۷۴۶۰۸۲
۲۲ نظر
۵۰۱۸
۲۲ نظر
۵۰۱۸
پ

عملیات نجات ۱۲ نوجوان؛ فداکاری با چاشنی معجزه

۱۲ نوجوان تایلندی عضو یک تیم فوتبال به همراه مربی شان برای گردش علمی به غار «کائو لوانگ» در پارک کوهستانی استان چیانگ رای تایلند رفته بودند که شروع نابهنگام باران‌های موسمی موجب محبوس شدن شان در غار شد و آن‌ها را در صدر اخبار جهانی قرار داد!

برترین ها - ترجمه از احمد محمدی: ۱۲ نوجوان تایلندی عضو یک تیم فوتبال به همراه مربی شان برای گردش علمی به غار «کائو لوانگ» در پارک کوهستانی استان چیانگ رای تایلند رفته بودند که شروع نابهنگام باران های موسمی موجب محبوس شدن شان در غار شد و آنها را در صدر اخبار جهانی قرار داد!

عملیات نجات ۱۲ نوجوان؛ فداکاری با چاشنی معجزه

اگرچه تیم نجات پس از چند روز جستجو موفق شد آنها را بیابد اما آوردن آنها به سطح زمین ممکن نبود چرا که آب بخش های زیادی از راهروهای غار را به طور کامل پوشانده بود و بعضی از قسمت ها هم با گل و لای مسدود شده بود. ریزش باران همچنان ادامه داشت و هر لحظه آب بیشتری به درون غار سرازیر می شد؛ و کم شدن لحظه به لحظه اکسیژن درون غار هم به مشکلات می افزود.

عملیات نجات ۱۲ نوجوان؛ فداکاری با چاشنی معجزه

نیروی دریایی تایلند باید تصمیم می گرفت که عملیات را چطور ادامه بدهند. گذشتن از این موانع که بعضا انباشته از آب های گل آلود و محیطی ظلمانی داشت حتی برای غواصان نیروی دریایی چالش سختی بود چه برسد به کودکان ۱۲ ساله اما در نهایت، با وجود خطر زیاد، تصمیم گرفتند بچه ها را از غار خارج کنند و منتظر فروکش کردن آب نشوند چرا که بارش باران های موسمی می توانست ماه ها ادامه داشته باشد و معلوم نبود ماندن در آن شرایط بغرنج منجر به چه نتایجی شود. هر کدام از کودکان توسط دو نفر از غواصان همراهی شد، یکی برای کمک به کودک و دیگری برای حمل کپسول اکسیژن.

عملیات نجات ۱۲ نوجوان؛ فداکاری با چاشنی معجزه

حدود 100 غواص که غواصانی از کشورهای دیگر هم در بین شان بود در عملیات نجات شرکت داشتند. نیروی دریایی تایلند نقاشی را در فیس بوک خود پُست کرده است که در آن تمام کسانی که در عملیات نجات شرکت داشته اند به شکل حیوانات مختلف نشان داده شده اند.

عملیات نجات ۱۲ نوجوان؛ فداکاری با چاشنی معجزه

فیل سفید استاندار است، قورباغه ها غواصان بین المللی هستند، گوزن نماینده غواصان سوئدی است، اژدها اعضای تیم پمپ کننده آب هستند و پاندا نشانه غواصان چینی و به همین ترتیب هر کدام از حیوانات دیگر نشانه غواصان کشورهای مختلف هستند.

نجات دهندگان ابتدا شروع به پمپ آب به بیرون از غار کردند و همزمان غذا، پتو و اکسیژن به کسانی که داخل غار زندانی شده بودند می رساندند. عملیات سخت و خطرناک بود، باریکی راهروهای غار در بعضی نواحی کمتر از ۴۰ سانتیمتر و کاملا با آب پوشیده شده بودند، و غواصان در حالی که کپسول های اکسیژن را در مقابل خود هل می دادند در حقیقت فقط توانایی خزیدن از میان آنها را داشتند و پس از پشت سر گذاشتن همه این مخاطرات به کودکان برسند و بچه هایی را که هیچ کدام از آنها شنا و غواصی بلد نبودند به دنبال خود از همان مسیر به بیرون می آوردند. به خوبی می شود تصور کرد که این عملیات چقدر سخت بوده است، چرا که تنها نگاهی به این صحنه ها باعث وحشت انسان می شود.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید

عملیات نجات ۱۲ نوجوان؛ فداکاری با چاشنی معجزه

متاسفانه این عملیات تلفات هم داشت. یکی از اعضای تیم نجات به نام «سامان کونان» ۳۸ ساله در حالی که مسئولیت رساندن اکسیژن به غار را داشت، جان خویش را از دست داد. اکسیژن کپسول این غواص شجاع در حین عملیات به اتمام رسید و در نتیجه او هوشیاری و پس از آن جان خویش را از دست داد. در حقیقت این قهرمان جان خود را فدای نجات ۱۳ انسان دیگر کرد.

عملیات نجات ۱۲ نوجوان؛ فداکاری با چاشنی معجزه

هزاران نفر از مردم در سراسر جهان برای رهایی نوجوانان تایلند دست به دعا برداشته بودند و دعاهای آنها مستجاب شد. هر 12 کودک و مربی شان به سلامت از غار نجات یافتند. این عملیات 3 روز به طول انجامید و در حال حاضر همه آنها در بیمارستان تحت مراقبت هستند.

عملیات نجات ۱۲ نوجوان؛ فداکاری با چاشنی معجزه

مردم تایلند بسیار شادمان هستند و نجات تیم نوجوانان را جشن گرفته اند.

عملیات نجات ۱۲ نوجوان؛ فداکاری با چاشنی معجزه

مقامات نظامی تایلند می گویند خودشان هم کاملا نفهمیدند که چطور توانستند این عملیات پیچیده را به انجام برسانند. شاید این پیروزی دانش بود، یا شاید هم یک معجزه یا هر دو در کنار هم!

عملیات نجات ۱۲ نوجوان؛ فداکاری با چاشنی معجزه

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین الان اگه ایران بود همشون کشته میشدند مثل کشتی سانچی یا پلاسکو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا و دقیقا

    • بدون نام

      حالا اگه تو ایران بود جنازهدهاشونم نمیتونستند پیدا کنن. شما که نظر مارو ثبت نمیکنی ولی ما مینویسیم

    • بدون نام

      دور از جون اگه ایران بود حالا حالاها شبکه خبر داشت زیر نویس میکرد از تعداد مفقود شده ها و فوت شده ها ....اخرشم که هیچی

    • مونا

      اگه تو ایران بود فاتحه اشون خونده شده بود تایلند هم از ایران پیشرفته تر

      پاسخ ها

      • ناشناس

        آفرین به شجاعتشون
        اگر ایران بود زود به خانواده ها تسلیت میگفتن و میگفتن ما تلاش خودمون رو کردیم جزغاله هاشون بعد از چند ماه مشخص شد بیایید تحویل بگیرید اینم ایران

    • بدون نام

      ﻃﻔﻠﻚ اﻭﻥ ﻏﻮاﺹ ﻛﻪ ﻓﻮﺕ ﻛﺮﺩ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا بيامرزتش

    • عباس بختیاری

      اگه ایران بود که همون اول میگفتن خوب هیچ امیدی نیس که زنده باشن اول بگین مراسم براشون بگیرن بعد تا ببینیم جنازه ای پیدا میکنیم یا نه که عرضه اون کار رو هم ندارن

    • بدون نام

      اگه ما بودیم از سر لجبازی کمک هیچ کشوری قبول نمیکردیم(جز کمک نقدی) و معلوم نبود چ اتفاقی بیفته

    • جولمسیح

      چه فایده نظر منو نمینویسی ایرانبودفاتحه مع الصلواتبود

    • بدون نام

      اگه ایران بود همشون از بین میرفتن..

    • بدون نام

      نمی دانم چرا اینقدر به خودمان بد بین هستیم این همه خوبی این همه پیشرفت دیده نمی شود این همه عزت و اقتدار و شرف و وحدت ملی الحمدوللا داریم با توکل به خدا و شما ملت ایران ما هم پیشرفت می کنیم

      پاسخ ها

      • سلیم ن

        اینهمه عزت واقتداررو خوب اومدی!

    • مجتبی

      روحت شاد. سامان قهرمان

    • بدون نام

      بله اونادین ندارنندایمان ندارنندپیغمبروامام ندارننداماشرافت دارنندمردانگی دارنندانسانیت دارنندبچه هارانجات‌دادنندولی‌ماازاهمه‌ سرهستیم مسلمان‌هستیم دین داریم امام وپیغمبرداریم‌اماشزافت نه‌انسانیت .... حالااونابهترن بامااگرمابودیم الان هر۱۲نفرمرده بودنتدخداوندبایدقضاوت کندوانتقام ملت‌رابکیردانشاالله

    • منصف

      آنهائی که میگویند اگر ایران بود چنین و چنان میشد، به خودشان و ملتشان و کشورشان ظلم می کنند. جهنمی که از آتش سانچی به پا شده بود، اجازه هیچ کاری را نمیداد. حتی از زیر آب. چه را با چه مقایسه می کنید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چندین حادثه توی معادن ایران رخ داد، اونا رو چی می گی؟ پلاسکو رو چی میگی؟ جنازه های هواپیمای یاسوج چی؟ بازم بگم؟

    • مریم

      وجدان کاری و پیگیری شون بی نظیرعهههههه ،؛ای کاش یه روزی ما هم همین طوری شیم

    • شهین

      این عملیات نجات خیلی پیچیده و بزرگتر از این بود که شما نوشتید و کلی از امکانات بکار رفته بود. کاش عملیات و وسایل بکار رفته رو بیشتر توضیح میدادید.

    • بی نام

      تو ایران ملت زنده زنده تو ماشین می سوزن، هر چند وقت یکبار اتوبوس اردوی بچه ها چپ میشه و تلفات میده، چیزی که اینجا ارزش نداره جان انسان است

    • بدون نام

      خوب برترین ها چند تا از کارهای عملیات نجات ایران را هم بگذار که این قدر ایرانی ها به خودشان نپرند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج