جاباما
۷۴۴۱۶۸
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

کودک یک ساله در آمریکا، دادگاهی شد

در حالی که موج انتقادها از دولت آمریکا برای جدا کردن کودکان از والدین مهاجرانشان به اوج خود رسیده است، امروز (سه شنبه) یک کودک یک ساله بدون حضور والدینش در دادگاه مهاجرت آمریکا حاضر شد.

خبرگزاری ایرنا: در حالی که موج انتقادها از دولت آمریکا برای جدا کردن کودکان از والدین مهاجرانشان به اوج خود رسیده است، امروز (سه شنبه) یک کودک یک ساله بدون حضور والدینش در دادگاه مهاجرت آمریکا حاضر شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، توپ پلاستیکی، تنها اسباب بازی کودک هندوراسی در دادگاه آمریکا بود، که هرگز نمی دانست برای چه به آنجا آمده است.

این کودک که 'خوان' نام دارد، روز سه شنبه در دادگاه شهر فونیکس ایالت آریزونا حاضر شد و پس از دادگاهی، قاضی حکم بازگشت وی به هندوراس را صادر کرد.

کودک یک ساله در آمریکا، دادگاهی شد

این اقدام دستگاه قضایی آمریکا انتقادهای فراوانی را به دنبال داشته است.

جاین ریچاردسون قاضی پرونده این کودک یک ساله در این باره گفت: 'احساس شرم دارم.'

وی گفت: 'از اینکه مجبور شدم از این کودک یک ساله بپرسم که ایا فرآیند دادرسی را درک می کند یا نه، و او فقط گریه کرد، شرم سارم. نمی‌دانم باید این ماجرا را باید به چه کسی توضیح داد. آیا این بچه یکساله چیزی از قانون مهاجرت می فهمد؟'

در دادگاه های مهاجرتی آمریکا جایی برای خردسالان در نظر گرفته نشده و به گفته لیندزی توچیلوسکی وکیل

مهاجرت،‌ «نه صندلی کوچکی در کار است و نه عروسکی. اتاق دادگاه مهاجرت خشک و سرد است و بیشتر مواقع صندلی‌ها آنقدر برای بچه‌ها بزرگ است که پای بچه‌هایی که روی آنها می‌نشینند به زمین نمی‌رسد».

دولت دونالد ترامپ با سیاست «بدون ارفاق» تصمیم گرفته با همه مهاجران غیرقانونی بدون استثنا برخورد قضایی کند و در نتیجه این سیاست، کودکان تا زمانی که تکلیف والدینشان مشخص نشود از آنان جدا می شوند.

آمار وزارت امنیت داخلی آمریکا نشان می دهد که ماموران مرزی این کشور طی 6 هفته گذشته نزدیک به 2هزار کودک را از والدین مهاجرشان جدا کرده و با نگهداری در اردوگاه های جداگانه، به پدر و مادر آنها فشار وارد می کند.

مقام های کاخ سفید در حالی از این سیاست به عنوان مانعی برای مهاجرت غیرقانونی دفاع می کنند که ترامپ برای فرار از انتقادها، دمکرات ها را مقصر این وضعیت می داند.

دمکرات ها معتقدند که دولت ترامپ از کودکان مهاجران به عنوان گروگان هایی برای تحمیل سیاست های مهاجرتی خود و تصویب قانون جدید که شامل دیوار مرزی با مکزیک نیز می شود، استفاده می کند.

مساله مهاجرت بارها منجر به تعطیلی دولت آمریکا به سبب گروکشی های سیاسی و عدم توافق احزاب بر سر طرح بودجه سالیانه شده است.

بر اساس این گزارش، تا مشخص شدن تکلیف طرح مهاجرتی آمریکا، کودکان قربانی سیاست سرکوبی هستند که از آوریل (فروردین) همزمان با مطرح شدن طرح «سیاست بدون ارفاق» در ایالات متحده آغاز شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اشکال نداره اونجا مهد تمدن آمال و آرزوی لیبرال‌های ایرلتنی زیباکلام

    • بدون نام

      خاک عالم‌ توسرترامپ آشغال ...

    • بدون نام

      بچه یکساله دادگاه@@@@@@@!!!

    • بدون نام

      وای وای وای همه بدن شما خوبین!!!

    • بیتا

      اگه ایران هم این کار رو میکرد این همه افغانی اینجا نبود واین همه بی کاری نبود مرحبا که مردم خودت برات مهم هستند به جهنم که هر بلایی سرشون میاد بتمرگن تو کشور خودشون

    • بدون نام

      شرم بر شما باد چقدر احمق خدا از تو معذ رت میخواهم بابت این آدمهای کثیف وفرعون زمانم ترامپ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج