرا در حال فعالیت در تلگرام است. باید به اینجا بیایند و تهعد بدهند که در تلگرام فعالیت نکنند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: همسرشان گفته‌اند که ایشان مسافرت هستند، آنها گفته‌اند که حتما باید خودشان حضور پیدا کنند و تعهد بدهند که در تلگرام کار نکنند و فعالیت خود را به پیام‌رسان سروش ببرند و اگر نیایند حکم جلب برایشان صادر می‌کنیم.

درفشان در ادامه توضیح داد: همسر ایشان گفته‌اند که همسرم از فیلترشکن استفاده نمی‌کند و تلگرام در آپدیت جدید بدون فیلترشکن بالا می‌آید. آن مامور هم به او گفته است که من مامور و معذورم و صرفا باید موضوع را پیگیری کنم و حکم از بالا آمده است. این اتفاق در حالی رخ داده که بعضی کانال‌ها به دلیل نوع محتوای کانال مانند موزیک و رقص هیچ‌گاه کانال خود را ثبت نکرده‌اند و الان هم حاشیه امنیت دارند چون دولت اطلاعات و آدرس آنها را ندارد، اما این افراد که براساس قانون عمل کرده‌اند، الان در فشار قرار گرفته‌اند.

در زیر تصویر یکی از پیامک‌ها به این ادمین‌های کانال‌های تلگرامی را می‌بینید.

احضار خانمی که ادمین آشپزی در تلگرام است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام و درود
      رسما توی دیوونه خونه داریم زندگی می کنیم.
      دیوانه خانه ایی به نام کشور ایران .

    • جابر

      هر روز بهتر از دیروز

    • لایر

      کاش این دولت گرامی ایران این حساسیت رو نسبت به اختلاسگران وآقازاده ها هم میکردن ههه

    • بدون نام

      از من به شما نصيحت،اگه ميتونيد فقط بريـــــد.

    • بدون نام

      وای من ماندم تنهای تنها که دیگر اشپز هم میگن نباید فعالیت داشته باشی وای خدای من چی میبینه ادم متاسفم

    • کاردوک

      فقط خواستید با زدن عکس و اسم این گلابی واسش تبلیغ کنید

    • بدون نام

      حالا چرا میگه برن داخلی

    • بدون نام

      عجب مملکتی داریم خدایش اگرواسه اختلاس ودزدی وگرانی وبیکاری این پشتکاررو آقایون داشتن الان مملکت گلستان بود

    • بدون نام

      آخه یکی نیست به اینا بگه شما که کاری جز آجر کردن نون مردم ندارید انجام بدید همه چیز این کشور درسته اگه این شبکه های اجتماعی فیلتر بشن واقعا خجالت آور کدوم شغل و برای جوونا ایجاد کردید واقعا شرم آور تو عصر ارتباطات... همه چیز فیلتر همه چیز حرام البته فقط برای مردم نه ...

    • بدون نام

      تلاش بیخوده.مثل ماهواره میشه

    • بدون نام

      تعهد بدهند که در تلگرام کار نکنند و فعالیت خود را به پیام‌رسان سروش ببرند و اگر نیایند حکم جلب برایشان صادر می‌کنیم...........................دروغ و زور تا کی؟؟؟

    • بدون نام

      مملکت که نیست دیوونه خونس

    • شهرام

      کم کم خداروشکر دارن صبر مردم رو لبریز میکنند

    • بدون نام

      مرگ.بر امریکا

    • گرگانی

      رسما میخوان به واسطه زور مردم رو ببرن عضو سروش کنن . حالا بجای اسم سروش یه اسم شبیه همون تلگرام بود شاید بیشتر مردم میرفتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج