جاباما
۷۴۵۸۰۸
۹ نظر
۵۰۰۲
۹ نظر
۵۰۰۲
پ

داورزنی: سرخابی‌ها را به یک چشم نگاه می‌کنیم

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: به هیچ عنوان تبعیضی در کار نیست و استقلال و پرسپولیس را به یک چشم نگاه می‌کنیم و در قبال هر دوی این باشگاه‌ها به یک اندازه مسئولیت داریم.

خبرگزاری تسنیم: محمدرضا داورزنی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در خصوص دغدغه‌های هواداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: من فکر می‌کنم دوستان ما در هر دو باشگاه کمی در خصوص اطلاع رسانی اقدامات مهم ضعیف عمل می‌کنند و باید حتما اقدامات مثبت دو سال اخیر را بیشتر پوشش می‌دادند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: اگر تاریخ ورزش کشور را بررسی کنیم در هیچ مقطعی سرخابی ها جایگاه و موقعیت کنونی را به صورت همزمان نداشتند. این بدان معناست که وزارت ورزش اقدامات مهمی در ساختار سازی و کمک به رفع موانع و مشکلات متعدد دو باشگاه داشته است. باید استقلال و پرسپولیس به سمت خودکفایی می رفتند که خوشبختانه از حدود سه سال پیش به این طرف مدل بازاریابی در این دو باشگاه شروع شد و در دو سال گذشته منابع مالی خوبی از طریق اسپانسر و کمک های مردمی به آنها تزریق شد.

داورزنی افزود: از طرفی دیگر اصلاح ساختار دو باشگاه، سر و سامان دادن به اعضای هیئت مدیره و اصلاح وضعیت مجمع بسیار مهم بود. همچنین طلبکاران زیادی که این دو باشگاه داشتند و اصرار فیفا به شفاف سازی وضعیت مالی باعث شده بود استقلال و پرسپولیس در وضعیت بحرانی قرار داشته باشند و استانداردهای لازم را برای حضور در لیگ قهرمانان نداشته باشند.

وی در خصوص بدهی‌های مالی دو باشگاه گفت: وضعیت به گونه ای بود که هر روز یک طلبکار جدید حقیقی یا حقوقی پیدا می شد و هر کدام هم نامه ای یا مدرکی داشتند و اصلا اعداد و ارقام مشخص نبود. مدیران قبلی هر کدام بدهی جدیدی اضافه کرده بودند و ساماندهی این موارد و رسیدن به عدد واقعی بدهی ها اصلا کار آسانی نبود. از طرفی بعضی پرونده به فیفا کشیده شده بود و عامل تهدید کننده برای هر ۴ باشگاه ایران در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا بود. همه این موارد باشگاه های ما را در نیمه دوم سال گذشته در یک بلاتکلیفی و سردرگمی قرار داده بود.

داورزنی سپس با اشاره به ورود به موقع وزیر ورزش و جوانان به ساماندهی اساسی امور دو باشگاه در ۳ ماه پایانی سال گذشته گفت: جلسات متعددی با مدیران دو باشگاه و کمیته تعیین وضعیت تشکیل شد و پرونده‌های مختلفی که شاید بعضی‌ها بیش از ۱۵ سال باز بود بررسی شد. حتی بعضی از پرونده‌ها رای فیفا را گرفته بود و اگر پیگیری‌های دکتر سلطانی‌فر، فدراسیون فوتبال و مدیران دو باشگاه نبود با مشکلات جدی مواجه می شدیم. از سوی دیگر روند تامین منابع از اسپانسرها به خوبی طی شد و وضعیت به گونه ای شد که این دو باشگاه بدون ریالی کمک از دولت هم به اداره امور جاری پرداختند و هم مبلغ عمده ای از بدهی های گذشته را پرداخت کردند و درصد کمی از بدهی ها به اشخاص حقیقی مانده است که آن هم در حال پیگیری و حل و فصل است. از سوی دیگر نتایج بسیار خوبی هم توسط هر دو باشگاه کسب شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان افزود: هر دو باشگاه سعی کردند تعهد جدیدی ایجاد نکنند و بدهی های گذشته را کاهش دهند و ما از مدیران دو باشگاه درخواست داریم اطلاع رسانی دقیق انجام دهند تا هواداران بتوانند وضعیت گذشته را با اکنون مقایسه کنند. مشکلات و دغدغه بسیار زیادی که مدیران استقلال و پرسپولیس دارند نباید مانع از بازتاب این زحمات شبانه روزی خودشان بشود. در طول تاریخ به یاد نداریم همزمان این دو باشگاه به مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان رسیده و چنین وضعیت آماده‌ای داشته باشند.

داورزنی گفت: به هیچ عنوان تبعیضی بین دو باشگاه در کار نیست و هر دو را به یک چشم نگاه می‌کنیم. وزارت ورزش در قبال هر دوی این باشگاه‌ها مسئولیت دارد که البته امیدواریم که هر چه زودتر شرایط واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی فراهم شود و وزارت ورزش به نقش نظارتی و کلان خود بپردازد. کار ما اداره و نظارت کلی است و در مسائل داخلی مثل جذب بازیکن یا مربی دخالت نمی‌کنیم. این دو باشگاه به نوعی توسط هواداران اداره می شوند و ممکن است یکی مثلا ۲۰میلیون و یکی ۲۵ میلیون هوادار داشته باشند که خب در منابع درآمدی و قدرت جذب بازیکن بهتر آنان تاثیر دارد. اما وزارت ورزش دخالتی در این درآمد نمی کند که بخواهد به یکی کمتر و به یکی بیشتر بدهد. این باشگاه با پول خود هواداران و با هدایت مدیران اداره می شود و ما فقط نقش حمایتی و کلان خود را به صورت یکسان برای هر دو انجام می دهیم. خیال هواداران از این بابت راحت باشد که نگاه وزارت ورزش به هردو یکسان است.

وی افزود: مشکل هر دو باشگاه مشکل وزارتخانه است و وظیفه داریم به هر نحوی برای حل مسئله ورود کنیم و برای ما مهم رفع مشکل است. یک اصل کلی داریم که اگر حال استقلال و پرسپولیس خوب باشد حال فوتبال ملی خوب است و جا دارد به ملت بزرگ ایران بازی های درخشان تیم ملی فوتبال در جام جهانی را تبریک بگویم. اگر این دو باشگاه خوب اداره نشوند قطعا در تیم ملی ما اثر می گذارد و اگر الان مردم از فوتبال و عملکرد تیم ملی در جام جهانی راضی هستند چون این دو باشگاه با کمترین حاشیه اداره می شوند.

داورزنی در خصوص حفظ سرمربیان موفق استقلال و پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات گفت: ما از تصمیم باشگاه ها حمایت می کنیم وظیفه ما فقط برطرف کردن مشکلات کلان در مباحث بین المللی است. مثلا در مواردی مثل سرباز قهرمان و تعامل با سایر وزارتخانه ها مثل وزارت امور خارجه و ارتباطات ما در کنار فدراسیون فوتبال و باشگاه ها هستیم. منطق می گوید دو سرمربی موفق حفظ شوند و هر تصمیمی که مدیران دو باشگاه بگیرند ما حمایت می کنیم.

وی گفت: ما به احساسات هواداران احترام می گذاریم و حرفشان را می شنویم. نقد هیچ ایرادی ندارد و مدیران دو باشگاه هم گوش شنوا در مقابل خواسته های منطقی دارند. ما هم خواسته هایی که قابلیت اجرا دارند را با تمام وجود پیگیری می کنیم اما در مواردی مثل جذب و حفظ بازیکنان برای هیچ باشگاهی دخالت نمی کنیم. این موارد ساز و کار خاص خودش را دارد و باشگاه منابع درآمدی سالانه و توان پاسخگویی به تعهدات را باید بررسی کند. تصمیم احساسی می تواند بعدها عواقب بدی برای مدیران داشته باشد و باید منطقی نگاه کرد. ضمن اینکه دغدغه هوادارن برای حفظ تیم را خوب درک می کنیم و هر دو باشگاه هم با مدیریت منابع خود حتما سعی در از دست ندادن بازیکنان کلیدی خود دارند. مجددا تاکید می کنم ما نقش حمایتی خود را یکسان برای هر دو خواهیم داشت اما در تصمیمات دخالتی نداریم.

داورزنی در پاسخ به مشخص نبودن سقف رقم نقل و انتقالات و ساماندهی این مسئله گفت: ما نیاز به رفتار حرفه ای در حوزه باشگاه داری داریم. دنیا به چه مسیری رفته است؟ آیا فقط بازیکن از بیرون به هر قیمتی خریده است یا به جای نقش تیمداری واقعا سراغ باشگاه داری رفته اند؟ توجه به تیم های پایه و استعداد یابی هزینه نیست. اگر باشگاهی در این مورد موفق عمل کند بعد از مدتی نه تنها هزینه ندارد بلکه هم در مورد بازیکن به خودکفایی می رسد و هم از فروش بازیکنان مازاد به سوددهی خواهد رسید. سرمایه هر باشگاه ترانسفر بازیکن است. باشگاه هایی که لقمه آماده می خواهند همیشه هزینه زیادی دارند. باید یک استراتژی درازمدت برای استعدادیابی و تامین درآمد داشته باشیم.

وی ادامه داد: استقلال و پرسپولیس همه جای ایران طرفدار دارند و زحماتی در بحث تیم های پایه کشیده اند اما با شرایط مطلوب فاصله دارند.استعدادیابی، پرورش و رشد استعداد و پیوست آنان به تیم بزرگسالان باشگاه یک پروسه صفر تا صد است و نباید جزیره ای عمل شود.

داورزنی در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه ها حاضرند ۷ میلیارد تومان برای یک بازیکن بپردازند گفت: وقتی سقف بودجه یک فصل برای کل بازیکنان و کادر فنی بزرگسالان و جوانان یک باشگاه حداکثر ۳۰ الی ۴۰ میلیارد تومان است چگونه چنین چیزی ممکن است؟ ضمن اینکه پرداخت بالا به یک بازیکن روی عملکرد سایرین هم ممکن است تاثیر بگذارد و روحیه تیمی را دچار مشکل کند. توصیه من به مدیران این است که به جوانان اعتماد کنند. استقلال در مقطعی دچار مشکل شد و با همین جوانان خودش را بالا کشید. هرجا ریسک روی جوانان کردیم برنده بودیم و پاسخ این اعتماد را گرفتیم.

داورزنی در پایان در خصوص ثبات حمایت مالی حامیان استقلال و پرسپولیس در سال های آینده گفت: خود حامیان دو باشگاه متقاضی هستند که در ۲سال آینده هم این حمایت حفظ شود و مدیران دو باشگاه باید منابع حاصله از این طریق را خوب مدیریت کنند. هواداران عزیز دو باشگاه دغدغه این مورد را اصلا نداشته باشند چون تقاضاهای زیادی در این خصوص مطرح است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دروغ نگو دماغت بزرگ میشه

    • بدون نام

      مگه چشم دیگت مشکل داره

    • مونتلا

      کیسها همش در حال آشوب و بی نظمی هستند میخواهند با لابی گری و مافیایی بازی بتونند حرکتی بکنند با ید گفت دوره احمدی نژاد تمام شده

    • حسین

      البته استقلال را با چشم کورتان دنبال میکنید

    • R SS

      میدونیم یه چشمتو میبندی بایه چشم به هردو نگاه میکنی کوتوله لنگی فاسد

    • بدون نام

      بر پدر و مادر دروغگو لعنت

    • بدون نام

      مردک، تو که راست میگی!؟

    • بدون نام

      همه حرف های قدیمی و کلیشه ای

    • بدون نام

      همه حرف های قدیمی و کلیشه ای

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج