جاباما
۷۴۴۴۶۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

توفان، زندگی میلیون‌ها چینی را مختل کرد

وزش توفان «ماریا» هشتمین توفان سال جاری میلادی در چین، تاکنون زندگی میلیون ها نفر را در چند استان جنوبی و جنوب شرقی این کشور مختل کرده است.

خبرگزاری ایرنا: وزش توفان «ماریا» هشتمین توفان سال جاری میلادی در چین، تاکنون زندگی میلیون ها نفر را در چند استان جنوبی و جنوب شرقی این کشور مختل کرده است.

مقامات چین در استان های 'فوجیان' و 'جه جیانگ' در جنوب و شرق کشور، ضمن صدور هشدار، به قایق های ماهیگیری دستور داده اند به ساحل بازگردند.

توفان، زندگی میلیون‌ها چینی را مختل کرد

توفان از امروز چهارشنبه سواحل این مناطق را درنوردیده و باعث شده است تا نیروهای محلی و انتظامی به حال آماده باش درآیند.

این در شرایطی است که پیش از این در تایوان وزش توفان باعث شد تا زندگی صدها هزار نفر مختل شده و مدارس و ادارات تعطیل شوند.

بارش باران در دو استان مذکور به طور فشرده و برای دستکم دو روز ادامه خواهد یافت و به صدها هزار نفر از مردم گفته شده است آماده تخلیه منازل برای رفتن به مناطق امن باشند.

هزاران مامور آتش نشانی در این استان ها به حال آماده باش درامده و فعالیت بسیاری از بزرگراه ها و بنادر متوقف شده است.

گزارش تلویزیون مرکزی چین حاکی است که نزدیک به 40 پرواز تا امروز در استان 'جه جیانگ' در شرق کشور لغو شده و مدارس استان های جنوب و جنوب شرقی تعطیل شده است.

سازمان هواشناسی چین اعلام کرده است تنها در یکی از بخش های استان جه جیانگ 150 هزار نفر مجبور به نقل مکان به نقاط امن شده اند.

همزمان این سازمان شدت توفان را 180 کیلومتر در ساعت عنوان کرده و به نسبت به تخریب درختان، ویرانی منازل و خاموشی های گسترده هشدار داده است.

مردم نواحی جنوبی چین هرساله به دلیل نزدیکی به آبهای آزاد در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه (اردیبهشت تا مرداد) تجربه باران های سیل آسا و سیلاب را همراه با خسارات جانی و مالی دارند.

شدیدترین بلایای طبیعی چند دهه گذشته، جاری شدن سیل در نواحی جنوبی چین در سال 1998 میلادی است که نزدیک به چهار هزار نفر کشته شدند.

سال گذشته نیز بر اثر جاری شدن سیل و رانش زمین در مناطق مختلف چین صدها نفر جان خود را از دست دادند.

در سال 2014 هم بر اثر بارش باران های شدید و وقوع توفان «سولیک» در استان «سیچوان» این کشور که منجر به رانش زمین نیز شد، حدود ۳۰۰ نفر کشته و مفقود شدند و ۵۲۰ هزار خانه تخریب شد.

توفان «یوساگی» نیز در همین سال در جنوب چین حداقل ۲۵ کشته بر جای گذاشت و باعث بروز اختلال شدید در سیستم حمل و نقل و سرگردان شدن دهها هزار مسافر شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج