۷۴۴۳۵۴
۲۶ نظر
۵۰۰۹
۲۶ نظر
۵۰۰۹
پ

۶۰۰ میلیارد تومان پول مردم کجاست؟!

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: باید مشخص شود ۶۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداختی دولت از بیت‌المال به شرکتهای واردکننده خودرو، کجا رفته و چه سرنوشتی داشته است.

خبرگزاری ایسنا: عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: باید مشخص شود ۶۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداختی دولت از بیت‌المال به شرکتهای واردکننده خودرو، کجا رفته و چه سرنوشتی داشته است.

امرالله امینی اظهار کرد: متاسفانه در شرایط جنگ اقتصادی که حتی واردات خودرو با ارز آزاد نیز نادرست است شاهد بودیم که ارز یارانه‌ای ۴۲۰۰ تومانی برای واردات خودرو به واردکنندگان این محصول پرداخت شد.

۶۰۰ میلیارد تومان پول مردم کجاست؟!

وی با بیان اینکه این ۶۰۰ میلیارد تومان رانتی است که به شرکتهای واردکننده خودرو داده شده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط دولت باید موضوع را پیگیری و از واردکنندگان خودرو سوال کند که ارز یارانه‌ای اختصاص یافته را چه کرده‌اند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: حال که پول بیت‌المال صرف واردات خودرو شده و کاری هم نمی‌توان کرد حداقل وظیفه دولت این است که نظارت کند شرکتهای واردکننده، خودروهای وارد شده با ارز یارانه‌ای دولتی را به نرخ ارز آزاد نفروشند.

وی افزود: هرچند که متاسفانه می‌توان پیش‌بینی کرد که شرکتهای واردکننده خودرو طبق روال گذشته، خودروهای وارد شده با ارز دولتی را با نرخ ارز آزاد فروخته و ۶۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداختی را تصاحب کنند.

امینی تصریح کرد: وظیفه دولت است که از این اتفاق جلوگیری و نظارت کند که این پول کجا رفته است.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی چندی پیش لیست شرکتهای واردکننده خودروی دریافت‌کننده ارز ارزان دولتی را منتشر کرد. براین اساس با توجه به تفاوت نرخ ارز دولتی و آزاد، حدود ۶۰۰ میلیارد تومان یارانه در قالب ارز دولتی به واردکنندگان خودرو پرداخت شده است.

شرکت‌های رامک خودرو، بهمن موتور، یاران خودروی الوند، ابراهیمی شادمان محمد، ایران خودرو دیزل، جهان نوین آریا، ایرتویا، نادران کار موتور، کوشا خودرو نگین، آرین موتور پویا، نگین خودرو، نوشه تجارت سپهر، پاکرو سبز قشم، ماموت خودرو، ایمن تجارت جام جم، آرین موتور تابان، آپام خودروی الوند، نگین خودرو، آژمان نگین کارا، ملینا تجارت آرکا و کرمان موتور دریافت‌کننده ارز دولتی برای واردات خودرو هستند.

طبق اعلام رییس انجمن واردکنندگان خودرو، برند خودروهای وارد شده با ارز دولتی شامل برندهای نیسان، میتسوبیشی، رنو، سانگ‌یانگ، دی‌اس، هیوندای، تویوتا، هاوال و فولکس‌واگن بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      خخخ خودتون رو مسخره کردین .. خوب معلومه کجا رفته ... سرمایه گذاری رو ملک های خارج از کشور ... پول تو جیبی اقا زاده ها ...... وام های میلیاردی به سران دولت ...

    • بدون نام

      آدم این خبرها رو میشنوه دیوانه میشه....

    • بدون نام

      پیش منه
      نمیدمش

      پاسخ ها

      • امید

        یه کم هم بده ما .....شاکی نشیم ....دقیقا توافقی که دولت با این مجموعه ها داره

    • م ب

      لطفا صدا و سیما یه مصاحبه با این شرکتها بزاره و بپرسه چرا تو کشورهای همسایه با ده درصد سود ولی در کشور ما با سیصد الی چهارصد درصد قیمت واقعی فروخته میشوند
      دقیقا باعث بی ارزش شدن ارز داخلی میشوند
      ای کاش میشد ولی افسوس

    • ايران

      جناب عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی از دولت پيگيري ميكنيد يااز ياران باوفاي واردكننده ها باورميكنيم هرچيزي كه بفرماييد . راست يا ؟

    • بدون نام

      600 میلیارد دست آقازادهاس

    • ir.motori

      معلومه کجاست لازم به گفتن نیس جیب ننه منه

    • رفیعی نسب

      چه خبره یه بارگفتین جیب زده250 هزار تومان الانم میگین این پول کجا خب معلومه توجیب از ما بهترانه که درهر زمینه ای نقشه میکشن خداباید شمارابشناسه حالا یارانه چی هست که صد برابر ازما مبگیرین دولت کیف میکنه بی خیالش واگدار میکنیم به خدا

    • بدون نام

      همون جای که بقیش خوردن وبردن

    • بهلول

      این پولها دست شماست وقتی کشور مدیریت ندارد همانی میشود که شما میخواهید.مدیریت دست کیست باز هم شما

    • بدون نام

      ۶۰۰ میلیارد پیشه بغال محله ماست
      بابا ازین راحت تر نیست که معلومه کی برده

    • محمد

      بيا 6مليارد يک قلمشه بااين پول هيچ نيازمنذي تو ايران ديگه وجود نداشت پس فشار اقتصادي از قصد

    • بدون نام

      تازه فهمیدی پولها گم میشه .
      این اولین بار نیست که این اتفاقها می افتد .

    • بدون نام

      شک نکنید باهاش ماشین خارجی با دلار 4200 وارد کردن این انسان های شریف و پاکدست...دزد هم ما ملتیم

    • مسعود

      کار دولت همش شده اشتباه اشتباه ... (سهوی یا عمدی)
      اول که ارز دولتی را تا تونستن با رانت و زدوبند در اختیار شرکتهایی قرار دادند که کالاهای لوکس(خودروهای خارجی و موبایل اونم‌ از نوع ایفون ایکس و ....) وارد و با قیمت آزاد ارز فروختند.
      دوم با اعلام محدود اسامی شرکتها ،نه تنها حاضر به پذیرش اشتباهاتشان در تدوین سیاستهای اقتصادی و ارزی نیستند بلکه خود را مدافع حقوق بیت المال و مستضعفین معرفی میکنند.
      سوم درجهت حمایت از حقوق اکثریت مردم طبقه متوسط به پایین!! ،با جدیت دنبال برگردانندن وجوه اضافی هستند که این شرکت ها در زمینه فروش تلفن های آیفون ایکس و ماشینهای لوکس وارداتی به طبقه مظلوم واقع شده مرفه در حق آنان احجاف نموده اند.تلاش دولت ، تعزیرات و قوه قضاییه جهت محاسبه قیمت خودروهای چندصد میلیونی وارداتی با نرخ ارز ۴۲۰۰ برای عده ای محدود که ماشین را تحویل گرفته و یا خواهند گرفت سود و نفع داشته و بعد با دمشان گردو میشکنند که ارزش ماشینشان حدود دوبرابر شده ؛ چه دردی از بقیه مردم که توان ثبت نام و یا فرصت ثبت نام اینگونه ماشینها را نداشتن و یا اکثریت مردم که با درآمدها و حقوق ثابت ریالی ،توان خرید و مالیشان به نصف تنزل پیدا کرده ؛ دوا میکند!؟
      اما پیشنهاد:بهتر است در زمینه کالاهایی که در این مدت ارز ۴۲۰۰ دریافت و بر اساس تصمیمات جدید مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ نخواهند شد(علی الخصوص خودرو ، موبایل و ...) ؛ارزش اختلاف قیمت های فروش با ارز اختصاص یافته و ارز آزاد، از شرکت های فوق دریافت و به حساب خزانه واریز شود.اینگونه هم اشتباه اول در واگذاری ار ۴۲۰۰ برای کالاهای غیر ضروری جبران و هم اگر سود و زیانی ازاین بابت وجود داشته برای همه بوده است نه اینکه سودش در جیب تعداد کم رفته و ضررش برای اکثریت جامعه باشد.

    • بدون نام

      توهم دلت خوشه
      مردم کیلو چند
      اگه بفکر مردم بودند که الان وضع مملکت این نبود
      این پولا هم تو جیب آقازاده هاست رفتند دردر خوشگذرونی

    • بدون نام

      علی برکت ا.................

    • مالد

      بعد45.میدن.ملت یارانه که الان.پول برق و اب وگازسربه فلک زده میگن عذاب.ولی.600ملیاردهیچی نیست اقایان دولت امیدو... انصافه خداییش

    • بدون نام

      اینهارابرای خودشان وخودتان می اورندوگرنه ماکه قشرعظیم جامعه هستیم فکرتهیه نان وگوجه وتخم مرغ وکمی روغن پالمدارهستیم تااملتی برای خودوبچه ماتهیه کنیم شماهم ماشین خارجی قطار هواپیما ووووبخوریدنوش جانتان انفاقاشمااینارازودهم هضم میکنیدژ

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه تمام مسعو لین این مملکت که این همه خیانت به ملت میکنن

    • بینام ایرانی

      دست آقازاده ها است

    • سعید

      شما که این همه پول دارین، خب نفری ی میلیارد به این مردم بدبخت بدید دیگ نمیخاد اقتصادو خوب کنین ما خودمون اقتصادو خوب میکنیم.

    • بدون نام

      چرا مدیریت شما یک مرتبه نظر مرا نمایش نمی دهد بگزریم من بازنشسته کشوری هستم با حقوق یک میلیون و سیصد هزار ودو پسر با مدرک لیسانس ودیپلم وبیکار خانه ام را که آرزو داشتم در ان بمیرم به خاطر کاسبی برای بچه ها وکمک خرج فروختم کلام کوتا به دلیل عدم اشنایی بازار کسب وکار نصف پول فروش خانه رفت مابقی راه در بانک گزاشتام برای کمک مخارج زنگی ام در زمان فروش خانه و واریز ان به بانک یارانه خانه واده مرا قطع کردند عزاب اور این که یارانه دو پسر نا امید ازکشور خود را چرا قطع کردند این همه غارت در کشور از جمله ششصد میلیون جهت وارد کردن خودرو با قطع یارانه من همه چیز درست شده خدا

    • بدون نام

      نباید به وارد کنندگان خودرو یارانه داد،چون بیش از 97% مردم نمی توانند از خودروهای خارجی استفاده کنند .

    • بدون نام

      باید دید رییس و ندیر عامل این شرکت ها چه کسانی هستن...؟
      که فکر میکنم مشخص باشد....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج