۷۴۴۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌ها کوتاهتر شود

در مورد نظام آموزشی دانشگاهی معتقدم که الزامی ندارد که دوره آموزشی ۴ سال و یا دوره کارشناسی ارشد و دکتری هرکدام۳ سال باشدزیرا این زمان‌ها بسیار طولانی است و این یکی ازمسائلی است که کیفیت علم وآموزش را کاهش می‌دهد

در مورد نظام آموزشی دانشگاهی معتقدم که الزامی ندارد که دوره آموزشی ۴ سال و یا دوره کارشناسی ارشد و دکتری هرکدام۳ سال باشدزیرا این زمان‌ها بسیار طولانی است و این یکی ازمسائلی است که کیفیت علم وآموزش را کاهش می‌دهد

باتوجه به تغییراتی که دربافت اجتماعی و نیروی انسانی و نیزساختارهای اداری اتفاق میفتدتغییردرنظامهای آموزشی یک ضرورت به نظرمیرسد.

مجید نصیرپور افزود: البته به این معنانیست که کاربدون مطالعه انجام بدهیم و قطعاتغییرات در ساختارنظام آموزشی کشور نیازمند کار میدانی و دقیق علمی است بخصوص در نقطه اتصال بین آموزش متوسطه و دانشگاهی و درمراحل تکمیلی دانشگاهی نیازمند بازنگری هستیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تحول نظام آموزشی، خاطر نشان کرد: من شخصا معتقدم رابطه منسجمی بین تحصیلات متوسطه و دانشگاه‌هابرقرار نیست در صورتیکه این دو مجموعه باید زنجیروار به هم متصل باشد و موضوع آموزش راتکمیل کنند.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مورد نظام آموزشی دانشگاهی معتقدم که الزامی ندارد که دوره آموزشی ۴ سال و یا دوره کارشناسی ارشد و دکتری هرکدام۳ سال باشدزیرا این زمان‌ها بسیار طولانی است و این یکی ازمسائلی است که کیفیت علم وآموزش را کاهش می‌دهد، که برای جلوگیری از اینکار لازم است بعضی از دروس در همدیگر ادغام شوند و مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌ها کوتاهتر شود و یا اینکه دوره کارشناسی را مستقیم به دوره دکتری متصل کنیم و اگر اینکار انجام شود بسیاری ازنیروهای انسانی که دوره کارشناسی ارشد را تمام می‌کنند، می‌توانند بدون وقفه دکتری را هم طی کنند.

این نماینده مجلس هشتم در ادامه اظهار داشت: در هرصورت اتصال کارشناسی و دکتری یک ضرورت است که البته ما طرحی راهم شروع کردیم و دوره مقدماتی آن درحال طی شدن است و آن ادغام دروس است که کم کردن زمان کارشناسی و کارشناسی ارشد از ویژگی‌های آن است که امیدواریم مورد اقبال همکاران درمجلس قرارگیرد.

نصیرپور در تشریح این طرح، خاطر نشان کرد:در مورد تغییر محتوای کتب درسی چون دانشجویانی که در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند، همان افرادی هستند که در آینده‌ای نزدیک مدیریت کشور را به عهده خواهند گرفت، باید با علم و دانش روز آشنا شوند، که متاسفانه مجموعه ای ازاطلاعاتی که دارند از کتبی با محتوای قدیمی‌ترمی‌باشد که محتوای این کتب باید بازنگری و تجدید نظر شود.

نصیر در انتها متذکر شد:‌البته نباید فراموش کرد که جهت گیری‌ها هم دراین زمینه باید جهت گیری درستی باشد و براساس واقعیتهای امروز ایران وجامعه جهانی بوده و نیاز ما را با امروز و آینده و همین‌طور ارتباط ما را با کتب و جامعه جهانی حفظ نماید.

منبع: تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌ها کوتاهتر شود


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج