۷۴۵۸۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

تاکید بر شعار مرگ بر آمریکا و مذاکره همزمان

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه قرآن می فرماید تنها راه مقابله با مستکبرین مقاومت است،گفت: آمریکا در تجربه نشان داده در مذاکره هیچ چیزی به کشور مقابل نداده است، آنها فقط زبان مقاومت را می فهمند وقتی مسئول سیاسی اتحادیه اروپا می گوید ما فشار و مذاکره را همزمان جلو می بریم ما هم به آنها می گوییم ما شعار مرگ بر آمریکا و مذاکره را همزمان پیش می بریم.

خبرگزاری مهر: آیت الله احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در خطبه اول نماز گفت: قرآن در ۵ آیه بعد از دعوت به توحید و تشکر خداوند سخن از احسان به والدین دارد، احسان به والدین آنقدر مهم است که پشت سر توحید قرار می گیرد یعنی همان حریمی که برای خداوند دارید در درجه پائین تر برای پدر و مادر نگهدارید.

وی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تسلیت سالگرد شهادت شهید محمد علی قاضی امام جمعه تبریز ، شهید میثم تمار در ۶۰ هجری و رحلت عالم بزرگوار آیت الله آخوند خراسانی گفت: ما در هفته گذشته حادثه دردناک شهادت مرزبانان عزیز را داشتیم ، ۱۵ شهید و تعدادی مجروح و حوادثی از این قبیل برای اولین بار نیست که رخ داده و احتمالا آخرین بار نیز نخواهد بود.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه ما خودمان ۳۵ سال است که قربانی تروریسم هستیم، افزود: اما مسئله خنده دار این است که تروریست پروران یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی بیایند پرچم ضد تروریست را به دست گیرند.

وی با بیان اینکه در این حادثه دولت پاکستان باید به ملت ما پاسخگو باشد، ادامه داد: مسئولان ما انشاءالله هوشمندانه تر عمل کنند تا در آینده شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم، تروریست ها نیز بدانند نظام مقتدر اسلامی ما محکم با آنها مقابله خواهد کرد و آنها کاری از پیش نخواهند برد.

احمد خاتمی در ادامه به مناسبت های موجود در آبان ماه اشاره کرد و گفت: ما در این ماه سه مناسبت ویژه ضد آمریکایی داریم، یکی ۴ آبان سالروز سخنرانی امام علیه قانون ضد بشری کاپیتولاسیون و دیگری ۱۳ آبان ماه که ماموران طاغوت حضرت امام را دستگیر و به ترکیه تبعید کردند و دیگری روز ۱۳ آبان که دانشجویان مسلمان جاسوس خانه آمریکا را تسخیر کردند که این اقدام آنها انقلاب دوم نام گرفت.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه در رابطه با جنایت های آمریکا سخنان زیادی گفته شده است، افزود: مسئله مبارزه با آمریکا ریشه عقیدتی و اعتقادی دارد. در قرآن مکررا به پیامبران گفته شده است که از طاغوت فاصله بگیرد، قرآن نماد استکبار را فرعون می داند.

وی در ادامه به ویژگی های مستکبرین اشاره کرد و گفت: مستکبرین خودبرتر بین هستند و خودشان را تافته جدابافته می دانند حداقل دولتمردان آمریکایی این طوری هستند. آمریکا در ۵۰ سال اخیر به ۲۵ کشور جهان حمله نظامی مستقیم و غیر مستقیم انجام داده است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: آمریکا شنود مکالمات تلفنی از ۲۵ رهبر دنیا انجام داده است، این چه معنایی می تواند داشته باشد جز اینکه بگوییم آمریکایی ها خودبرتربین هستند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران استخفاف و تحقیر ملت ها را کار فرعون ها دانست و خاطرنشان کرد: کسانی می خواهند این القاء نادرست را داشته باشند که گرفتاری های کشور در رابطه با آمریکا حل می شود اما واقعیت تاریخی نشان داده رابطه با آمریکا، گرفتاری ها را افزون می کند. کشور ما از ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ تا سال ۵۷ دست آمریکا بود، اینها برای ما چه کردند جز ایجاد فقر و غارتگری.

وی ادامه داد: آمریکا بیاید دین زدایی ، خفقان و تحقیر ملت ها را در پی خواهد داشت، این آدم بی شخصیتی که در مذاکرات ایران و آمریکایی ها با کمال بی ادبی به ملتی با تمدن ۱۴۰۰ ساله اهانت می کند مصداق واقعی تفکرات آنها است.

احمد خاتمی تفرقه افکنی را دیگر ویژگی های فرعون های زمانه دانست و گفت: چه کسی تکفیری را به جان مسلمانان می اندازد، هر روز در عراق، سوریه، پاکستان انسانهای بی گناه را می کشند و سرنخ همه آنها در آمریکا و هم پیمانش کشوری مثل عربستان است که این تکفیری ها تغذیه پولی می کنند تا شکاف بین مسلمانان عمیق تر شود.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تهدید را از دیگر روش های استکبار و فرعون ها دانست و گفت: وقتی ساحرهای فرعون حقیقت را دیدند و پذیرفتند، فرعون آنها را تهدید به اعدام کرد. الان آمریکا این تهدیدات را نه تنها نسبت به ملت ما بلکه نسبت به افغانستان و بسیاری از کشورهای دیگر انجام داده ولی چیزی که نفرت و خواری گیرشان نیامده است.

وی سپس خطاب به آمریکایی گفت: خودتان می دانید توان مقابله با ملت بزرگی مثل ملت ایران را ندارید همانطور که امام می فرماید ملت ایران اگر بخواهد ذره ای آسیب برساند دندانهای آمریکا را در دهنشان خورد می کنیم.

احمد خاتمی شکنجه شکنجه گری را از دیگر توانایی های مستکبرین دانست و گفت: آمریکا این جنایت و شکنجه ها را در گوانتانامو انجام می دهد در حالی که آقای اوباما قول داده بود گوانتانامو را تعطیل کند. زندانهای مخفی آمریکا در اروپا کارشان شکنجه بی گناهان است اما خنده دار اینکه گزارشگر حقوق بشر که این جنایت ها در خط مقدم زیرپا گذاشتن حقوق بشر است را نمی بیند و می آیند گزارشی که تروریست های ایرانی نوشته اند را به سازمان ملل ارائه می دهد.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه قرآن می فرماید تنها راه مقابله با مستکبرین مقاومت است، افزود: آمریکا در تجربه نشان داده در مذاکره هیچ چیزی به کشور مقابل نداده است، آنها فقط زبان مقاومت را می فهمند وقتی مسئول سیاسی اتحادیه اروپا می گوید ما فشار و مذاکره را همزمان جلو می بریم ما هم به آنها می گوییم ما شعار مرگ بر آمریکا و مذاکره را همزمان پیش می بریم.

وی ادامه داد: البته از فعالیت دیپلمات های ما که در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری یعنی همراه با عزت، حکمت و مصلحت باشد و مصداق نرمش قهرمانانه را داشته باشد حمایت و آن فعالیت ها را متناقض با مقاومت نمی بینیم.

آیت الله خاتمی این هفته تهران با بیان اینکه به دیپلمات هایی که در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش می کنند خسته نباشید می گوییم ادامه داد: اگر تلاش های شما در جهت اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد یقینا مورد حمایت ملت نیز خواهد بود.

وی با بیان اینکه دنیا اگر می خواهد موضع ملت را ببیند منتظر ۱۳ آبان باشد، افزود: در ۱۳ آبان امسال خواهید دید ملت ما این مراسم را با شکوه تر از سالهای گذشته و با شعاری رساتر از سالهای گذشته یعنی شعار مرگ بر آمریکا پیام خود را به دنیا خواهد رساند.

احمد خاتمی در ادامه با بیان اینکه از سخنرانی درباره ۴ نکته داخلی صرف نظر و تنها به یک نکته بسنده می کنم افزود: از یک نکته نمی توانم صرف نظر کنم و آن اهانتی است که یکی از روزنامه ها به مولایمان علی کرد. این امر تلخی بود و کسانی بعضی روزها با سوءاستفاده از آزادی قلمشان می خواهند در خدمت استکبار قرار گیرند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه روانشناسی کشور ما عشق به مقدسات است، گفت : به طوری قاطع برخورد کنید تا آنهایی که در صف ایستاده اند تا قلم ناجور زنند بدانند ملت ایران یکپارچه پای مقدسات ایستاده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هرچی بیشتر جلو این آمریکا خم بشیم،بیشتر ازمون سواری می گیره. اما بازم امیدواریم مذاکرات نتیجه بده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج