جاباما
۷۴۴۱۷۷
۶ نظر
۵۰۱۲
۶ نظر
۵۰۱۲
پ

درخواست کویت برای جدی گرفتن تهدید ایران

نمایندگان پارلمان کویت خواستار جدی گرفتن تهدید ایران برای بسته شدن تنگه هرمز از سوی دولت شده‌اند.

خبرگزاری ایلنا: «آناتولی» با اشاره به اظهارات «حسن روحانی» که به طور ضمنی تهدید به بسته شدن این مسیر آبی استراتژیک در صورت اقدام آمریکا برای توقف صادرات نفت خام ایران شده بود، نوشت: «عصامه الشاهین» نماینده پارلمان کویت مدعی شده که این تهدید آخرین تجسم «دست‌درازی» ایران است.

این رسانه ترک به اظهارات «اسماعیل کوثری» درباره بسته شدن تنگه هرمز در صورت تلاش آمریکا برای به خطر انداختن توانایی ایران در فروش نفت اشاره کرد و در ادامه نوشت: «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس هم در بیانیه‌ای از رییس‌جمهور ایران برای مواضع به جای خود تشکر کرده و گفته ما آماده هر دستوری هستیم.

«الشاهین» نماینده مجلس کویت به «آناتولی» گفت: این درگیری بین آمریکا و ایران است ولی تهدید آن متوجه کشورهای خلیج فارس خواهد بود.

«عادل الدماخی» دیگر نماینده پارلمان کویت هم خواستار برگزاری یک نشست اضطراری برای بازبینی آمادگی دولت جهت برخورد با تشدید احتمالی تخاصم با ایران شده است.

«الدماخی» در گفت‌وگو با «دیلی الرای» گفته: بسته شدن تنگه هرمز نتایجی را برای امنیت ملی همه کشورهای خلیج فارس در پی خواهد داشت. این کار اقتصاد کشورهای خلیج و به طور خاص کویت را تهدید خواهد کرد.

وی خواستار آمادگی برای هر سناریوی احتمالی از سوی دولت شده است.

روز دوشنبه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قصد کاهش عواید نفتی ایران و رساندن این در آمدها به صفر را دارد. در پی این اظهار نظر روحانی رییس جمهور ایران هشدار داد که در صورت هر اقدامی از سوی آمریکا برای ممانعت ایجاد کردن بر سر فروش نفت، کل منطقه به سرنوشت مشابهی دچار خواهند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برجام رو خودتون خراب کردین،پس اگر قرار باشه به ایران ضربه بزنید نمی تونید منتظر واکنش نباشید.

    • بدون نام

      به نظر من جدی نگیرید، ما قرار بود اگر منافعمون تامین نشه از برجام بیاییم بیرون 6 هفته ای، ولی همچنان هستیم و خواهیم ماند و دلمونو به حرف های ضد و نقیض هند و چین و اروپا که طرف ما هستند خوش می کنیم.

    • بدون نام

      وقتی کشورهای عرب خلیج فارس پای آمریکا را به این کشورها برای توطعه چینی علیه ایران باز میکنند باید به عواقب آن هم فکر کنند .مگر میشود شما مشکلی برای کشوری درست کنید و آتشی برافروزید ولی دامن خودتان را نگیرد و با خیال آسوده نظاره گر آن باشید

    • بدون نام

      اگه آمریکا دربرابرایران گستاخی میکند علتش همین کشورهای مرتجع عربی حوزه خلیج فارس واطراف کشورمون هستن.که با دادن باج به امریکا میخوان مثلا ما راوادار به تسلیم نمایند.ولی بدانند امنیت تمامی انها درمشت ماست.ان شالله درآینده ای نزدیک عربستان ومکه توسط سپاهیان ایران وهمچنین قدس فتح خواهندشد.

      پاسخ ها

      • وانک لاعلاخلق عظیم

        خیلی خالی میبندی

    • دوری

      برای جانفشانی اماده ایم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج