جاباما
۷۴۵۸۵۹
۱۴ نظر
۵۰۷۷
۱۴ نظر
۵۰۷۷
پ

چگونه به یک گیمر حرفه ای تبدیل شویم؟

بازی‌های رایانه‌ای طرفداران زیادی دارند و هر روز نیز به تعداد این طرفداران افزوده می‌شود، حضور طیف گسترده‌ای از گیمر‌ها فضای رقابتی خوبی را برای بازی‌های رایانه‌ای ایجاد کرده است. به این ترتیب گیمر‌ها از یک طرف می‌توانند حسابی بازی کنند و از طرف دیگر با برنده شدن در مسابقات بازی‌های رایانه‌ای، پول کلانی به جیب بزنند و در این صنعت جدید برای خود اسم و رسمی دست و پا کنند.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: بازی‌های رایانه‌ای طرفداران زیادی دارند و هر روز نیز به تعداد این طرفداران افزوده می‌شود، حضور طیف گسترده‌ای از گیمرها فضای رقابتی خوبی را برای بازی‌های رایانه‌ای ایجاد کرده است. به این ترتیب گیمرها از یک طرف می‌توانند حسابی بازی کنند و از طرف دیگر با برنده شدن در مسابقات بازی‌های رایانه‌ای‌، پول کلانی به جیب بزنند و در این صنعت جدید برای خود اسم‌ و رسمی دست و پا کنند.

چگونه به یک گیمر حرفه ای تبدیل شویم؟

به همین دلیل در ادامه قصد داریم با هم ببینیم چگونه می‌شود سکوی اول مسابقات بازی‌های رایانه‌ای را از آن خود کرد.

موفقیت در بازی‌های رایانه‌ای مستلزم آگاهی کامل به شرایط این باز‌‌ی‌هاست. برای نمونه در بعضی از بازی‌ها هر کدام از گیمرها نقش خاصی را در قالب یک تیم ایفا می‌کنند. مثلاً یکی از آن‌ها نقش شفابخش و پرستار را ایفا می‌‌کند و با سرزدن به گیمرهای هم‌تیمی خود آن‌ها را مداوا خواهد کرد. گیمر‌های دیگر نیز وظیفه حمله به مواضع دشمن یا دفاع از مواضع خودی را بر عهده می‌گیرند.

این موارد است که باعث می‌شود هر کدام از گیمرها قوانین بازی را به خوبی بدانند و استراتژی‌های مخصوصی نسبت به کاراکتری که هدایت آن را برعهده دارند اتخاذ کنند. گیمر در بازی‌های رایانه‌ای گروهی باید دقیقاً زمانی که گروهش به وی نیاز دارد در محل حاضر باشد.

بازی‌های رایانه‌ای مانند ورزش نیاز به تمرین زیاد دارد

چگونه به یک گیمر حرفه ای تبدیل شویم؟

حضور در سکوهای اول مسابقات رایانه‌ای مستلزم این است که گیمر دائماً تمرین کند. به‌ عبارت دیگر به همان طریق که یک ورزشکار موفق باید مدت زیادی از وقت خود را به تمرین اختصاص دهد، گیمرها نیز باید یک بازی به‌خصوص را انتخاب کرده و پس از آشنا شدن با قوانین آن، ساعت‌های زیادی از روز را به بازی کردن اختصاص دهند.

جالب است بدانید بیشتر قهرمان‌های مسابقات بازی‌های رایانه‌ای چیزی بیشتر از ۱۰ ساعت در روز بازی می‌کنند. در این بین عشق و علاقه به بازی رایانه‌ای که انتخاب کرده‌اید نقش مهمی در برتری شما در میان رقبا خواهد داشت چرا که انجام بازی به مدت ۱۰ ساعت در روز ممکن است در حرف ساده به نظر برسد اما در مدت طولانی فرد را خسته و دلزده می‌کند. اینجاست که علاقه به بازی حرف اول را می‌زند و جلوی خستگی و دلزدگی را می‌گیرد.

از طرف دیگر انصافاً باید گفت بعضی از بازی‌های رایانه‌ای که مسابقات آن‌ها نیز برگزار می‌شود به اندازه‌ای پیچیدگی دارند که حتی پس از ساعت‌ها بازی کردن نیز با زیر و بم این بازی‌ها آشنا نخواهید شد و چیدمان قرار گرفتن نیروها و استراتژی‌های مؤثر در بازی پس از گذشت زمان و تجربه بدست خواهد آمد.

چگونه به یک بازیکن حرفه‌ای بازی‌های رایانه‌ای تبدیل شویم

چگونه به یک گیمر حرفه ای تبدیل شویم؟

همان‌گونه که در بالا اشاره شد این روزها افراد زیادی را سراغ داریم که اوقات فراغت خود را به بازی‌های رایانه‌ای اختصاص می‌دهند. در نتیجه پس از مدتی حضور در این باز‌ی‌ها توانایی‌های بیشتری کسب می‌کنید. این توانایی‌ها بدون شک از چشم سایر گیمرها در فضای آنلاین به دور نخواهد ماند. در نتیجه سلانه‌سلانه امتیازهای شما در یک بازی، اعتبار بیشتری در میان جامعه گیمرها را به دنبال خواهد داشت.

این موارد باعث خواهد شد تیم‌های گیمرهای بازی‌های رایانه‌ای با شما آشنا شوند و برای حضور در تیم خود به شما پیشنهاد بدهند. حضور در انجمن‌های گیم، اتاق‌های چت، سرویس‌ها استریم بازی و مواردی از این دست، اعتبار بیشتر گیمرها در فضای آنلاین را به دنبال دارد و شانس حرفه‌ای شدن شما را بیشتر می‌کند.

پس از حضور در یک تیم بازی‌های رایانه‌ای و حضور در مسابقه‌های مختلف در کنار افزایش مهارت، اعتبار بیشتری نیز کسب خواهید کرد و در صورت برنده شدن، تیم‌های حرفه‌ای‌تر به شما پیشنهاد خواهند داد.

حضور در کنار سایر بازیکنان حرفه‌ای باعث انتقال تجربه این گیمرها به شما خواهد شد، جالب اینجاست که همانند ورزش‌های رایجی در آن یک مربی به ورزشکار کمک می‌‌کند، در بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای حرفه‌ای نیز شاهد حضور مربیانی هستیم که به زیر و بم این بازی‌ها آشنایی کامل دارند و گیمرها را برای مسابقات بازی‌های رایانه‌ای تربیت می‌کنند.

کسب افتخار در مسابقات بازی‌‌های رایانه‌ای شانس شما را برای تبدیل شدن به یک مربی کاربلد در آینده بیشتر خواهد کرد.

نکته‌هایی برای تازه‌واردان

اولین رمز موفقیت در مسابقات بازی‌های رایانه‌ای، عشق و علاقه به بازی است که در حال انجام آن هستید. در نتیجه با توجه به وسعت بازی‌هایی که در حال حاضر شاهد برگزاری مسابقات آن‌ها هستیم پیشنهاد می‌کنیم چندین بازی مختلف را امتحان کرده و سلیقه خود را امتحان کنید.

انجام چند بازی مختلف فایده‌های زیادی دارد و بسیاری از بازی‌ها به لحاظ کنترل و قوانین شباهت‌هایی با هم دارند، در نتیجه تجربه شما در یک بازی رایانه‌ای تاحدودی قابل انتقال به بازی‌های دیگر نیز هست. پس از اینکه بازی‌های مختلفی را انجام دادید و متوجه شدید به یک بازی به‌خصوص تخصص و علاقه بیشتری دارید، این بازی را به‌عنوان بازی تخصصی خود برای حضور در مسابقه‌های بازی‌های رایانه‌ای انتخاب کرده و مهارت‌های خود را در این بازی افزایش دهید.

خرید کامپیوتر و لوازم‌جانبی برای بازی‌های رایانه‌ای

چگونه به یک گیمر حرفه ای تبدیل شویم؟

بازی‌های رایانه‌ای در پلتفرم‌های مختلفی انجام می‌شوند که کنسول‌های بازی، کامپیوتر و حتی گوشی‌های موبایل بیشتر بازی‌هایی که مسابقات جهانی آن‌ها برگزار می‌شود را اجرا می‌کنند. اما تجربه نشان داده است بهترین پلتفرم برای انجام بازی‌های رایانه‌ای، کامپیوترهای خانگی است. در این کامپیوترها گیمر به لطف ماوس و صفحه‌کلید مهارت بیشتری در نشانه‌گیری نسبت به کنسول‌های بازی پیدا خواهد کرد.

در کنار خرید کامپیوتر، مانیتور شما نیز باید مخصوص گیم باشد تا صحنه‌های بازی‌های پرتحرک را بدون هیچ وقفه‌ای پیش روی گیمر قرار دهد. اگر هم شرایط مالی مناسبی دارید خرید لپ‌تاپ‌های مخصوص گیم پیشنهاد می‌شود، این لپ‌تاپ‌ها ممکن است قیمت بیشتری نسبت به کامپیوترهای خانگی داشته باشند اما از آنجایی که قابل حمل هستند می‌‌توانید در شرایط مختلف لپ‌تاپ را به همراه داشته باشید تا از هر فرصتی برای بازی کردن و افزایش مهارت استفاده کنید.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم پس از اینکه بازی مناسبی را برای حضور در مسابقات رایانه‌ای انتخاب کردید کامپیوتری خریداری کنید که در اجرای این بازی مشکلی نداشته باشد. از طرف دیگر ماوس و صفحه‌کلید‌های مختلفی را در بازار شاهد هستیم که دقت بیشتری دارند و مخصوص بازی‌های رایانه‌ای طراحی شده‌اند.

خرید این تجهیزات برای افزایش مهارت در بازی‌های رایانه‌ای پیشنهاد می‌شود، هدست‌های مخصوص گیم نیز یکی دیگر از تجهیزاتی است که با پخش صدا به صورت فراگیر و سه‌بعدی گیمر را در وسط میدان نبرد قرار می‌دهد. به لطف این هدست‌ها گیمر قادر است جهت صدای شلیک گلوله‌های دشمن را تشخیص داده و نسبت به این جهت موضع مناسب را اتخاذ کند.

در بیشتر مواقع، برگزار کننده‌های مسابقات بازی‌های رایانه‌ای، کامپیوتر و تجهیزات لازم را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهند، اگر هم به محبوبیت و شهرت زیادی برسید، شرکت‌های سازنده تجهیزات گیمینگ، با کمال افتخار بهترین تجهیزات ساخت دست خود را برای تبلیغ در اختیار شما قرار می‌دهند.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از آن دسته گیمرهای قهاری هستید که تجربه خوبی از بازی‌های رایانه‌ای و شرکت در مسابقات مربوط به این بازی‌ها دارید، در قسمت نظرات، ما و سایر کاربران را از تجربه‌های مفید خود باخبر سازید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من خودم تو خلیی از مسابقات کشوری فوتبال شرکت کردم. که از معروفترین جام، جام خلیج فارس بود که در اصفهان و توسط دولت ( مربوط به دوره اول روحانی بود) با امکانات نسبتاً خوبی برگزار شد. بعد از اون دیگه جام مطرحی تو کشور بصورت رسمی برگزار نشد متاسفانه.
      ولی کشوری مثل امارات متحده هر ساله یک جام برگزار مشه که جایزه اون یک میلون درهم هستش. در صورتی که به نفر اول جام خلیج فارس 7 میلیون تومان دادن که مبلغ ناچیزی به حساب میاد. امیدواریم دولت تو این زمینه سرمایه گذاری بهتری انجام دهد که شاهد جام های معتبر باشیم که هر ساله برگزار شود.

      پاسخ ها

      • آروین

        واقغا راست میگی.دولت باید در این راستا بیشتر سرمایه گذاری کنه

    • Mr.sh

      گیمر شدن پول میخواد که ما هم نداریم

      پاسخ ها

      • مهمان

        داداش ربطی نداره شما برو گیم های رایگان پلی بده حتما نباید پولی باشه تا گیمر حساب بیای

      • Dsl

        وقتی حرفه‌ای هستی و بهترین موقعیات و بهترین استراژیتی ها رو میکشی و مطمنی ۱۰۰ درصد درست انجام میشه ولی بخاطر لگ یا اف پی سی یا کار نکردن ماوس یا کیبور در یک بازی بمیری یا اخراج بشی اون موقع میفهمی گیمر حرفه ای شدن پولم نیاز داره ☺

    • میم

      پول پول پول

      پاسخ ها

      • Benyamin

        سلام ببینید من خودم ته بی پولام ولی بازم عشق یه گیم منو پرو کرد ولی دوستمون میگه بخاطر افت فریم و یا پینگ بالا کیک شی خب راست میگه دیگه پول هم میخواد وگرنه مثل من باید با بدبختی و ون کندن پرو بشی زولا بازی کنی می فهمی طرفو با اون همه وسایل نایف کتی با اون پی سی اشغالت خودتو پادشاه بازی ی دونی من اپکس لجندز ریختم اولین بار نتونستم تفنگ پیدار کنم انقدر بازی کردم تمرین کردم با یه ذره دمیج 6 نفرو زدم و اومدم یارمو ریپایر کنم طرف منو زد و از خرضش جنازمو تیر بارون کرد همه ی اینا رو گفنم که بگم بدون پول پرو شدن سخته ولی باید از بقیه درس بگیری و تمرین کنی نتیجه رو ببینی می فهمی چی می گم

    • قاسم

      عالی هست

    • پول

      پول

    • بدون نام

      من یک گیمر هستم. تقریبا همه بازی ها رو بازی کردم

    • علی

      به نظر. شما بهترین بازی برای کیمیاگر چیه

    • اریا

      هر کسی نمیدونه گیم چیه که فقط میشینن بازی میکنن باید بدونی گیم چیه تا گیمر باشی

    • مسعود gamer

      سلام من خودم گیمر حرفه ای هستم من میگم میزان درآمد ازطریق گیم بستگی به توانایی های طرف داره که توی هربازی بتونه گیلیمشو ازآب دربیاره که اونم ازطریق فقط تمرین زیاد بدست میاد من خودم زندگیمو واسه اینکار گزاشتم نه به درآمد رپت داره نه چیزه دیگه ایی میخاد یه کنسول میخادو بابازیش دیگه همین امیدوارم نظرم بتونه کمک کنه به دوستان

    • محسن

      سلام.خسته نباشید
      توضیحاتتونن کامل و مفید بود ولی شما به چند تا از مسابقات esport اشاره کردید. میشه چند مثال برای این مسابقات بزنید تا بتونیم شرکت کنیم؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج