۷۴۴۷۱۱
۳۹ نظر
۵۰۰۵
۳۹ نظر
۵۰۰۵
پ

«ج.ا»: اعتراف مائده، به ترویج کار خلاف او کمک کرد

روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به انتشار فیلم اعتراف دختر اینستاگرامی روزهای اخیر نوشت: کلیپ‌های رقص یک دختر نوجوان ۱۷ ساله در فضای مجازی سر و صدا به پا کرد و پس از بازداشت مرتکب این کار خلاف، وی را به تلویزیون آوردند و با پخش اعترافات و توبه او، سر و صدای بیشتری را ایجاد کردند.

روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به انتشار فیلم اعتراف دختر اینستاگرامی روزهای اخیر نوشت: کلیپ‌های رقص یک دختر نوجوان ۱۷ ساله در فضای مجازی سر و صدا به پا کرد و پس از بازداشت مرتکب این کار خلاف، وی را به تلویزیون آوردند و با پخش اعترافات و توبه او، سر و صدای بیشتری را ایجاد کردند.

قطعاً هیچ وجدان بیداری عمل این دختر نوجوان را تایید نمی‌کند و کسانی هم که به بهانه نوع رفتار صدا و سیما اقدام به حمایت از آن نوجوان کرده‌اند، توجیه قابل قبولی برای حمایت‌های خود ندارند.

«ج.ا»: اعتراف مائده، به ترویج کار خلاف او کمک کرد

اما این سوال مطرح است که چرا علیرغم نظر منفی اکثر مردم درباره کار خلاف این دختر، برنامه پخش شده از صدا و سیمای جمهوری اسلامی در این باره با واکنش منفی مواجه شده و به نوعی حمایت از این دختر نوجوان تلقی گردیده است؟

برای پاسخ به این سوال، به نظر می‌رسد تعمق در کلام نقل شده از حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام حائز اهمیت باشد. امام صادق علیه‌السلام در کلامی که مشابه آن توسط دیگر معصومین علیهم‌السلام نیز نقل شده می‌فرمایند: «کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم» مردم را با غیر زبان‌هایتان به دین دعوت کنید.

کارشناسان امروز دینی منظور امام صادق از چیزی غیرزبان را «عمل» افراد بیان می‌کنند. به این معنی که متولیان امور اجتماعی و فرهنگی و در نگاهی فراگیرتر متولیان و زمامداران کشور و جامعه باید با عمل خودشان مردم را تعلیم و تربیت نمایند. این یعنی اینکه به زبان چیزی را گفتن ولی درعمل به گونه‌ای دیگر عمل کردن نه‌تنها چاره‌ساز نیست، بلکه اثر عکس دارد و هدف را محقق نمی‌کند.

سالهاست که در نظام جمهوری اسلامی بنا به ماهیت این نظام، توجه به رعایت احکام شرعی، اخلاقی، فرهنگی و انسانی مورد تقاضاست و مشاهده کرده‌ایم که این تقاضا در سال‌های نخستین پیروزی انقلاب با استقبال گسترده مردم مواجه بود و در آن سال‌ها فضای معنوی کشور الگویی تمام عیار بود و اکثر مردم به این فضا اقبال داشتند و به همین جهت فساد نیز در همه نوع آن بسیار کمرنگ بود و یا اساساً به چشم نمی‌آمد.

پرواضح است که یکی از دلایل این امر، همخوانی حرف و عمل مسئولین کشور بود و مردم با دیدن یکی بودن حرفی که از مسئولین می‌شنوند و عملی که در همان راستا انجام می‌دهند، رفتار فرهنگی و اجتماعی خود را در قالب «الناس علی دین ملوکهم» تنظیم می‌کردند.

امروز اگر ریشه‌یابی دقیقی صورت گیرد، ما را به این نتیجه خواهد رساند که یکی نبودن حرف و عمل در پندها و اندرزها و امر به معروف‌ها و نهی از منکرها، عامل موثری در بوجود آمدن فضای فرهنگی فعلی کشور است. عاملی که یا از پرداختن به آن غفلت می‌شود و یا دانسته تلاش می‌شود کتمان گردد.

ما نباید ناهنجاری موسوم به بدحجابی یا بی‌حجابی و بی‌حیایی را جدا از ناهنجاری فساد اقتصادی و فساد سیاسی و رانت‌خواری عده‌ای خاص بدانیم. اگر از همان دختر نوجوانی که اقدام به انتشار خلاف رقص‌هایش در فضای مجازی کرده درحالتی صمیمی و خالی از فشار دلیل کارش را سوال کنیم، قطعاً یکی از سوال‌هایش این خواهد بود که چطور در جامعه‌ای که از در و دیوارش شعار اخلاق‌مداری، دینداری، توجه به بیت‌المال و حقوق مردم می‌بارد.

هرچند روز شاهد افشای اختلاسی، رانتی، فسادی و... هستیم، اما این همه توصیه‌های اخلاقی و نصیحت‌های دینی مانع این فسادها نمی‌شود؟ چطور مملکت را سال‌ها در اختیار افرادی که مدعی ارتباط با امام زمان علیه‌السلام بودند، گذاشتند، اما حجم وسیعی از فساد که با این ادعا صورت گرفت، پاسخ قانع‌کننده‌ای برای مردم نداشت؟ و هزاران سوال دیگر از این قبیل.

پس معلوم می‌شود، ما طبق فرمایش امام صادق علیه‌السلام عمل نکرده‌ایم و مردم را با رفتارهای اخلاقی خود که غیر از دعوت با زبان است، به رعایت احکام الهی و شرعی دعوت نکرده‌ایم. و همواره تلاش کرده‌ایم سلیقه‌ای را که خود می‌پسندیم در این زمینه بکار بندیم. سلیقه‌ای که در اکثر مواقع جواب عکس داده است.

به همین کاری که تلویزیون با آن دختر نوجوان انجام داد توجه نمائید! این دختر نوجوان کاری خلاف شرع و عرف و اخلاق انجام داده و قطعاً هر توجیه دیگری در زمینه این کار خلاف قابل قبول نیست و چه بسا اگر صدا و سیما آن برنامه را تهیه نمی‌کرد و به آن شکل پخش نمی‌کردند، عمل این دختر با واکنش منفی مردم نیز مواجه می‌شد.

اما کار صدا و سیما به ترویج این کار خلاف کمک کرد بطوریکه جمع دیگری به بهانه حمایت از این دختر که صدا و سیما آبروی او را برده است، اقدام به عمل مشابه کردند و در فضای مجازی منتشر نمودند و در کنار آن پست‌های فراوانی منتشر شد که عموماً این سوال را مطرح می‌کردند که چرا صدا و سیما به جای این دختر نوجوان، مفسدین بزرگ اقتصادی را نمی‌آورد و آنها را وادار به اعتراف و توبه نمی‌کند؟

این یعنی، سلیقه‌ای که تنها دوست دارد با زبان حرف بزند ولی عملش غیر از آن چیزی است که می‌گوید. پس تا زمانی که امور فرهنگی ما بر حول همین مدار می‌چرخد، باید خود را برای مرثیه‌های بیشتری در امر عفاف آماده نمائیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوش به حالش الان تو این شرایطی که هیچ جا به ما ایرانیا راه نمیدن راحت ویزا میگیره و میره .

    • بدون نام

      کجای کار مائده خلاف بوده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پخش و به اشتراک گذاری صحنه های خصوصی که دارای جذابیت جنسی هست و باعث تحریک میشه گناهه. از لحاظ قانونی هم اگر از نظر قوانین کشوری جرم باشه خلاف به حساب میاد

    • بدون نام

      جمع کنید چرت پرتها را جلوی دزدی را بگیرید

    • بدون نام

      والا من وجدانم بیداره کار این دختر نوجوان رو هم دوست داشتمو تایید میکنم!
      از طرف خودت حرف بزن

    • بدون نام

      شما خودتان میدانید که اکثر مردم نظر مثبت دارند نه منفی اما،،،،

    • بدون نام

      خوبه خودتون هم میگید که اخلاق مداری ودینداری توجامعه ما فقط شعار است وبس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید فرهنگسازی بشه. با لاپوشانی چیزی درست نمیشه

    • بدون نام

      یدونه ..توصیه میکنم فقط یه دونه ازاختلاس گران روهم بیارین اونوقت ما میگیم کارتون درباره مائده درست بود

    • بدون نام

      هدف آن دخترخانم معروف شدن بود، صداوسیماهم به آن کمک کردتاجهانی شود، حالاراحت می تواندپناهندگی بگیردوازحقوق بین‌المللی برخوردارشود، البته افکارخاصی که برکشورحاکم است، برای پیشبردکارخود، این خانم راهزینه کرد..

    • بدون نام

      خجالت بكشيد مملكت و ول كرديد چسبيديد به دختر 17 ساله ......!!!!
      شرم آواريد .....!!!!

    • بدون نام

      کاملا درسته . دورویی مسیولین و موعظه کنندگان تنها علت وضع فعلی کشور ایران در تمام عرصه ها است . و وجود فضای مجازی در اختیار مخاطبین تاثیر این دورویی را چند صد برابر کرده . بطوریکه حتی کوچکترین حرف و یا عمل کسی از چشم فضای مجازی نمی افتد .

    • مصطفی

      قطعاً هیچ وجدان بیداری عمل این دختر نوجوان را تایید نمی‌کند و کسانی هم که به بهانه نوع رفتار صدا و سیما اقدام به حمایت از آن نوجوان کرده‌اند، توجیه قابل قبولی برای حمایت‌های خود ندارند......این پرت وپرتا چیه نوشتی؟ کارش خوب و به روز و بود از لحاظ من و خیلیا
      هرویین تزریق میکرد یا عربده میکشی خوب بود؟

    • مریم

      احسنت بسیار نظر کارشناسانی خوبی بود

    • بدون نام

      هزار ماشاالله اونقدر وضعیت خوبه که حتی وقتی دختر بچهای که هنوز از سردوگرم زندگی چیزی نفهمیده بجای اینکه ارشاد شود همه دستگاه ها وافراد سرشناس را به تکاپو انداخته که بااین کار او مبادا لطمه ای به پایه های اعتقادات ما وارد شود.

    • بدون نام

      ای کاش برای کسانی که دزدی کردند ورفتند به اروپا این قدر وقت می گذاشتند وخیابانهایی مانند مولوی که شهروندان در آن در حال تردد هستند وامنیت نیست معتاد !!!!!این انگل ها که روز به روز پرو تر می شوند وبی پروا فکری به حال کشور کثیفمان کنید

    • بدون نام

      آنقدر این کارها را کردند مردم از حجاب و عفاف و دین و اخلاق دور شدن وای بر حال مسولین بیخاصیت

    • بدون نام

      رقص خلافه یا اختلاس ودزدی وتجاوز ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همشون گناهن. پناه بر خدا

    • بدون نام

      ج.ا یعنی چه؟!!! ما می که گوینده آن مانند خلاف کاران نوشته می شود،اعتبار خواندن دارد؟!!!
      برترینها مانند روزنامه ای زرد متن وارد سایتت نکن

    • صادق کوشکی

      قبول کنیم سیاست امری بسیار پیچیده و با زبان ساده و گوش معمول قابل بیان و درک نمی باشد!! به هر حال در این برهه زمانی ایرانیان به هویت ملی و ایرانی بودنشان بسیار نزدیک شده اند امری که در دوره صفویه نیز تلاش زیادی شد اما با توجه به فضا و وضعیت و آگاهی ایرانیان در آن زمان فقط ماهیت و شاخه های فرهنگی ملی تغییر کند و ریشه اصلی تغییر زیادی پیدا نکرد(تغییر مذهب) !! اما در حال حاضر اوضاع به دلیل وجود شبکه های اجتماعی و رسانه ای این امر بهتر قابل تحقق است(بازیابی هویت ایرانیان)
      اما روش ها و متدها گیچیده اما قابل درک هستند!!!

    • بدون نام

      حاجی لایک

    • بدون نام

      هرچیزی که شما منعش کنین ما تائید و تکثیر خواهیم کرد.....

    • بی نام

      دخترا دیگه حیا سرشون نمیشه ..آخه تو فضای مجازی لخت برقصی ک چی .برو تو خونه تنها برقص..متاسفانه پدر و مادرها هم هیچ نظارت و غیرتی به خرج نمیدن .بعد میگن ما ایرانی اصیل هستیم...غرب زده ها.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با اینجور موضع گیری ها چیزی درست نمیشه. ..... ما بچه هامون رو خوب تربیت نمیکنم بعد انتظار داریم امامزاده بشن! ما وقتی رو اعتقادات و نماز و فضایل اخلاقی مثل صداقت و عفت کار نکردیم انتظارات بیخود نباید داشته باشیم. کاش امام زمان زودتر ظهور کنن

    • بدون نام

      حرف حساب ! نداره جواب !

    • بدون نام

      ... این چه تیتریه

    • بدون نام

      به نظر می آید صداوسیما از مفسدین اقتصادی خط می گیرد تا چنین برنامه هایی را بسازد!

    • امیر احمدی

      حوصله خوندن دروغ نداشتم ...

    • بدون نام

      دقیقا من هم ایشون و نمی شناختم و کارهاش و ندیده بودم هم اهل رقص نیستم الان هم از رقص خوشم اومده هم کار صدا و سیما رو قبیح می دونم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صدا و سیما ی عزیز تحویل بگیر
        مردم رو به رقص علاقه مند کردی!

    • بینام

      ازبدبخت به زور اعتراف گرفتن چرت وپرتم میگن دستتون برامون روشده آشغالاچراتوزندگی شخصی مردم سرک میکشین

    • جی

      ننگ ما صدا و سیمای ما

    • یه دختر

      مزخرف نگو...کیی گفته کار مائده از نظر مردم بد و اشتباهه؟؟ شاد بودن جرمه؟ پس همه ی مردم ترجیح میدن مجرم باشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شادی بدون گناه نمیشه؟؟؟

    • بدون نام

      ج .ا چقدر حاشیه میره تو خبر ! بگو اگه تلویزیون برنامه شاد میذاشت بهتر بود تانشان دادن این مستند درشبکه سراسری....که یه شبه کلی مفروف شد

    • رلنبلجج

      اصلا این ی چیز ساختگی بوده ک حواس ها پرت بشه همش نقشه بوده ی مشت ادم احمق

    • علیرضا

      هدف منحرف کردن افکار جامعه از مشکلات اصلی مملکت بود همین

    • علیرضا

      جز حقارت چیزی عایدتان نشد فکر کردید یه دختر رو بیارید جلو دوربین اعتراف بگیرید خیلی مردم خوششون میاد آقا زاده ها کی اعتراف می کنن پس
      خوب کرده رقصیده بیاید منو هم بگیرید می رقصم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج