۷۴۳۹۴۴
۸ نظر
۵۰۱۲
۸ نظر
۵۰۱۲
پ

وضعیت پرونده بقایی، وحید مرادی و مرتضوی

مدیرکل زندان‌های استان تهران آخرین وضعیت پرونده‌هایی همچون پرونده حمیدرضا بقایی، سعید مرتضوی، مهدی هاشمی، وحید مرادی، نسرین ستوده، هنگامه شهیدی و... را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل زندان‌های استان تهران آخرین وضعیت پرونده‌هایی همچون پرونده حمیدرضا بقایی، سعید مرتضوی، مهدی هاشمی، وحید مرادی، نسرین ستوده، هنگامه شهیدی و... را تشریح کرد.

وضعیت پرونده بقایی، وحید مرادی و مرتضوی

اهم سخنان مصطفی محبی به شرح زیر است:

* در پاسخ به (خرید و فروش جای خواب در زندان‌ها صحت دارد؟): خیر. شاید فردی روی زمین بخوابد یا کسی که روی تخت خوابیده بخواهد جایش را با دیگری جابه جا کند که این موضوع طبیعی است و اصلا این طور نیست که کسی جای خواب را بخرد یا جایش را واگذار کند.

* خودکشی زندانیان به دلیل رفتار زندانبان یا کمبود زندان نیست بلکه خودکشی آنها به دلیل مشکلات روحی و شخصی شان است. آقای سید امامی هم در سرویس بهداشتی خودکشی کرده بود.

* وضعیت حمید صفت با نظریه پزشکی از قرار بازداشت موقت به قرار وثیقه تغییر کرد و در نهایت با وثیقه آزاد شد. هیچ امتیاز خاصی برای او در نظر گرفته نشد.

* آقای وحید مرادی در سوابقش حدود ۲۰ تیر خورده است و ۱۳ مورد سابقه ضرب و جرح دارد. طبیعتا این شخص زمانی که وارد زندان می شود، می خواهد رفتارهای قانون گریزش را در زندان عملی کند. ماجرا از این قرار بود که وحید مرادی در سلولش با بقیه زندانیان درگیر می شود و بقیه را مجروح می کند و آنها هم از طریق تیزی به قلبش، او را به قتل می‌رسانند.

* زمانی که درگیری بین وحید مرادی و دیگر زندانیان شروع می‌شود تا لحظه فوتش و نیز ورود نیروهای ما، هفت دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. به این صورت که در حیاط درگیر می‌شوند، از حیاط وارد سالن و در سالن زندان درگیری شدید می‌شود و اتفاق رخ می‌دهد، البته دو سه نفر زخمی شده‌اند و دو سه نفر هم حسب دستور قضایی بازداشت شدند و در اختیار آگاهی هستند.

* نسرین ستوده و هنگامه شهیدی در حال حاضر در بازداشت هستند.

* همه زندانیان برای ما یکسانند. مهدی هاشمی در بند عمومی است ولی بابک زنجانی به لحاظ مراوات و رفت و آمد زیاد قضایی و به جهت تحقیقات در زندان در جای خاصی نگهداری می‌شود.

* آقای بقایی در شرایط مناسب و کاملا انسانی در بازداشتگاه اوین نگهداری می‌شود.

* در مورد آقای مرتضوی نیز باید بگویم به دلیل اینکه نمی‌توان وی را در کنار دیگر زندانیان نگه داشت، در بند ۲۴۱ اوین در حال گذراندن حبس است. باز هم می‌گویم که این طور نیست امتیاز خاصی به این زندانیان داده شود.

* محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم هم زندان بود البته به دلیل بیماری‌هایی که داشت، نسبت به بقیه زندانیان بیشتر مرخصی می‌آمد. تعداد زیادی از متهمان حتی محکومان سیاسی برای پزشکان خصوصی شان باید مدام اعزام شوند، در این موارد قوه قضاییه بسیار مظلوم است. کسانی که علیه جمهوری اسلامی مدام حرف می زنند و بوق و کرنا راه می اندازند کسانی هستند که با همه امکانات مدام اعزام می‌شوند. افراد خاص تا می‌گویند دل درد دارند برای اینکه اتفاقی برای آنها نیفتد سریع اعزامشان به بیمارستان انجام می شود.

* در پاسخ به (محکومیت ۵ نفر از زنان دراویش به حبس طولانی مدت صحت دارد؟): از این موضوع بی اطلاعم. پروسه کاری اعلام محکومیت این است که دادگاه حکم را صادر می‌کند و به زندان اعلام می‌نماید و زندان هم آن را به متهم ابلاغ می کند و در سیستم رایانه‌ای ثبت می‌شود تا متهم اگر اعتراضی دارد آن را انجام دهد و پرونده اش به دادگاه تجدیدنظر ارسال شود. ما در این پروسه فقط مجری ابلاغ اوراق قضایی هستیم و موضوع را رصد نمی کنیم که احکام چیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا دروغ میگید وحید مرادی اول تو هواخوری زدن با چاقو چرا جلو اونای که زدن نگرفتید تا دعوا به سلول کشیده نشه؟ساعت 5دعوا شده ساعت 8گارد رفته تو سالن بد کشتن یارو رفتن جنازه بیارن

      پاسخ ها

      • محمد

        هر طوری این جوری آدما از بین برن به نفع جامعه است چون اینها معضل جامعه اند

    • بدون نام

      اگر کسی خلافی کرده درست رسیدگی شود مجازات صحیح بشود تا اعتماد مردم به دست آید...‌

    • بدون نام

      کابر محمد اگه یکی از خانواده خودتم بود این نظرو داشتی؟یا میزاشتید قانون کارشو انجام بده؟جامه ای که یک نفر پول هزاران نفرو میخوره از گشنگی تشنگی مردمش به سطوح اومدن اون طرفی که پول مردم خورده تو بهترین جای اوین داره مثل شاهزادها زندگی میکنه با بنز اخرین مدل به دادگاه میره نظرت درباره اون چیه؟؟؟ داداشم

      پاسخ ها

      • هادی خان

        ضمن تشکر از شما این آقای محمد و امثالشون که فقط بر اعدام و ترویج بیرحمی و خشونت تاکید دارند باید بدونن که تضمین امنیت هر زندانی با هر حکمی حتی اعدامی وظیفه دستگاه قضایی هست....البته در کشورهای بدرد بخور دنیا نه در....
        ضمنا همین کوته بینی موجب شده این همه خیانت و دزدی بشود و فقط اعدام بعضی مجرمین که خود معلول جامعه ریاکار و ناسالم ما هستند باعث فرار از پاسخگوی مسئولین بخصوص قضاییه باشد.

    • کیوان

      اینم خودش دروغس همه جا زندان یکیس براهیشکی فرق نداره شاید نرفتی ببینی

      پاسخ ها

      • محمد

        آرزوی من پاکی جامعه است فرق نمی کنه هر دو خلاقند یکی به این شکل زحمت مردم است دیگری به شکل دیگر که شما هم عقيده ام

    • محمد

      خوب الحمدلله که همه چی آرومه و گل و بلبل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج