۷۴۵۹۰۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

چرا امباپه برای رئال بهتر از نیمار است؟

رئال مادرید به ستاره‌ای جدید نیاز دارد. فروش غافلگیرکننده‌ی رونالدو به یونتوس در رئال حفره‌ای بزرگ بوجود آورده که باید پیش از شروع فصل جدید پر بشود.

ورزش سه: به خدمت گرفتن فوتبالیستی که جایگزین مناسبی برای رونالدو باشد، برای رئال اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. رونالدو با پیراهن رئال در ۴۳۸ بازی‌ای که به میدان رفته ۴۵۰ گل به ثمر رسانده و با سفیدهای مادرید ۴ بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده، قهرمانی‌هایی که سه تای آنها با هدایت زین‌الدین زیدان و به صورت پیاپی بدست آمده.

زیدان یکی از اولین کهکشانی‌هایی بود که فلورنتینو پرز به مادرید آورد. او و رونالدو به عنوان مربی و فوتبالیست در سانتیاگو برنابئو تاریخسازی کرده‌اند.

اما حالا عصری جدید در حال آغاز شدن است. زیدان در پایان ماه مه رئال را ترک کرده و رونالدو هم اخیراً راه خود را از باشگاه جدا کرده. سرمربی جدید، خولن لوپتگی سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا است ولی ستاره‌ی تیم همچنان مشخص نشده.

نیمار یکی از گزینه‌ها است. پرز از مدتها پیش فاش کرده بوده که شیفته‌ی این مهاجم برزیلی است. پرز در سال ۲۰۰۵ به عنوان بخشی از قرارداد انتقال روبینیو، نیمار نوجوان را از سانتوز برزیل خریداری کرده بود ولی در آخرین لحظات، رقابت بر سر او را به بارسلونا واگذار کرد.

نیمار چهار سال در بارسلونا بازی کرد و ماه اوت سال گذشته با انتقالی عجیب و ناگهانی به پاریس سن‌ژرمن پیوست. انتقالی که آن زمان خیلی‌ها معتقد بودند شاید سکوی پرتابی برای انتقال نهایی نیمار به رئال ماردید باشد. پرز با اینکه در گذشته دو بار در جذب نیمار ناموفق بوده همچنان می‌خواهد ستاره‌ی سابق سانتوز را به مادرید بیاورد. ولی مادرید در عین حال به جذب هم‌تیمی نیمار در پاریس، کیلین امباپه هم فکر می‌کند. امباپه‌ای که امروز در فینال جام جهانی روسیه در مقابل کرواسی به میدان خواهد رفت.

مهاجم سابق موناکو ممکن است برای خط حمله‌ی جدید رئال مادرید، گزینه‌ی مناسب‌تری باشد. امباپه‌ی ۱۹ساله همین حالا هیجان‌انگیزترین فوتبالیست جوان دنیا است و سن پایینش به او اجازه می‌دهد بتواند تا یک دهه یا بیشتر در رئال بازی کند. حتی اگر اوضاع به این خوبی پیش نرود، جوانی امباپه باعث می‌شود رئال در فروش مجددش، سود بیشتری بدست آورد.

اما نیمار ۲۶ساله است. او با این که نسبت به رونالدو ۷ سال جوانتر است ولی اخیراً نشان داده که بعد از انتقال از بارسلونا به پاریس سن‌ژرمن، از دوران اوج فاصله گرفته. در پاریس گفته می‌شود او قوانین خاص خود را دارد و عملاً هر کاری که بخواهد انجام می‌دهد.

اما امباپه از نیمار جوان‌تر است، به نظر می‌رسد به اندازه‌ی او استعداد دارد و از نظر سرعت، قدرت و هوش بالا می‌تواند با نیمار برابری کند. در عین حال، هزینه‌ی کار کردن با امباپه در یک باشگاه، به مراتب کمتر از درگیری با نیمار خواهد بود. به خاطر همین عوامل است که بسیاری از منابع نزدیک به رئال معتقدند بهترین گزینه برای جایگزینی رونالدو، امباپه خواهد بود.

کریستین کارمبئو، ستاره‌ی سابق مادرید با این حرفها موافقت کرده و پرز را تشویق کرده که اگر می‌خواهد یکی از ستاره‌های جام جهانی ۲۰۱۸ را به مادرید بیاورد باید هر چه زودتر اقدام کند. ولی به نظر نمی‌رسد رئال مادرید فعلاً برای این کار عجله‌ای داشته باشد. دست‌کم فعلاً که قرائن و شواهد اینطور نشان می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج