۷۴۴۴۵۷
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

وضعیت بحرانی آب در ۵ استان جنوبی کشور

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در نشست خبری صبح امروز گفت: در سیستان، هرمزگان، فارس و کرمان میزان بارندگی بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته است که مدیریت منابع آب را سخت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان: محمد حاج رسولی‌ها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در نشست خبری صبح امروز(چهارشنبه ۲۰تیر) با اشاره به کاهش بارش‌ها در سال آبی ۹۶_۹۷ اظهار کرد: در متوسط بلندمدت میزان بارش ۱۶۶ میلی متر گزارش شده که پیش بینی می شود تا پایان شهریور به ۱۷۵ میلی متر برسد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره با خشکسالی بی سابقه در دهه گذشته، تصریح کرد: با بارش های بهاری که اتفاق افتاد، از خشکسالی ترین دوره در ۵۰ ساله گذشته خارج شدیم و رتبه چهل و هفتم را به خود اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: میزان بارش در کوتاه مدت ۲۶ درصد و بلندمدت ۳۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه شوری آب خوزستان ارتباطی با سد گتوند ندارد، گفت: در حال حاضر کیفیت خروجی از این سد بسیار ایده‌آل است و میزان شوری آب خروجی از این سازه به ۶۰۰ میکرموس کاهش یافته است.

حاج رسولی‌ها درباره تعداد چاه‌های مسدود شده غیرمجاز گفت: با توجه به کاهش بارش و جلوگیری از ضربه خوردن معشیت کشاورزان چاه‌هایی که قبل از سال ۸۵ حفر شده است را با احتیاط و ملاحظات ویژه ای بررسی می شود که اثرات منفی بر کشاورزی نداشته باشد.

به گفته وی، در سال گذشته برای انسداد ۱۵ هزار حلقه چاه برنامه ریزی صورت گرفت که ۱۳ هزار حلقه چاه مسدود شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به کاهش منابع ورودی آب از افغانستان اظهار کرد: بخشی از کاهش ورود دبی آب در سیستان و بلوچستان مربوط به مشکلاتی است که از سوی افغانستان ایجاد شده است و وزرات خارجه در تلاتش است با رایزنی های سیاسی این موضوع را حل کند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در پایان با اشاره به نقش سدها برای تامین آب در کشور گفت: ربط دادن مشکلات کم آبی به حوزه سدسازی، جفا به این حوزه محسوب می شود البته در کمتر از ۱۰ درصد سدهای کشور مشکل جانمایی وجود دارد اما ۹۰ درصد سدها تاثیر مستقیمی در تأمین آب پایدار در استان هایی مانند تهران دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بنده خدا

      ما که تو اهواز مرکز خوزستان ثروتمند اما فقیر هستیم اب نداریم شبانه روز پانزده ساعت نداریم خشکسالی یا انتقال اب کارون خشک شده پر اب ترین رود ایران را باید با ابهای قطره های چشم هم استانی ها پر کرد چقدر قلبمان تکه تکه می شود تو رو به یک قطره از خون مظلوم حسین مشکل بی ابی خوزستان را حل کنرید ما در دمای پنجاه شصت درجه حتما نیاز به اب داریم

    • بدون نام

      خدارو شکر

    • بدون نام

      شکر بریزید تو سد گتوند بلکه آب یه خورده شیرین بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج