جاباما
۷۴۳۷۰۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

شفر: آلمان باید فوتبالش را تغییر دهد

وینفرد شفر سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال مهمان برنامه ۲۰۱۸ بود.

خبرآنلاین: سرمربی استقلال مهمان برنامه عادل فردوسی پور بود و به سوالاتی كه اكثرا درباره تیم ملی آلمان بود پاسخ داد. او گفت: آلمان باید فوتبالش را تغییر دهد. سبك فوتبالمان را باید شبیه فوتبال هلند كنیم. حالا آكادمی‌های فوتبال آلمان باید سبك بازی را تغییر دهند و بازی انفرادی بهتری داشته باشیم، مثل فرانسه. باید بازیكنانی داشته باشیم كه یك به یك ها را رد كنند.

او ادامه داد: بارسلونا و قبل از آن آژاكس آمستردام بودند كه فوتبال خوبی ارائه می دادند. وقتی بازیكنی مثل مسی دارید می توانید این طوری كار كنید. ولی وقتی مهره ای مثل مسی ندارید ارائه این فوتبال هم سخت تر می شود. بازی اسپانیا و ایران را دیدیم. یك مهاجم داشتند در مقابل ۷-۸ مدافع. با خوش شانسی گل زدند.

شفر با بیان اینكه ناكام ترین تیم در جام جهانی، آلمان بوده، گفت: بعد از بازی مكزیك نتوانستیم راه حلی پیدا كنیم. تیم ها یك الی سه آنالیزور دارند كه بازی آلمان را آنالیز می كنند. مقابل مكزیك هم بازی ارائه دادیم كه قبلا ارائه می دادیم. الان بازیكنی مثل بكن باوئر نداریم كه با وجود او، سیستم بازی را تغییر دهیم. یك جزئیاتی را باید تغییر دهیم. اوزیل در طول ۹۰ دقیقه هیچ صحبتی نمی كند. خیلی ساكت است. یك مشكلی در آلمان پیش آمده كه اوزیل یك عكس انداخته با رئیس جمهور تركیه و این برایش مشكل ایجاد كرده. رئیس فدراسیون و بیرهوف در این مورد صحبت كردند.

سرمربی استقلال گفت: اوزیل در باشگاهش خوب ظاهر نشده بود. بازیكنان كافی برای تزریق انگیزه به تیم اضافه نشدند. وقتی لیگ آلمان را نگاه می كنید تیم های بزرگ ما با تیم‌های كوچك در اروپای شرقی باختند. ما به بازیكنانی نیاز داریم كه موقعیت یك به یك را رد كنند. نه اینكه مدام به چپ و راست پاس بدهند. قبل از اینكه گواردیولا به بایرن بیاید سبك ما بیشتر به چنین چیزی نزدیك بود اما این شیوه را تغییر دادیم.

شفر در پاسخ به این سوال كه آیا با كنار گذاشتن اوزیل از تیم ملی آلمان موافق هستی؟ گفت: برای كنار گذاشتن او حتی دیر هم شده. قبل از جام جهانی باید این كار را می كردند چون فدراسیون همان موقع هم خیلی راضی نبود. اگر آن موقع اوزیل را كنار می گذاشتیم بهتر بود. در جام جهانی برزیل یك تیم بودیم اما اینجا دو نفر در اولویت قرار گرفتند. خیلی ها حالا در آلمان علیه فدراسیون حرف می زنند نه علیه بازیكنان كه چرا این تصمیم را گرفته.

سرمربی استقلال درباره وضعیت امید ابراهیمی گفت: امید ابراهیمی دیروز به من زنگ زد و گفت كه از مربیان تشكر می كنم و می خواهم بروم. برای استقلال هم آرزوی موفقیت كرد. او می خواهد به یك باشگاه دیگر برود. شاید پول بیشتری بگیرد. نیمار هم برای گرفتن پول از بارسلونا به پاریسن ژرمن رفت. من دلم می خواست كه امید بماند. ولی منصفانه است و برایش آرزوی موفقیت می كنم.

شفر درباره ناكامی تیم ملی برزیل گفت: من قبلا طرفدار تیم فوتبال برزیل بودم. یكی از بزرگ ترین مشكلات برزیل در چهار سال گذشته نیمار بود. فینال المپیك را كه دیدم، نیمار مثل حالا نبود. نیمار در این جام جهانی در خیلی صحنه ها شبیه سازی می كرد. هیچ وقت امثال رونالدو و پله چنین كاری نمی كردند. پله یك بازیكن بزرگ بود اما نیمار با اینكه بازیكن خوبی است اما بیشتر یك سوپر استار است. نیمار رهبر تیم نیست. رهبر تیم كسی است كه بازی را كنترل كند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج