۷۴۵۹۴۶
۸ نظر
۵۰۱۵
۸ نظر
۵۰۱۵
پ

ناصری: برای مبارزه با فساد نیاز به اجماع است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تا یک اجماع حاکمیتی میان تمام نهادهای نظام برای مبارزه با فساد صورت نگیرد این معضل برطرف نخواهد شد، مردم باید احساس کنند تمام نظام به دنبال مبارزه با فساد هستند.

خبرگزاری ایسنا: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تا یک اجماع حاکمیتی میان تمام نهادهای نظام برای مبارزه با فساد صورت نگیرد این معضل برطرف نخواهد شد، مردم باید احساس کنند تمام نظام به دنبال مبارزه با فساد هستند.

عبدالله ناصری در ارتباط با ضرورت مبارزه با فساد نهادینه شده در جامعه اظهار کرد: هم رئیس جمهور به تازگی بر ضرورت مبارزه با فساد تاکیده کرده‌اند وهم پیش از این‌ها معاول اول ایشان هشدار داده بودند که فساد در سازمان‌ها و نهادهای کشور نهادینه شده است.

وی ادامه داد: برای مبارزه با فساد تنها یک راهکار است و آن هم این است که عزم ملی و عزم حکومتی در سطح کلان برای برخورد با مفسدین و فساد شکل بگیرد.

ناصری با مقایسه نحوه مبارزه با فساد با اجماع همه نهادها برای رفع تحریم‌ها و امضای برجام گفت: این پرونده موضوعی بود که کل نظام به جمع بندی رسیدند که باید مسئله رفع تحریم‌ها پیگیری شود و در راستای آن برجام امضا شد. اگر اراده همه مسئولین و راس حاکمیت نبود این قرارداد امضا نمی‌شد. امروز مبارزه با فساد چنین وضعیتی دارد و همانند برجام اراده کل حاکمیت را می طلبد.

وی خاطر نشان کرد: رهبری و تمام ارکان حکومتی به ویژه روسای سه قوه باید دست در دست هم بدهند تا مبارزه با فساد در کشور آغاز شود. این مبارزه هم آموزش‌های ذهنی می طلبد و هم در امور اداری نیازمند راه‌کارهایی است. از بین بردن دستگاه‌های ناکارآمد و موازی، شفاف‌سازی و تغییر رویه اداری از جمله راه‌هایی است که باید برای رسیدن به نظامی شفاف طی کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: مبارزه با فساد کاری نیست که طی چند ماه انجام بگیرد. نیازمند زمان بییشتری است اما همین‌که جامعه احساس کند اجماع همگانی برای رفع این معضل ایجاد شده است همدلی و همراهی بیشتری باحاکمیت پیدا می‌کند.

وی در پایان گفت:‌اگرجامعه احساس کند که در کل حاکمیت اراده‌ای قوی برای مبارزه با فساد شکل گرفته است مطالبه‌اش را برای شرایط موجود تنظیم می‌کند و خودشان تبدیل به یک سرمایه بزرگ اجتماعی برای از بین بردن فساد نهادینه شده در جامعه می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نهادها ارگانها همه همه

    • بدون نام

      همین اجماعی که انجام دادین ودلارها رو بین خودتون تقصیم کردین بدبخت ما ملت که به چه ادمهایی اعتماد کردیم

    • سلام سانسورچی

      چشم .

    • ش پوراحمدی

      بازهم خوبه که بعدازچهل سال لااقل این بابامتوجه شده برای مبارزه بافسادبایداجماع کرداماهنوزنفهمیده اجماعی ازچه کسانی ؟ اجماعی ازمسئولین که مثمرثمرنخواهدبود چراکه سردمدارفسادهمانهاهستند . اجماعی ازمردم نیز فایده ای نداره چراکه قدرت انجام هیچ مبارزه ای روند . پس چاره چیست ؟ بایدهمچنان تماشاگربودتاانشالله یک ۲۲بهمن دیگر .

    • بدون نام

      حاجی کارد دسته خودش رو نمیبره. جان مادرت فیلم بازی نکن. ما مردم دیگه خسته شدیم.

    • یوناس حقی

      چرا ایشون فکر میکنن اجماع وجود نداره ؟؟!!!
      ظاهرا دستت به گوشت نمیرسه میگی بو میده ؟
      خیالت راحت اجماع کامل هست و این گوشت بو نمیده ، بگم _بگم های رسانه ها رو یه دور بزن میفهمی اجماع است .این میگه تو مجلس کارت هدیه دادن بگم کی بوده ؟! اون یکی میگه بگم چطوری رفتی مجلس ؟
      خلاصه ، روبرو آماده باش ، روبرو آمادش باش
      با اجماع کامل
      علی برکت الله

    • حسین

      خدا را‌شکر برای فساد‌که اجماع داریم حالا برای مبارزه نداشته باشیم مهم نیست اصل خود فساده باقی فرع است

    • بدون نام

      دلت خوشه بابا
      اجماع هست منتها سر بخوربخور.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج