جاباما
۷۴۳۷۲۶
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

تندرو‌ها مخالف آتش‌بس با دولت

صادق زیباکلام در روزنامه ایران نوشت: حمایت از اقدام‌های دولت و اعتماد دوباره به تیم مذاکره‎کننده هسته‎ای ایران برای پیشبرد بحث برجام با طرف‌های اروپایی و مهم‌تر از همه همصدا شدن مقام‌های داخل کشور رویداد قابل توجهی است که نشان از تصمیم سران نظام برای حل مشکلات دارد.

صادق زیباکلام در روزنامه ایران نوشت: با وضعیتی که این روزها کشور ما با آن مواجه است و دولت دوازدهم هم باید در دو جبهه داخلی و خارجی با مشکلات عدیده‎ای دست و پنجه نرم کند، شاید بهترین اتفاق، وحدتی بوده که در بدنه حاکمیت در حال شکل‏‌گیری است. حمایت از اقدام‌های دولت و اعتماد دوباره به تیم مذاکره‎کننده هسته‎ای ایران برای پیشبرد بحث برجام با طرف‌های اروپایی و مهم‌تر از همه همصدا شدن مقام‌های داخل کشور رویداد قابل توجهی است که نشان از تصمیم سران نظام برای حل مشکلات دارد.

اما با همه این اتفاق‌ها و تلاش سران کشور برای رسیدن به وحدت نباید این نکته را از یاد برد که جریان تندروتر اصولگرا خیلی موافق آتش‎بس با دولت روحانی نیستند. دلیل آن هم واضح است. این گروه از اصولگرایان به هر حال می‎خواهند مصادف با مشکلات اساسی کشور و بحران اقتصادی به وجود آمده این گونه به مردم القا ‎کنند که همه این اتفاق‌ها به واسطه ناکارآمدی دولت است.

در مقابل بخش‎های پخته‎تر، عاقل‎تر، معتدل‎تر و واقع‎بین‌‏تر اصولگرا، می‎دانند ریشه‎ مشکلات و مسائلی که به وجود آمده عمیق‎تر از آن است که بگوییم برخی از اعضای دولت آقای روحانی اصلاً خوب کار نکردند؛ مثلاً بگویند که کرباسیان به عنوان وزیر اقتصاد خیلی خوب کار نکرده یا آقای نوبخت به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه خیلی نتوانسته از پس وظایف خود بربیاید.

آنها به مسائل خارجی، هجمه‎ای که ترامپ علیه جمهوری اسلامی آغاز کرده و خروج شرکت‎هایی که در دوران پسابرجام به ایران آمده بودند از کشور ما، واقف هستند و بخوبی می‌دانند که امریکا مشتریان نفتی ما را خیلی جدی زیر فشار می‎گذارد که نفت مورد نیاز خود را از ایران خریداری نکنند.

عقلای اصولگرا می‎دانند که نقش دولت روحانی خیلی کمتر از آن چیزی است که تندروها آن را در جامعه منعکس می‎کنند. تندروها به مشکلات و مسائل واقعی نمی‎پردازند، بلکه سعی دارند در افکار عمومی به نوعی مسأله را عنوان کنند که همه مشکلات به ناکارآمدی دولتمردان دوازدهم و علی‎الخصوص تیم اقتصادی بازمی‌گردد.

بنابراین این دوگانگی در بین اصولگرایان وجود دارد که تندروهای‌شان می‎خواهند بهره‎برداری سیاسی کنند و همه مشکلات را بر سر آقای روحانی بریزند. اما اصولگرایان پخته‎تر و آگاه‎تر می‌دانند که این گونه نیست. نه اینکه نمره تیم اقتصادی دولت ۲۰ باشد بلکه واقع مطلب این است که آنها معتقدند هر فرد دیگری هم اگر جای آقای روحانی ‎بود با توجه به رویارویی همه‌جانبه‌ای که دولت امریکا علیه جمهوری اسلامی گرفته، ایجاد چنین وضعیتی اجتناب‎ناپذیر بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یوناس حقی

      آقای دکترزیبا کلام ، تکلیف اصولگراها را مشخص کردی ، خود همین روحانی وتیمش کجای کارهستند؟!!برنامه دارند ؟ اصلن حرفی دارند غیر ازاینکه با حاشیه سعی میکنند جایگاهی پیدا کنند که خودشان پس زدند از بین مردم !!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ر.در دولت نهم و دهم همه ی مشکلات تقصیر احمدی نژاد بود.
        زیباکلام زیادی حرف میزنی.

    • بدون نام

      نمره اقتصادی دولت نیاز به گفتار درمانی ندارد و از این حد گذشته چون مردم با گوشت و پوست و استخوانشان درک می کنند و شما نیز فکری برای مشکلات فکری و اعتقادی خود کنید آقای زیبا کلام

    • بدون نام

      اگر آتش بس کنند که بیکار میشن همه چیز که در کشور بخوبی داره پیش میره مملکت گل وبلبله!

    • مهدی

      با این دوستان پایداری و آتش بدست ..هیچ نیازی به دشمن نداریم ...خودکفا شده ایم ..الحمداله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج