۷۴۵۶۸۸
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

اسکاتلندی‌ها هم ترامپ را نخواستند

هزاران تن از مخالفان رئیس‌جمهوری آمریکا در سومین روز از اقامت وی در انگلیس، به دعوت نهادهای حقوق بشری و مخالف جنگ روز شنبه در شهر ادینبرو اسکاتلند تظاهرات کردند.

خبرگزاری ایرنا: هزاران تن از مخالفان رئیس‌جمهوری آمریکا در سومین روز از اقامت وی در انگلیس، به دعوت نهادهای حقوق بشری و مخالف جنگ روز شنبه در شهر ادینبرو اسکاتلند تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان در این حرکت اعتراضی به نام «کارناوال مقاومت» پس از تجمع در مقابل پارلمان اسکاتلند به سمت پارک میدوز راهپیمایی کردند.

آن‌ها پارچه و شعارنوشته‌هایی را در دست دارند که در آن حضور رئیس‌جمهوری آمریکا در انگلیس، سیاست‌های او و حمایت لندن از ترامپ محکوم‌شده است. در این تظاهرات همچنین معلولینی که روی ویلچر نشسته و کودکانی که با والدین خود به نشان اعتراض به ترامپ حاضرشده‌اند، دیده می‌شوند.

اسکاتلندی‌ها هم ترامپ را نخواستند

رئیس‌جمهوری آمریکا که پنجشنبه گذشته برای سفری کاری وارد انگلیس شد، جمعه شب پس از ملاقات با نخست‌وزیر و ملکه الیزابت دوم راهی اسکاتلند شد. این سفر به‌رغم مخالفت گسترده مردم انگلیس و در میان تدابیر شدید امنیتی صورت گرفته است. ترامپ در مدت اقامتش در لندن از ترس رویارویی با معترضان، دیدارهای خود را خارج از این شهر برگزار کرد.

وی امروز (شنبه) و فردا را برای بازی در زمین‌های گلفش در منطقه آیرشایر اسکاتلند سپری خواهد کرد. همین مساله سبب شده است که فشار زیادی به دستگاه‌های امنیتی انگلیس برای حفاظت از رئیس‌جمهوری آمریکا وارد شود.

بر اساس گزارش‌ها، شماری از معترضان اسکاتلندی از صبح امروز تا حد مجاز تعیین‌شده از سوی پلیس، در نزدیکی زمین گلف ترامپ تجمع کرده و علیه وی شعار می‌دهند. آن‌ها همچنین پارچه نوشته و شعارنوشته‌هایی را در اعتراض به سیاست‌های ضدمهاجرتی، نژادپرستی و جنگ‌طلبانه او در دست دارند.

بر اساس این گزارش ، روز گذشته همزمان با دیدار ترامپ و «می»، هزاران تن از مخالفان رئیس‌جمهوری آمریکا در لندن تظاهرات گسترده‌ای برگزار کرده و با سردادن شعارهای اعتراضی تاکید داشتند که خواهان رابطه ویژه با ایالات متحده نیستند.

شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی که تعداد آن‌ها حدود 100 هزار نفر تخمین زده‌شده است، پس از تجمع در مقابل ساختمان بی.بی.سی به سمت میدان مشهور ترافلگار راهپیمایی کردند. آن‌ها در شعارهای خود سیاست‌های کاخ سفید را عامل ترویج خشونت و درگیری و ترامپ را نماد تنفر، فقر و ورشکستی خواندند.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر در سخنانی، درباره ضرورت ایجاد همدلی و برچیدن دیوار جدایی تاکید کرد. او که از سوی شرکت‌کنندگان با سردادن شعارهایی که در میان طرفدارانش معروف است مورد استقبال قرار گرفت افزود که افراد حاضر در این حرکت اعتراضی، حامی دمکراسی، اتحاد و امید هستند.

ترامپ پیش از سفر به انگلیس در جمع خبرنگاران گفته بود که انگلیسی ها علاقه زیادی به او دارند. بر همین اساس قرار بود طرفداران ترامپ امروز تظاهرات بزرگی را در حمایت از وی برگزار کنند که تاکنون با استقبال زیادی روبه رو نشده است.

ترامپ فردا (یکشنبه) انگلیس را به مقصد فنلاند برای ملاقات با رئیس‌جمهوری روسیه ترک خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی جاده

      ترامپ به درد عمه اش هم نمی خورد چون خیلی لوس و بد قیافه است.

    • بدون نام

      ملت ها مهم نیستند و تازه تعداد آنان هم انقدر زیاد نیست مهم این است که دولت های غربی گوش به فرمان ترامپ هستند دنبال تبلیغات رسانه ها نباشید قدری هم به وقایع توجه کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج