۷۴۳۹۵۱
۱۶۱ نظر
۵۱۶۳
۱۶۱ نظر
۵۱۶۳
پ

خاورمیانه در التهاب یک تصمیم برای تنگه هرمز

تقابل نفتی بین تهران و واشنگتن شدت بیشتری به خود گرفته است. مقامات سیاسی و نظامی ایران در پاسخ به تهدیدات نفتی آمریکا با تلویح و تصریح اعلام کرده‌اند که اگر کاخ سفید صادرات نفت ایران را در معرض خطر قرار دهد، ایران ممکن است تنگه هرمز را ببندد و مانع از صادرات نفت سایر کشور‌ها شود.

برترین ها: تقابل نفتی بین تهران و واشنگتن شدت بیشتری به خود گرفته است. مقامات سیاسی و نظامی ایران در پاسخ به تهدیدات نفتی آمریکا با تلویح و تصریح اعلام کرده‌اند که اگر کاخ سفید صادرات نفت ایران را در معرض خطر قرار دهد، ایران ممکن است تنگه هرمز را ببندد و مانع از صادرات نفت سایر کشور‌ها شود.

در جدیدترین اظهارنظر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در گفتگو اسکای نیوز مدعی شده که ایران تهدیدی برای کشورهای منطقه به شمار می‌رود و سیاست های واشنگتن در راستای مقابله با این تهدیدهاست و واشنگتن به حفظ خطوط حمل و نقل دریایی در تنگه هرمز در خلیج فارس متعهد است تا انتقال نفت به سراسر جهان متوقف نشود.

خاورمیانه در التهاب یک تصمیم برای تنگه هرمز

فارس به نقل از راشاتودی نوشت: کارشناسان هشدار دادند عملی شدن تهدید ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز در صورت قطع صادرات نفت این کشور، سبب کسری عرضه میلیون‌ها بشکه نفت در بازار جهانی خواهد شد و در این صورت قیمت نفت به 250 دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت.

علی مطهری نایب رئیس مجلس هم با اشاره به اینکه هر زمان که لازم باشد، تنگه هرمز را می‌بندیم گفت: تهدید نفتی آمریکا از سوی روحانی تدبیر خوبی بود که عامل بازدارنده‌ای برای ممانعت از صادرات نفت ایران خواهد شد.

خاورمیانه در التهاب یک تصمیم برای تنگه هرمز

همچنین روزنامه رأی‌ الیوم درباره احتمال بسته شدن تنگه هرمز و انسداد ترانزیت نفت از این مسیر نوشت: آمریکا گزینه تقابل را به ایران تحمیل کرده است. اگر چنین تقابلی صورت گیرد، نه تنها تنگه هرمز، بلکه اکثر گذرگاه‌ها و دریا‌های استراتژیک خاورمیانه در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

عباس ملکی، معاون سابق وزارت امور خارجه و محقق ارشد در پروژه سیاست‌گذاری انرژی در گفتگو با «روزنامه شرق» اعلام کرد: تنگه هرمز مهم‌ترین تنگه از نظر عبور نفت خام است، و استفاده از هر ابزاری در جهت منافع ملی در مذاکرات، ضروری است، بنابراین ایران می تواند از تنگه هرمز به‌ عنوان یک ابزار دیپلماتیک بهره‌برداری کند.

خبرگزاری « آناتولی» هم گزارش داد: نمایندگان مجلس کویت ضمن ابراز نگرانی از تهدید ایران به مسدود کردن تنگه هرمز اعلام کردند که این امر بازتابی بر امنیت ملی کشورهای خلیج‌فارس خواهد داشت و به طور کلی تهدیدی علیه اقتصاد خلیج‌فارس و به ویژه کویت است. دولت این کشور باید آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشد.

«تسنیم» هم در خبری نوشت: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به مواضع قاطعانه رئیس‌جمهور برابر شیطنت اخیر آمریکایی‌ها در طراحی تحریم‌های جدید نفتی علیه ایران و ابراز امیدواری نسبت به عملی شدن آن در صورت لزوم و تاکید بر همراه بودن آحاد مردم و مسئولین نظام در این زمینه، تصریح کرد: یقینا، در شرایط محتمل با عملی شدن مواضع اخیر مسئولین اجرایی کشور که در حال پیش گرفتن رویکرد و نگاه انقلابی در صحنه نبرد امروز با دشمن به ویژه آمریکای مکار و جنایتکار هستند، می‌توان به دشمنان فهماند که استفاده از تنگه هرمز برای همه و یا برای هیچ کس چه معنا و مفهومی می‌تواند داشته باشد.

محمدعلی خطیبی نماینده سابق ایران در اوپک هم در خصوص اینکه آیا آمریکا موفق به تحریم کلی نفت ایران و خروجش از بازار نفت جهانی خواهد شد، به «اعتماد آنلاین» گفت: تحریم نفتی ایران بستگی به همراهی کشورها و خریداران نفتی ایران با دولت امریکا دارد. به دلیل اینکه شرکت‌های خریدار نفت ایران نگران مجازات آمریکا هستند باید با دولت‌های آن‌ها مذاکراتی انجام شود تا از شرکت‌های خریدار حمایت‌های لازم صورت گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Sd

      خدایی راست میگه
      بس کنید دیگه مردم دارن از گشنگی طلف میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نترس كاربر عزيز نترس اينا قوماشي نيستن كه بگيم غلط كرديم برن عقب يه قدم ميان جلو نميدونم چطور شما اينو درك نميگني شما به دوران قبل انقلاب نگاه كن كه ايران كاملا كاملا توسط غرب اداره ميشد و حتي سگ آمريكايي ارزشش از من و تو ايراني بيشتر بود تنها راه نجات ايستادگي دربرابر دشمنه وگرنه مياد مال و ناموسمون رو تصاحب ميكنه آخرش يه استخون ميندازه جلومون تورو خدا كمي تحليل كنيد انقدر من و تو و ماهواره نبينيد

      • دوست

        کاربر 14:58 معلومه کتاب تاریخ دوران مدرسه رو خوب حفظی نمره چند گرفتی.

      • بدون نام

        ۱۴.۵۸.اگر تو فقط یک سند از زمان شاه بیاری که نشون میده ارزش سگ آمریکایی از فرد ایرانی بیشتر بوده،نه تنها این حرفات رو باور میکنم بلکه خودم میشم نوکرت.اخه برادر من دروغ گویی هم زیادش کنتور میندازه.شما هم که اصلا صرفه جویی نمیکنی!

      • بدون نام

        کاربر 14:58 کتابای تاریخ رو بدون شک برعکس خوندی. ایران نمیتونه تنگه هرمز رو ببنده به هزار دلیل و این هارت و پورتهایی که می شنوی همه مصرف داخلی داره وگرنه خودشون هم می مدونن نمیشه. حتی اگه بشه هم هیچ مشکل بزرگی واسه بازار نفت پیش نمیاد

      • بدون نام

        خوشم میاد آمریکا چهل ساله که فقط زر میزنه

      • بدون نام

        اخه ابن ساعت ۱۴ونیم کجا من الان ساعت ۹ونیم شب من زودتر سر زده بودم به اپلکیشن چه طور شد الان امد خب خالا امیدوارم تنگه هر مز میبندین حلوی راه مواد مخدرم بگیرین این به ان در

      • بدون نام

        موبايل اپلت رو بفروش نون بخر داداش :)

      • بدون نام

        كاربر ١٥.٥٥ عوضش شما نمونه بارز اين جمله اي:
        تاريخ تنها اين را به ما مي آموزد كه هيچ كس از او نياموخت"

      • بدون نام

        دوستی که ساعت ۱۴:۵۸ پیغام داده احتمالا زیاد برنامه‌های تاریخی رسانه میلی رو نگاه می‌کنه!
        آمریکا خیلی راحت زد زیر تعهداتش اما اینورم باید دید... زمان اوباما موشک پشت موشک آزمایش می‌شد، رزمایش پشت رزمایش! مگه بقیه کشورها موشک و ارتش ندارن؟ چند بار شنیدید بگن فلان کشور موشک جدید آزمایش کرد؟ تنها کشورهایی که مدام موشک آزمایش می‌کنن ایران و کره‌شمالی هستن
        ...
        امیداورم نظرم به نمایش در بیاد یا حذف نشه! متاسفانه برترینها هم یه تیم سانسورچی داره و قبلا لطفشون شامل حالم شده

      • حسن

        کاربر 16:56 سخنرانی امام در سال 42 در خصوص
        تصویب کاپیتولاسیون بود که طبق آن ارزش سگ یک
        :دیپلمات آمریکائی از شاه ایران بالاتر بود
        قانونی در مجلس بردند؛ در آن قانون اولا" ما را ملحق کردند به پیمان وین و ثانیا الحاق کردند به پیمان وین! که تمام مستشاران نظامی آمریکا با خانواده هایشان، با کارمندهای فنی شان، با کارمندان اداری شان، با خدمه شان، با هر کس که بستگی به آنها دارد، اینها از هر جنایتی که در ایران بکنند مصون هستند. اگر یک خادم امریکایی، اگر یک آشپز امریکایی مرجع تقلید شما را در وسط بازار ترور کند، زیر پا منکوب کند، پلیس ایران حق ندارد جلوی او را بگیرد! دادگاه های ایران حق ندارند محاکمه کنند! باز پرسی کنند! باید برود امریکا! آنجا در امریکا ارباب ها تکلیف را معین کنند! دولت سابق این تصویب را کرده بود و به کسی نگفت. دولت حاضر این تصویب نامه را در چند روز پیش از این برد به مجلس و در چند وقت پیش از این به سنا بردند و با یک قیام و قعود مطلب را تمام کردند و باز نفسشان در نیامد. در این چند روز این تصویب نامه را بردند به مجلس شورا و در آنجا صحبت هائی کردند. مخالفت هائی شد، بعضی از وکلا هم مخالفت هائی کردند، صحبت هائی کردند لکن مطلب را گذراندند، با کمال وقاحت گذراندند، دولت با کمال وقاحت از این امر ننگین طرفداری کرد. ملت ایران را از سگ های امریکا پست تر کردند. اگر چنانچه کسی سگ امریکائی را زیر بگیرد باز خواست از او می کنند، اگر شاه ایران یک سگ امریکائی را زیر بگیرد باز خواست می کنند و اگر چنانچه یک آشپز امریکائی شاه ایران را زیر بگیرد، مرجع ایران را زیر بگیرد،بزرگتر مقام را زیر بگیرد هیچ کس حق تعرض ندارد. چرا؟ برای اینکه می خواستند وام بگیرند از امریکا، امریکا گفت این کار باید بشود

      • بدون نام

        كاربر 16/56 شما برو قوانين كاپيتولاسيون رو بخون شما برو از بابا ننت بپرس ببين وضع زندگيشون چجوري بود مردم تو عمرشون موز نخورده بودن مردم مرغ نخورده بودن مردم چيزي به اسم تفريح براشون معني نميداد سرپرست هاي خانوار فقط فقط و فقط به فكر سير كردن شكم خانوادشون بود 40 نفر سر كلاس ميشستن بهداشت صفر بود همه مريضي پوستي و غيره داشتن در ضمن من نوكر نميخوام هم فكر و هم سنگر ميخوام

      • بدون نام

        حسن آقا ! لطفا از سال 42 بیا بیرون ! الان سال 97 و به لطف آقایون ارزش انسان شده کشک ! دقیق به اطرافت نگاه کن ! ببین کجای کاریم !!

      • بدون نام

        9:17 خدایی خیلی پررویی همین و بس ! در جوابت هم دوستان برن واقعا از پیرمردا و پیرزن ها وضع اقتصادی اونموقع رو بپرسن برن آمار تورم اونموقع رو ببینن همین بانک مرکزی خودمون منتشر کرده

    • بدون نام

      کاملاً درست گفته. آخه کجای این حرف اشتباه؟:
      "پمپئو در ادامه گفت: ایران باید بداند تا زمانی که به کشوری طبیعی تبدیل نشود وضعیت اقتصادی‌اش بهبود پیدا نخواهد کرد."
      چرا ایران نباید مثل مابقی 200 کشور دنیا باشد؟؟؟ چرا مردم ایران باید فقیر باشند و چرا باید چوب تصمیم های اشتباه را بخورند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمریکا اول باید به تعهدات جهانیش پایبند باشه بعد بیاد ایران نصیحت کنه

      • بدون نام

        چون ایران حرف زور رو قبول نداره
        کشوری ک خودش بمب اتم داره نگرانه ایران نسازه
        فکردی امریکا دوست ما هست؟
        امریکا فقط میخاد رژیم ایران رو بدست بگیره ...

      • بدون نام

        ایران با برجام حسن نیتش رو ثابت کرد ولی همین اقا مخالف برجام بود و میگفت هرچی ما بگیم باید بشه ما حتی نیروگاه اراک رو از بین بردیم ولی اخر چی چشد؟امریکا فقط راضی به تقسیم ایرانه. برای همین میگه نباید موشک بسازید اینطوری عربستان راحت میتونه بندر عباس رو بگیره تا تنگه هرمز برای همیشه مال خودش باشه.

      • بدون نام

        عزیزم 200 تا کشور دیگه ی دنیا بدبختی ندارن همه تو جهان تو ناز و نعمتن فقط ما مشکل داریم؟

      • بدون نام

        15:06 همین جمله )نیروگاه اراک رو از بین بردن ( معلومه که هیچی بارت نیس برو یکم تحقیق کن پلوتونیمی که تو اراک میساختن برای چی هست بعدشم عربستان نیازی هم نداره بندرعباس که شیعه هستن رو بگیره

      • حسن

        مثبت دهندگان عزیز اختلاف ایران و آمریکا به این راحتی قابل حل نیست :
        1- ما همسایه های عرب داریم که حاضرند تمام شرافتشان را برای حفظ حکومتشان قربانی کنند آمریکا می گوید مثل اینها باشید
        2- با نظام رهبر مذهبی(ولی فقیه) در ایران مخالفند زیرا برای جهان بد آموزی دارد
        3- موضوع مهم رسمیت یافتن اسرائیل است
        4- نیروی نظامی به نام سپاه پاسداران باید منحل شود
        5-در انتخابات ها تعیین می شود که باید نرمش کرد یا غرید در انتخابات 92 و 96 رای به نرمش داده شد باید منتظر انتخاباتهای بعدی بود
        6- انصافا اینهمه عاشورا تاسوعا فقط برای خورش قیمه در هیات ها حضور یافتیدشعار " هیهات منا الذله " کشک است؟؟!!؟

      • عجب

        حسن بابا حسن کم کلی خندیدم ...

      • حسن

        آقا/خانم عجب به چی خندیدی
        البته اونوقت که سال 92 و 96 به روحانی رای می دادین فکر امروز رو می کردین

      • 1367

        حسن جان قربون اسمت ازت ممنونم خيلي نظراتت عاليه اميد وار بيشتر تو فضاي مجازي وقت بذاري كلي چيز از هر جملت ياد ميگيرم

      • بدون نام

        آره حسن راست میگی به رئیسی رای میدادیم تا الانم جنگ شده بود و تموم شده بود تکلیف خیلی ها مشخص میشد میگیری چی میگم که

    • بهلول

      شما اگر مرد هستین صادرات نفت ایران را صفر کنید، بعد چنان گوش شما سگهای هار را فشار خواهیم داد که دنیا صدای شما را بشنوند اگر مرد هستین امتحان کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما ها اگر جرات دارین تنگه هرمز رو ببندین ببنین دنیا چه بلایی سرتون میاره

      • بدون نام

        بهلول !حکیم ! گوش دنیا از این شعارهای تو خالی پر شده ! دوره رجز خونی و حرف مفت زدن تموم شده !

      • بدون نام

        داریم امتحان میکنید کسی نفت ما نمیخرد

      • بدون نام

        كاربر 15/22 نترس كل مشكلات ما از ترسو هايي مثله تو نشات ميگيره

      • بدون نام

        درود بر تو ای بهلول مجنون

    • بدون نام

      بیشتر تکنولوژی و امکانات مدرن رو آمریکا اختراع کرده پس چرا کری الکی میخونید؟ این داست مثل این میمونه که بچه باباشو تحدید به خرجی ندادن میکنه در صورتی که پول تو جیبیش رو بابا میده!!! ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما هم خوب از بابات دفاع میکنی ها
        انشالله باهم محشور شوید
        حتما که از سر ترس نیست دیگه آفرین پدر و پسر شجاع

      • بدون نام

        مخترعین و دانشمندان آمریکا با دار و دسته فاسد ترامپ مخالفند .ولی مردم برده صفت و کودنی در ایران هستند که دارند برای آمریکا هورا می کشند

      • بدون نام

        آمریکا به دو دلیل تبدیل به ابر قدرت شد .یکی اش تولید ثروت با روحیه قلدری و اشغال کشورها و غارت ثروتشون بود که جنبه منفی امریکاست و دیگری باز کردن در بر روی مهاجران و میدان دادن به استعداد ها و خلاقیت مردم بود که جنبه مثبت آمریکاست

      • بدون نام

        روزی تمام مخلوقات حتی مورچه هارو الله میده نه امریکای مغرور و جنایت کار

      • بدون نام

        روزی تمام مخلوقات حتی مورچه هارو الله میده نه امریکای مغرور و جنایت کار

    • بدون نام

      پمپ اقای پمپئوراه افتاد!

      پاسخ ها

      • حرف تو حرف

        انشاالله مشکلات حل شود ولی امریکا بداند ما باج نمی دهیم وگاو شیر ده نیستیم وتا اخر ایستاده ایم

    • بدون نام

      هرچه زودتر خواستار بسته شدن تنگه هرمز هستیم وآن قول آمریکایی بداند ایران کره نیست ما مردم ایران از وطن واز خاکمان با تمام وجود وبا تمام قدرت به میدان میرویم واسلام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بشین بینیم باو.از طرف خودت حرف بزن نه مردم!

      • بدون نام

        زکی

      • بدون نام

        باید تنگه رو ببندیم

      • اردوان

        الان مردم از بس دروغ شنیدن دیگر اعتمادی ندارند

      • مارس

        وقتی آب و خاک تو میفروشن کجای تو

    • بدون نام

      دمت گرم. ما مردم هم با شمائیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله شما از اول هم با دشمن همدست بودید منافقین ترسو خخخ
        خدا با ماست والسلام ما از هیچ کس نمیترسیم
        حسبناالله ونعم الوکیل

    • بدون نام

      ترمز بریده ایم کار ازدست مان در رفته زمان صدام نیست با ابرقدرت جهانخوار طرفیم جزاینکه چندملیون از ملت فدا شود چه کاری از دستتان ساخته است با اقتصادی فلج و اصناف ناراضی.

      پاسخ ها

      • مخمد

        حرف نزن وطن فروش و ایرانی هستیم و ایرانی خواهیم ماند از جنگ با آمریکا مارا نترسون خود امریکاییا مثل سگ از ایران میترسن


        استان فارس

      • بدون نام

        ما با صدام هشت سال نجنگیدیم با آمریکا شوروی کشورهای منطقه جنگیدیم یکم مطالعه کن

      • حسن

        خیلی نادان هستید ما با صدام طرف بودیم؟؟؟؟؟!!؟؟
        چرا فکر می کنید محاسبات جهان طبق نقشه های آمریکا انجام می شود

      • بدون نام

        باشه باوو شما راست میگید با کل دنیا جنگیدم اصلا هم ارتشی که زمان شاه تا دندون با سلاح های آمریکایی تجهیز بود رو نداشتیم ! ژاندارم منطقه هم عمه ترامپ بود ایران داشت با بیل و کلنگ میجنگید!

      • بدون نام

        ترسو بزدل مرگ با عزت بهتره از زندگی با ذلته که از ی سگ امریکایی کمتر باشی.تو به خودت میگی ایرانی؟

    • وحید

      برگزار پولو از المان بگیریم خاورمیانه رو جهنم می‌کنیم براتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما ایران رو برای ما جهنم کردین کافیه. کاری کردین که افغانیها دارن فرار میکنن

      • بدون نام

        اشتباهی مثبت دادم

      • بدون نام

        یمشت ترسو و وطن فروش ریختن اینجا فکر میکنن امریکا عاشق چشم ابروشون. همتونو مثل داعش سر میبرن.

      • بدون نام

        پول آلمان ۳۰۰ میلیون یورو ست..با اون پول چی میخوای بکنی .‌‌مطمءنی متوجه ریاضی و اعداد هستی!!!

    • بدون نام

      امریکادرجهان حرف اول رامی زندوکشورهای پیشرفته وشفاف راهم بزانودراورده وای بحال ماکه هرکس بفکرخویشه ومی حواهدازاشفنه بازارکلاهی برای خودش ببافد دراینجاتازمانی دادمردم درنیادحتی یکنفرهم بفکرشان نیست. هرکس خویشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برادر زمانی همین کثافتهای امریکایی در جزیره خار گ سگ هایشان را برای ما که دانش اموز بودیم رها می کردند ومابا جیغ
        داد وانها وفرزندانشان باخنده به هرجا شکایت می کردیم
        ما محکوم بوددیم..
        بله شما کجا بودید. واینکه دولت مردان
        ما هم باید به فکر این مردم خدا ترس وطن پرست باشند

      • احمد

        اگر عربده کشی بیاد جلو درب مردم را بگیره نگذارده زن و بچه بیاد بیرون چکار می کنیم آمریکا باتکای زورش قرون متمادی ملت ها را غارت کرده که هیچ از آن سر دنیا آمده خاورمیانه تو مرزهای ما عربده میکشه مانع خروج نفت کشوری میشه و جنایت‌هایی بی شمار دیگر پس قانون جنگل در دنیا حاکمه فقط باید ایستاد خدا کمک میکنه انشاء الله

    • مصطفی

      دودش چشم ملته...دعوای زرگری مسیولین ایران و آمریکا

    • بدون نام

      ادم عاقل میدونه که امریکادوست مردم خودشم نیست چه برسه بما.اگرگرانی وفشاربمردم هست همش تقصیردولت بی تدبیرماست.امریکاهیچ غلطی نمیتونه بکنه...

      پاسخ ها

      • جمشید

        هر چقدر خواستم مؤدبانه جوابتو بدم دیدم نشد.....

    • داود خطر

      نه بابا راس میگی

    • بدون نام

      واقعا برای بعضی از کاربران اخبار داغ متاسفم که حاضرند زیر بار ظلم و ستم بروند.آخه بدبختها اون موقع اگه سگ آمریکایی رو لگد بزنی اعدامت میکنن.من فقط این رو میدونم که آمریکا زر زیادی میزنه و اگه میتونست تا الان صد مرتبه به ایران حمله کرده بود.اگه میگه ما باید سایت های نظامی رو بازرسی کنیم فقط میخاد قدرت ایران رو بسنجه.پس آقای پمپئو غلط زیادی نکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر ساده ایی شما و امثال شما
        آمریکا فقط بر اساس منافعش حمله می‌کنه یا نمیکنه
        بحث کل کل و ترس و اینها فقط کاربرد داخلی داره
        آمریکا با عقل آمریکا شده نه با احساس

      • بدون نام

        کاربر ۱۵.۴۰ با چه رویی اینقدر تاریخ رو تحریف میکنی و دروغ میگی.اگر‌منظورت کاپیتولاسیون هست که در اون زمان یک قانون جهانی بوده و در غیر از ایران،در تمام کشورهای اروپایی و آسیای شرقی اجرا میشده.در ضمن من تا حالا نشنیده بودم کسی به خاطر لگد سگ آمریکایی در ایران اعدام شده.مگر اینه گسی از اقوام شما .....

      • بدون نام

        کاربر17 عکسش هست که زمان شاه سردر باشگاه آمریکایی ها تو تهران نوشته *ورود ایرانی و سگ ممنوع* خیلی آمریکا به ما علاقه داشته اون زمان براشون ما با سگ یکی بودیم

    • بدون نام

      ...جاسوس و خودخواه فکر میکنند دنیا مال بابای اینهاست.از اون سر دنیا اومده توی آبهای ما برایمان تعیین تکلیف میکنند .... برو اول حریف کره شمالی بشو ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونو که زانو دراورد بی سواد

    • بدون نام

      مردم فکر میکنن ما اگه با امریکا دوست بشیم از فردا رفاه و ثروت و فراوونی میاد تو مملکت
      مردم ما هر چی میکشه از تنبلی و تن پروری خودشه
      اکثر مردم عادت کردن به مفت خوری و تن پروری.
      نهایت اتفاقی که میتونه واسمون بیفته تنها کمکی که امریکا میتونه بهمون بکنه اینه که وضعیتمون بشه مثل عراق و سوریه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا.این همون مردمی هستن که با برجام رقصیدن.تخیلی فکر میکنن.

      • بدون نام

        من با سیاست خارجی ایران مخالفم ولی مردم ایران فاسدترین و متوهم ترین مردم جهان اند.آمریکا همون بلایی که سر عراق و افغانستان آورد رو سر ایران هم میاره

      • بدون نام

        یعنی مثلن مردم امارات و کویت و قطر و عربستان خیلی خیلی زرنگ و کاری و زحمت کش بودن که الان غرق در رفاه و ثروتن و کشوراشون همه دنیارو با پول میخرن..مررم ایران تن پرورن که از زمان مشروطه تا انقلاب مبارزه کردن و زمان جنگم جنگیدن اما مثلن کویتیا خیلی حرفه ای بودن که الان با ارزشترین پول دنیارو دارن؟؟

    • بدون نام

      آمریکا هیچ غلطی نمیتاند بکند

    • بدون نام

      چرا ایران فقط دشمن دارد چرا فقط ماکه خودمون مشکل داریم باید به فکر یمن سوریه فلسطین و.....باشیم کی به فکر ما هست التماس یه کم تفکر....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایران در منطقه تنهاست.بفهم.هر چی می کشیم از داشتن چنین همسایه هاییه.

      • بدون نام

        ور این کانون ها میتوان میزان ترس برخی از دنیادوستان رو کاملا دید البته انشالله جنگی نخواهد شد
        اگه جنگی هم بشه شماها مردش نیستید
        مرد میدان نبرد باید دل از دنیا بکند
        زیر بار ذلت برای چند روز دنیا نرود
        هرچند میخ آهنین نرود

      • بدون نام

        16:56 واقعا خدا ی عقلی بتو بده ی پولی به ما کسی رو تو دنیا گذاشتید که با ایران همراه باشه فکر میکنیم فقط خودمون مسلمونیم که کشورهای مسلمون دیگه رو فقط ... میدونیم

    • یک اریایی

      اگر جلوی اختلاص بگیرن اقتصاد ما از امریکا جلو میفته اما فعلا شده عادی و برای کسی اهمیت نداره

    • ناشناس

      حرف نباشه فقط تنگه هرمز رو ببندیددددددد تا بفعمند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چشم بزن زنگو ایوالله داری

      • مهدی

        اگه جرات دارند ببندند

      • بدون نام

        میتونی ببند البته جمله من ایهام داره!

    • بدون نام

      امریکا باید از تصمیم غلط خود دست بردارد.

    • بدون نام

      ایران کم کم داره به سوی یک جنگ تمام عیار میره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یا علی مرد میدون می‌خواهیم هستید؟
        اینقدر بزدل وترسو نباشید
        هشت سال دفاع مقدس با ۳۴ کشور مستقیم و غیر مستقیم از آمریکا وشوروی عربستان کثیف و... جنگیدیم با غیرت دفاع کردیم
        مگه ما شروع کننده جنگ بودیم
        امثال بعضی افرادی که کاملا گذاشتند اگر اونوقت بودند یا تسلیم دشمن میشدند و کشور رو به بیگانه نفروختند و یا از جام زهر صحبت می کردند
        نفله های دنیاطلب ترسو

      • omid

        هیچ جنگی نمیشه خدا بزرگه

    • بدون نام

      این حرفها فقط خوارک داخلی هسته ایران هیچ وقت جرات این کار رو نداره اگر این کارو بکنه 24 ساعته تمام زیر ساختهای ایران نابود میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای بزدل بی سواد
        حداقل اگه این نداری آزاده باش
        کم عقل نه اینها از دوران جنگ هشت ساله قوی ترند
        نه ایران از آن موقع ضعیف تر شده
        آنوقت هم به اتکا دین و حکم امام و غیرت جوانان دشمنان را شکست دادیم
        حرفه ای شما بوی نفاق منافقین را میدهد میخواهید تردید و دو دلی را بین مردم تزریق کنید
        هیهات منا الذله

      • بدون نام

        اول تو قلت کردی بعد هم آمریکا اگر آمریکا میتونست کاری کند تا حالا خاک ایران هم برده بود بجز خاینین و امثال تو این حرفا را میزنن برو بمیر بهتره

      • بدون نام

        اگر کل زیر ساخت های ما نابود بشه بهتر از این است که کشور چند پارچه سود بهتر از این است ک دولت مردان عرب و امریکا مارو کنترل کنن و هر کاری خواستن بکنن ما اماده ایم تا اخرین قطره خون از این مملکت دفاع کنیم زنده باد ایران سرزمین اریایی ما‌

      • javad

        این حرفا را ول کنید چهارماه حقوق نگرفتم یخچالم خالیه قبوضا رو هم تنلباره به عالم و دنیا بدهکارم .......

      • محمد

        مگه کشکه که آمریکا تمام زیر ساخت‌های ایرانه نابود کنه اگه میتونس همچین کاری کنه در زمان بوش می کرد اونا در زمان جنگ تحمیلی ایرانو سنجیده

      • بدون نام

        دقیقا

      • از قزویناحمد از قزوین

        چرااینقدر خودمان را کوچک میکنیم یعنی شما میگید امریکا هر کاری دلش خواست باکشورها بکنه کسی حرف نزنه چرا همش ایه یاس میخوانید امریکا فقط نابودی همه کشورها را میخواد

      • بدون نام

        حرفت درسته داداش اینایی هم که اومدن جواب گذاشتن یسری جو گیرن که فقط با توهین به دیگرون کارشون جلو میره فک میکنن جنگ الان مثل جنگ با صدامه دیگه الان دورانی نیس که نارنجک ببندی بری زیر تانک نابودش کنید یکم بفهمید لطفا با احساسات حرف نزدید

    • سعید

      جرات ندارن فقط بلدن تهدید کنن فلان تنگه رو میبندیم و... مردم هم هالو

    • ابوالفضل

      تنگه هرمز بسته بشه دنیا فلج میشن امریکا ابرویش میره گندم بکاری گندم برداشت میکنی دشمنی کنی دشمنی برداشت میکنی از ما گفتن بود اقا ترامپ روباه انقدر زرنگ بود پوزش تله افتاد ترامپ الان گرفتار ان خواهد افتاد

    • بدون نام

      خیلی سالاری
      پمپئو

    • بدون نام

      باید قبول کنیم امریکا قدرتمنترین کشور دنیاست که همه ازش حساب میبرن

    • بدون نام

      حرف مخالف وموافقین را شنیدم و دیدم ما را از مرگ نترسانید همان بمب ها که بر سر یمن سوریه ریخته میشود سر ما هم ریختند ما ایستادیم خون دادیم ولی ذلت نپذیرفتیم مثل کردی میگوید مرده با ناموس نه زنده بی ناموس

    • بدون نام

      بعضی پاسخ و کامنت های بنظر از این قرار غیر ایرانی است.یک ایرانی هیچگاه ذلت و بردگی کشورش را نمی پذیرد و این هیچ ربطی به هیچ دولت و حکومتی ندارد.پس سعی کنید تنها ایرانیان کامنت بگذارند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از کشورهای مختلف نیست عزیز،فیلترشکنشون روشنه لوکیشنو خارج زده. بعدشم ایرانی ایرانیه چه در خارج چه در داخل، همه برای نظر دادن سهم دارن

    • بدون نام

      خوب تنگه هرمز ببندید ببینیم چی میشه زور کی بیشتره ما یا اونا

    • ح ح

      لازم باشد جنگ هم میکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای کاش اسمت رو میزاشتی خخخ بیشتر به کامنتت میومد

    • مهدی

      خلیج فارس شاهرگ دنیای متمدن هستش! اگه بخوای این شاهرگ رو بزنی کل جهان با همه سلاح هایی که تا الان انبار کرده بودن میریزن رو سر ما. وقتی موجودیتشون به خطر بیوفته اصلا توجه نمیکنن حق با کیه. موجودیت بغداد و اسراییل تو دفاع مقدس با شعارهای به سوی قدس در خطر افتاد آمریکا هواپیمای مسافربریمونو زد! حالا با این کار موجودیت خود آمریکا و دنیا به خطر میوفته ببینید چه واکنشی میخوان نشون بدن.

    • جواد

      والا فکرکنم برهمگان روشن است که ترامپ هروعده و قولی که داد به آن عمل کرد ومسولین ما دقیقا عکس این موضوع عمل کرده اند..پس بیشتر باید روی حرف پمپئو حساب کرد تا رییس جمهور وعلی مطهری ونمایندگان ایران ...

    • عبدلی

      قول میدم جرات همچین کاری ندارن نگران نباش

    • تل تل

      امریکا از نظر نظامی یکی از ضعیفترین کشورهای دنیاست . شما ببینید امریکا تا الان با چه کشور قدرتمندی وارد جنگ شده .؟ افغانستان . عراق . یمن ...
      هنوز بعد از سه سال نتونسته با کمک همه نوچه هاش یه گروهک پا پتی الحوثی را شکست بده .

    • محمد

      اگر امروز آمریکاست به خاطر اینکه دنیا بهش باج داده الان دنیا به آمریکا 100ساله باج میده چون تکنولوژیش بالاست آمریکا هیچ وقت نخواسته کشوری رو دستش بیاد همیشه خودش خاسته ابر قدرت بشه اگر کشورها جلوه آمریکارو نگیرن فردا خیلی بتر از این خواهد شد خیلی بتر از این ایران اگر تو این جنگ اقتصادی پیروز بشه اولگویه تمام ملتهایی که می‌خواهند روی پایه خود بایستند خواهد شد درسته شیر خیلی قویه ولی یک نقطه ضعف‌هایی داردکه بتونی شکستش بدی

    • بدون نام

      آره ببندید تا ببینید چی کار میکنن؟

    • شهدادی

      قانون کاپیتولاسیون رابخووون کاربرعزیز١۴.۵٨این قانونیست که من وتو راازسگ امریکایی پایین تر میدبید

    • مختاری

      کشورمان الا سالهاست میگی تنگه هرمز می بندم ببند تمام کن ببینم شما پیروز هستید یا مریکاه جهانخواران

    • بدون نام

      چرا ما مثل چین رفتار نمیکنیم ما که همه چیز داریم چرا همش دنبال دشمن تراشی هستیم اگه جلوی رانتها گرفته بشه در اینده میتونیم به کل خاورمیانه حکومت کنیم حتی کل دنیا .در این زمانه اول باید قدرت اقتصادی داشت

    • بدون نام

      متاسفم برا بعضی از مردم ، نمیدونم چه فکری میکنن که دلشون رو به آمریکا و این شبکه های مسخره خوش کردن ، خاهشا کمی تفکر کنین ، کمی واقعیت رو ببینید ، کمی توان تشخیص خود در دوست و دشمن رو بیشتر کنید ، دوستان تا کی میخواین با این افکار پوچ و واهی خودتون رو سرگرم کنید و مثل لاکپشت سرتون رو تو لاک کنید و یا خودتون رو به نفهمی بزنین . خواهشا بیدار بشین ، کمی آگاهی کسب کنید به دور و برتون و به منطقه بهتر و دقیق تر نگاه کنید . لبیک یا خامنه ای
      لبیک یا سید علی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط توهین کرد یه راه حل هم نداد

    • بدون نام

      بیچاره ملت ایران که گرفتار شده

    • سعید

      اقا یکی سوال منو جواب بده بعدش یاوه بگوید ایران از نظر ثروت طبیعی و ملی در جهان اول است که اگر ما همان نفتمان رابفروشیم و بخوریم بسمان است ان وقت باید وضعیت اقتصدیمان اینطور باشد. و کلی فقیر و بیچاره داخل کشورمان باشد. و عربستان ان طور ثروتمند و خر پول باشند. و کشوری شاد و خوب باشد نه مثل کشور ما

    • بدون نام

      مرگ بر امریگا. مرگ بر خائنین داخلی. مرگ بر منافقین داخلی. از خدا می خواهیم راحت طلبان زیاده خواه و آقا زاده های دزد شرشان از سر ملت کم شه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین آفرین بلندتر بگو فریاد بزن ! جوری فریاد بزن صدات به خود کاخ سفید هم برسه (یا ممکن هم که خفه بشی که چه بهتر*

    • امیر

      زنده باد جمهوری اسلامی ایران
      زنده باد سپاه پاسداران
      ما همه سرباز سید علی هستیم و تا آخرین قطره خون حامی نظام مقدس اسلامی هستیم
      مرگ و نابودی برای بدخواهای نظام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میخواستم جواب بدم دیدم ارزش نداره حیف شارژ

    • بدون نام

      کشته مرده های آمریکا! یاد تکاورهای دریایی! دوستانتون که تو چنگ دلاورهای سپاه مثل بچه ها تو شلوارشون ده بودند بیفتید و عبرت بگیرید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یاد ناو سهند و سبلان هم بخیر یکم تاریخ بخون بد نیس بی سواد

    • AFSHIN

      زیادی هم نبایدمقابل آمریکا کوتاه اومد، بنده هم با بستن تنگه هرمز کاملا موافقم راهکار خوبی هست .

    • بدون نام

      در مقابل آمریکا و هر دشمنی باید محکم ایستاد .
      به نظر من اگر ما با اجبار و تهدید آمریکا ، فروش نفت مان را از دست بدیم ، به هر قیمتی که شده باید تنگه هرمز را بسته و جلوی فروش و صادرات نفت کشورهای عربی مخصوصاً عربستان را هم بگیریم .
      اونوقت چه خوش بحال روسیه می شه ! دقت کردین روسیه چه سکوت معنا داری کرده !!!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عرستان خیلی وقته که انتقال نفت خلیج فارس از خطوط لوله از داخل خاکش رو توی برنامش داشته نشسته که شما تنگه رو ببندید فلج بشه اقتصادش

    • بدون نام

      از بعد از برجام روحانی تهدیدها و تحریمات آمریکا و اروپا بیشتر شده و حالا هم تحریم نفتی ، کاش روحانی خوشبینیش را از غربیها بردارد و به وضع داخل برسد.

    • حسین واحدی

      اگرامریکا جنگ میخواهد بسم الله کورشودتاانکه نتواند دید

      مررررررگ بررررراممممررریکا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط اگه جنگ شد نری توی سوراخ موش قایم بشی

    • بدون نام

      اقای۱۶:۵۶ راست میگه سندش ابادانه که نفر به سگ امریکایی لگد میزنه صاحب سگ همونجا میکشش هیچکس هم جرات نداشت که محاکمش کنه
      اقایان لطف غربزده نشید من هم مثل شما با خیلی از رفتار اقایان مشکل دارم اما دلیل نمیشه که بخوام به امریکا اعتماد کنم واسه تمام دنیا ثابت شده که امریکا رو هیچکدوم از حرفاش نمیمونه
      امریکا فقط وفقط به فکر خودشه .....
      امریکا دروغ میگه که بخاطر مردم ایران تحریم میکنه چون خودش هم خوب میدونه که مردم فشار بهشون میاد
      اقایان امریکا نمیتونه ناجی ما باشه ما باید خودمون واسه خودمون کاری کنی،هیچ گربه ای در راه رضای خدا موش نمیگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بفهم اینو لطفا بحث اعتماد به آمریکا نیست بحث عدم دخالت در امور سایر کشورها تهدیدشونه اونقدری که ایران بعنوان ی کشور جهان سوم داره تو کشورهای منطقه به بهانه مختلف دخالت میکنه هیچ کشوری نمیکنه

    • ایرانی

      پمپیو چرت میگه از ترس موشکای ایران هیچ وقت امریکا به ایران حمله نمیکنه چون با این کار ناوهاش تو خلیج فارس کشورهای عرب منطقه و اسراییل دچار مشکل میشن. هموطنان قوی هستیم به لطف خدا و نیروهای نظامی ایران و موشک ها. نترسین. پشت هم باشین هیچ کس حریف ما نیست

    • بدون نام

      فکر خوبیه ماهم هستیم به شرط آنکه آقازادها هم باشن والا ماهم نیستیم. ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من میگم کل آقازاده ها رو بریزیم تو خلیج فارس خود بخود تنگه بسته میشه دیگه نمیشه بنظرتون!؟

    • شهیدی

      خیلی دلتون خوشه همه ی کسایی که فک میکنین با بسته شدن تنگه ی هرمز مشکلات حل میشه!!! ....

    • بدون نام

      بستن تنگه یک رویای شیرین برای ایرانیان است ولی صحبت از بستن گذرگاهی مهم و استراتژیک در میان است یعنی با بستن یک ساعت این تنگه باید دنیا را در مقابل خود ببینیم چون کشورهایی که از بالا رفتن قیمت نفت متضرر میشوند دست به یقه ما میشوند نه آمریکاکه اوضاع را به این مرحله رسانده درثانی حرف زدن خیلی راحت تر از عمل کردن است خواهشا سیاست مدارها واقع بین باشند و زیاد رجز خوانی نکنند شاید شما در معادلات خود احتمال درگیر نشدن آمریکا درتنگه را به خاطر هزینه بر بودن جنگ را ندهید ولی همسایگان احمق در خلیج را دست کم نگیرید چون هر لحظه آماده هستند بهای سنگینی برای ویرانی و نابودی ایران بپردازند ،

    • حسین

      آمریکا کاری خواهد کرد که‌نفت ما خریدار نداشته باشد بعد اگر ایران‌بدلیل عدم صادرات نفت تنگه هرمز را مسدود کند (من قول میدهم ایران هرگز اقدام به این کار نخواهد کرد ) بعد با فرض غیر محال مسدود کردن تنگه هرمز ما دقیقا"در زمین هم آمریکا وهم روسیه بازی کردیم آمریکا به حمایت کشورهای منطقه حضور فعال تری در منطقه خواهد داشت وروسیه نفت خود را به بالاترین قیمت خواهد فروخت مضاف اینکه ما را زیر سلطه خودش خواهد برد چون چاره ای دگر نداریم واگر جنگی اتفاق بیفتد از سوی ملت‌ حمایت نخواهد شد

    • بدون نام

      ایران فقط حرف میزنه و آمریکا همیشه حرفش رو عملی میکنه! خودتون تا آخرش رو بخونین

    • سید رسول

      ای خاک بر سر اون کسی که از آمریکا بترسه. آمریکا مثل پلنگ مرده ای است که کاه توی پوستش کردن و به مردم نشون میدن . این که ترس نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک بر سر خودت

    • بهرام

      بابا اون که میگه صادرات نفت مارو صفر میکنه نمیخواد بیاد شیرای نفتو ببنده که . شرکتای نفتی همه یه درصدیشون مال امریکاست و جرات نمیکنن بدون اجازه امریکا از ما نفت بخرن.
      خب نفت ما باد میکنه.روسیه نامرد هم که پشت مارو خالی کرد و با افزایش تولید موافقت کرد و خلا فروش نفت مارو اعراب جبران میکنن.خدا بخیر کنه ... این وسط ما بدبختا بدبخت تر و امثال بابک ها کیف میکنن

    • YadolahDobaradaran

      با سلام. به گفته حضرت امام. ره آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. من .یداله دوبرادران مخترع موتور خود شارژ % ایرانی هستم. و بدون .قطره ای نفت و آب .وهیچ .نوع سوختی .برق .کل .ایران .و حتی. توانائی. صادر .به.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این اومده داره تبلیغ میکنه خخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      اصلا نترسید توکلتان بخدا باشد عدو سبب خیر شود گر خدا بخواهد آمریکائیها وشیوخ مرتجع عرب منطقه بویژه عربستان بسیار آسیب پذیر ترند تا ما محکم جلوی این استکبار بایستید وگرنه آنها به خواسته اشان که فلج کردن اقتصاد مملکت وضربه زدن به اصل انقلاب است میرسند آخرین دسایس اشان را بعد از چهل سال دار ند میزنند نفت به بالای ۱۵۰ دلار وبیشتر هم میرود

    • بدون نام

      اصلا نترسید عدو سبب خیر شود گر خدا خواهد اتفاقا برگ برنده دست ایران است همین خوف اینکه ایران گفته تنگه را میبندم خواب وخیال را علاوه بر شیوخ مرتجع وخود آمریکا وحتی اروپا از آنها گرفته فقط محکم بایستید

    • r.s

      اونایی که ادعا میکنن تنکه هرمز رو میبندن، قبلا هم چند باری این ادعا رو کرده بوذن اما ،،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اما سانسورچی ادامه نظرت رو حذف کرده

    • علی

      باید به کد خدای جهان احترام گذاشت
      قدیم ها توی هر محله ای یه لوطی داشتند که همه محل بهش احترام میگذاشتند باید قبول کنیم که لوطی جهان هم آمریکاست و هر دولتی باید احترامش رو نگهداره

    • سعید

      ایران الان به شدت این سیاست رو مثل امریکا شل و سفت کنه تا روی بازار اثر شدید بزاره مثلا یک ردیف ناو و قایق نشون بده که عازم تنگه شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه ردیف قایقش حله فقط ی ردیف ناو نداریم با دو سه تا مدل 50 کارت راه میفته!

    • جمیل

      یکبار هم بگذارید ایران قدرت نمایی کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره راست میگیا اصا فحش بچه صلواته خخخخخخ

    • رضا

      قرار بود این دولت تنشها را کم کنه، الان خودش آتیش بیار معرکه شده که.

    • بدون نام

      این عزیزی که ساعت ۹:۱۷ پیغام دادن، باید عرض کنم مگه الان همه موز و مرغ می‌خورن؟
      دیگه آب هم گیر مردم نمیاد بخورن!
      چیزی که اغلب از قدیم نقل شده و شنیدیم یه نفر کار می‌کرد شکم ده نفر رو سیر می‌کرد الان همه اعضای خانواده کار می‌کنن بازم تو نون و آبشون موندن...
      گویا به شما خوب می‌رسه که از حال بقیه خبر نداری؟!

    • بدون نام

      درامده ها نصف شده
      حقوق ها ارزشش را 150% از دست داده
      جوانان بي اميد و بي زندگي و مجرد هستند
      گراني بيداد ميكنه
      توان خريد جهزيه براي دختران دم بخت نيست

    • بدون نام

      یه زنجیر بکشین یه دژبانم بذارین دمش تا کسی نره و بیاد

    • بدون نام

      کاربر23:30
      توی فیلم اژدهاواردمیشودسردریک کلوپ نوشته بودورودچینی هاوسگ ممنوع که بروسلی اون تابلوروشکست وبامسئولین اون کلوپ درگیرشد
      خیلی بدبختی که یک سکانس ازفیلم اژدهاواردمیشودرابه تاریخ ایران ربط میدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج