۷۴۳۷۵۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

تقویت صنعت گردشگری با جذب ۵۰ هزار بازاریاب

زهرا کشوری در روزنامه ایران نوشت: «علی‌اصغر مونسان» در حاشیه توافق خود با علی ربیعی از آموزش ۵۰ هزار بازاریاب گردشگری از میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خبر داد. همین نکته ذهن فعالان حوزه گردشگری را به خود مشغول داشته است. آنها می‌خواهند راهنمایان گردشگری که پیشانی گردشگری یک کشور هستند جزو نخستین کسانی باشند که زیر چتر بیمه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی قرار می‌گیرند.

زهرا کشوری در روزنامه ایران نوشت: رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافربری هوایی و جهانگردی از «علی‌اصغرمونسان» رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و همچنین«علی ربیعی» وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خواست در گام نخست ۱۱ هزار تورلیدر آموزش دیده را بیمه کنند تا دفاتر خدماتی اقدام به جذب آنها کنند.

«حرمت‌الله رفیعی» به‌دنبال امضای تفاهمنامه بین دو دستگاه اجرایی دولت برای جذب ۵۰ هزار بازاریاب حوزه گردشگری به «ایران» گفت:«اگر شرایط ایجاد بازار در تورهای ورودی را افزایش بدهیم، علاقه‌مندان فعالیت خود برای بازاریابی در فضای مجازی را شروع کنند و با تلاش مضاعف جایگاهی در دفاتر گردشگری باز کنند؛ دو سال پرداخت بخشی از بیمه راهنمایان تور از سوی وزارت‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند گره‌گشای مشکلات کاری و بیمه آنها باشد.» به‌گفته رفیعی در طرح وزارت کار و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بخشی از بیمه را وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی می‌دهد و بخشی را فرد.

رفیعی نبود بیمه و عدم ثبات شغلی را یکی از مهم‌ترین مشکلات راهنمایان تور در گردشگری داخلی دانست و گفت:«اگر بیمه آنها حل شود با چند ماه فعالیت تجربه کافی پیدا می‌کنند.»او گفت: «بین ۱۰تا ۱۱ هزار راهنمای تور آموزش دیده داریم که جذب دفاتر نشده‌اند و اینها مشکل بیمه دارند.» رفیعی توافق بین این دو دستگاه دولتی را نوید خوبی برای راهنمایان گردشگری دانست و اظهار امیدواری کرد که وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، حضور در کلاس‌های فنی حرفه‌ای را برای جذب فعالان گردشگری پیش‌شرط نداند و اشتغالزایی را از جذب راهنمایان آموزش دیده شروع کند.

هندوانه سربسته در میان مشکلات ارزی

رفیعی توافق مذکور را یک هندوانه سربسته دانست و گفت:«باید دید که مسأله به کدام سو می‌رود.» به گفته او امروز به‌دلیل شرایط ارزی در حوزه گردشگری خروجی و ورودی مشکلات زیادی وجود دارد. در این میان افراد زیادی اعتقاد دارند که صنعت گردشگری به‌صورت جدی باید روی میز مذاکره مسئولان برود.»

«رامین نوری» مدیر یک شرکت گردشگری در حوزه گردشگر ورودی به «ایران» گفت: «تغییر و تحولات جامعه ما و اخباری که به آن سو می‌رسد در حضور گردشگران خارجی نقش دارد.» او از لغو تور ورودی خود خبر داد و گفت: «بعد از کلی تبلیغات یک تور از گردشگران کشورهای مختلف برای نمایشگاه فرش داشتم که به‌دلیل اخباری که از ناآرامی‌های داخل در رسانه‌ها بود، سفر را لغو کردند.» اشاره او به ناآرامی ایجاد شده بر سر شوری آب آبادان و خرمشهر است. سوای این ناآرامی‌ها بسیاری اعتقاد دارند که با کاهش ارزش پولی کشور، ایران به مقصد ارزانی برای گردشگران خارجی تبدیل شده است.

«محمد معتمدی» خواننده مشهور کشور نیز در یک پست اینستاگرامی نوشت:«کشورهایی که به لحاظ اقتصادی دچار بحران کاهش ارزش پول ملی می‌شوند مقصد مناسبی برای گردشگران هستند.» او با مقایسه درآمد گردشگری ایران و ترکیه، درآمد توریسم در جهان معاصر را یک درآمد بی‌دردسر و پایدار دانسته است. آنها می‌توانند خودشان حجاب را اختیار کنند و از نظر مذهبی اجباری برای آنها وجود ندارد.»

جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

«علی‌اصغر مونسان» در حاشیه توافق خود با علی ربیعی از آموزش ۵۰ هزار بازاریاب گردشگری از میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خبر داد. همین نکته ذهن فعالان حوزه گردشگری را به خود مشغول داشته است. آنها می‌خواهند راهنمایان گردشگری که پیشانی گردشگری یک کشور هستند جزو نخستین کسانی باشند که زیر چتر بیمه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی قرار می‌گیرند.

مونسان گفت:«با تفاهمنامه‌ای که با وزارت کار منعقد کردیم، زمینه کار برای ورود ۵۰ هزار بازاریاب گردگشری به این صنعت فراهم می‌شود.» دانشگاه تنها مرکز آموزش فعالان حوزه گردشگری نیست و مؤسساتی هم با نظارت سازمان میراث فرهنگی اقدام به آموزش به راهنمایان گردشگری می‌کنند.

مونسان ویژگی گردشگری را ایجاد اشتغال در زمان کوتاه در حوزه کسب و کار پایدار دانست و گفت:«در قالب طرح فارغ‌التحصیلان می‌توانند پس از گذراندن دوره‌های لازم فرصت شش ماهه‌ای را در دفاتر خدمات گردشگری بگذرانند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان نماینده دولت سهم کارفرمای حق بیمه این افراد را پرداخت می‌کند.» به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی این فارغ التحصیلان می‌توانند در یکی از ۴۷۰۰ دفاتر خدمات مسافرتی کشور مشغول به کار شوند و دوره کارورزی خود را به پایان برسانند.

مشوق‌های بیمه‌ای در حوزه گردشگری

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز توافق بین خود و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را آغاز طرح کارورزی و مشوق‌های بیمه‌ای در حوزه گردشگری دانست و گفت:«در دوران تحریم، بسته‌های گردشگری می‌تواند همچنان برای ما اشتغالزا باشد.»

ربیعی معتقد است:«ما در دوران تحریم اگر در برخی بخش‌ها دچار کاستی شدیم، در بخش گردشگری می‌توانیم جذابیت‌های موجود را به کار ببریم که بخشی از این بسته بزرگ، اشتغال در گردشگری است که با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری محقق می‌شود.»ربیعی با اشاره به اینکه در دوران تحریم، بسته‌های گردشگری می‌تواند همچنان برای ما اشتغالزا باشد، گفت: در تفاهمنامه امروز با سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مقرر شد با استفاده از فضای مجازی، تعداد ۵۰ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را بدون محدودیت رشته تحصیلی به‌ عنوان بازاریاب و درصورت حصول نتیجه به‌ عنوان راهنما به کار بگیریم که از این امکانات آژانس‌ها بهره‌مند خواهند شد و تورلیدرهای بیشتری استخدام می‌شوند و بعد از دو سال این شغل به شغل پایدار تبدیل خواهد شد.»

به گفته وزیر کار این افراد پیش از فعالیت رسمی، در یک دوره شش ماهه با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای، آموزش می‌بینند و آژانس‌ها برای جذب آنها به‌عنوان راهنمای تور ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، کمک مزد و مشوق‌های بیمه مسئولیت مدنی و حوادث دریافت خواهند کرد.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتقاد دارد با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای، ایجاد مشاغل قابل توجهی تضمین می‌شود و این شغل‌ها در سال ۹۸ و ۹۹ به اشتغال پایدار تبدیل می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی مسافر نمیاد تربیت بازار یاب به چه دردی میخوره ؟؟ به جای بازاریاب باید برن زیر ساخت ها را درست کنند که مهمترین انها مشکل سرویس های بهداشتی ست .بعد هم حمل ونقل وهمینطور اقامتگاه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج