جاباما
۷۴۴۷۴۸
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

ذوالقدر: بیراهه، اشاعه یک منکر در ابعاد وسیع بود

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اعتراف گیری از دختری نوجوان، هرچند که منکری را مرتکب شده است و پخش آن از رسانه ملی، آیا اشاعه منکر در ابعادی وسیع نیست؟

خبرگزاری ایسنا: نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اعتراف گیری از دختری نوجوان، هرچند که منکری را مرتکب شده است و پخش آن از رسانه ملی، آیا اشاعه منکر در ابعادی وسیع نیست؟

سیده فاطمه ذوالقدر گفت: در حالی که کشور و مردم، با مسایل و مشکلات متعددی داخلی و خارجی روبرو هستند، پرداختن صدا و سیما به موضوعی که بیشتر در حیطه وظیفه دیگر قواست، آن هم به شکلی غیر متعارف و خارج از رسالتی که برای این رسانه ملی از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان دانشگاه ترسیم شده، جای تعامل و تعجب فراوان دارد.

ذوالقدر: بیراهه، اشاعه یک منکر در ابعاد وسیع بود

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید طلیعه‌دار گسترش نام اسلام و ارزش‌های آن باشد؛ اسلامی که در جای جای احکام آن، دستورات بسیار ظریف و سنجیده‌ای جهت حفظ آبروی انسان در نظر گرفته که همگی بر تکریم بنی آدم تأکید دارد. از نظر قرآن کریم انسان، کرامت و شرافت ذاتی دارد که این نعمت از سوی خداوند به او اعطا شده است. باری تعالی در قرآن کریم می‌فرماید "و لقد کرمنا بنی آدم"، ما فرزندان آدم را کرامت بخشیدیم.

وی افزود: باید در نظر داشته باشیم صدا و سیما یک ابزار و رسانه‌ای پرنفوذ در سطح کشور و بلندگوی نظام است که از جمله وظایف اصلی آن فرهنگ سازی، آموزش و آگاه سازی بر پایه اخلاق، انسانیت، مروت و جوانمردی در میان تمام اقشار و اقوام و قومیت‌ها انجام است و همواره درصدد است با برنامه‌های متنوع اصول اخلاقی و باور‌های ارزشمند دینی و قرآنی را به جامعه و به خصوص نسل جوان بیاموزد. آیا روش و رفتاری که در مستند بیراهه شاهد آن بودیم به واقع با آنچه که رسالت صدا وسیما است، همخوانی داشت؟ اعتراف‌گیری از دختری نوجوان، هرچند که منکری را مرتکب شده است، و پخش آن از رسانه ملی، انتشار و نشر منکر در ابعاد وسیع نیست؟ آیا با منکراتی همچون اختلاس گران بیت المال، مفسدان اقتصادی و ارزی و واردکنندگان غیر قانونی خودرو‌های لوکس، گوشی‌های همراه و املاک نجومی، نیز چنین رفتاری شده یا خواهد شد؟

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: آیا بهتر نبود قبح عمل کسانی که با فساد مالی، اقتصادی، ارزی و اختلاس و واردات بی حد و اندازه و واگذاری‌های املاک نجومی در حال تیشه زدن به ریشه‌های زندگی مردم، کشور، نظام و انقلاب اسلامی هستند را اینگونه برنامه سازی و اطلاع رسانی می‌کرد، تا دست سوداگران از بازار پر تنش ارز، طلا، سکه، مسکن، گوشی‌های همراه و اقتصاد و معیشت مردم کوتاه می‌شد و آرامش و امنیت اقتصادی هرچه زودتر به سطح کشور بازگشت می‌گشت؟

ذوالقدر خاطرنشان کرد: امروز در کشور بیش از هرچیز نیازمند افزایش اعتماد اجتماعی و انسجام ملی هستیم. انسجامی که از هر طرف مورد هجمه و فشار بیگانگان قرار گرفته است و باید بسیار ظریف و هوشمندانه عمل کنیم که آب به آسیاب دشمن نریزیم. عملکردی این چنین ضربه‌ای بر پیکره انسجام و اعتماد اجتماعی می‌زند که برای ترمیم آن هزینه بسیار گزافی خواهیم داد و لذا شایسته است از وهن رسانه ملی و نظام پرهیز نمود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رفیعی نسب

      من اصلا این بیراهه را ندیدم وفقط میخوام بگم کارش اشتباه بوده حالا این همه اختلاس شده یا قاچاق بشه نشون بدن چی میشه دیگه الان یکفتهست دارین صحبتش میکنید ادمین تاکی میخوای دراین مورد مطلب بزاری

    • اقای چلاغ

      تو نمیخواد از ملت طرفداری کنی

    • بدون نام

      بله دیگه خسته نباشید

    • بدون نام

      دوشنبه استراحت کردی ادمین حتمافرداصبح میخوای بزاری

    • بدون نام

      آفرین بالاخره یه مسئول بدون تعصب یه حرف درست زد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج