۷۴۶۱۷۹
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

جنگ تجاری آمریکا با فقیرترین کشور دنیا

ایالات‌ متحده در حال جنگ تجاری با روآندا است که اقتصادی ۹ میلیارد دلاری دارد؛ افزایش تعرفه روآندا بر لباس‌های کهنه وارداتی از آمریکا، برای تقویت تولید داخلی، دولت ترامپ را خشمگین کرده است.

خبرگزاری مهر:‌ به نقل از راشاتودی، ایالات‌متحده در حال جنگ تجاری با روآندا، یک کشور پایین صحرای آفریقا است که اقتصاد آن تنها ۹ میلیارد دلار است. افزایش تعرفه روآندا بر لباس‌های کهنه وارداتی از آمریکا، برای تقویت تولید داخلی، دولت ترامپ را خشمگین کرده است.

روآندا تعرفه واردات لباس‌های کهنه از آمریکا را از ۰.۲۵ دلار در هر کیلوگرم، به ۲.۵۰ دلار در هر کیلوگرم، افزایش داده است و در نظر دارد واردات آن را در سال ۲۰۱۹ ممنوع کند. روآندا که اقتصاد آن پس از نسل‌کشی سال ۱۹۹۴، که جان ۸۰۰ هزار نفر یا ۱۰ درصد از جمعیت این کشور آفریقایی را گرفت، همچنان روند بهبودی خود را سپری می‌کند، به دنبال این است که تولید ملی خود را تقویت کند.

جنگ تجاری آمریکا با فقیرترین کشور دنیا

تصمیم این کشور برای بالا بردن تعرفه واردات لباس کهنه، واشنگتن را خشمگین کرد. در ماه مارچ، نماینده تجاری آمریکا به روآندا هشدار داد که برخی از مزایای برنامه قانون رشد و فرصت آفریقا که مربوط به تجارت آمریکا در آفریقاست، را از دست خواهد داد. تبادلات تجاری آمریکا-روآندا در بخش پوشاک دسته دوم ۱۷ میلیون دلار را شامل می‌شود.

معاون نماینده تجاری آمریکا، سی‌جی‌ماهانی، گفت: التزام رییس‌جمهور به جدی بودن او در تقویت قوانین تجاری ما تاکید دارد و منصفانه بودن روابط تجاری ما را تضمین می‌کند. او هشدار داد که روآندا ۶۰ روز برای لغو این قانون فرصت دارد. روآندا پس از پایان این دوره از انجام چنین کاری امتناع کرد.

رییس‌جمهور روآندا، پاول کاگامه، می‌گوید: ما در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که باید انتخاب کنیم آیا دریافت‌کننده لباس‌های کهنه باشیم یا رشد صنعت نساجی خود را انتخاب کنیم؟ او ادامه داد: تا جایی که من می‌دانم انتخاب ساده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید همه دنیا دست ب دست هم بدن وامریکارو نابود کنن واز ترامپ وامثال ترامپ راحتشیم

    • سعید

      این امریکا هم فک کرده تو دنیا همه کارس وخی بابا دیگه هنات رنگی نداره

    • بدون نام

      خداوند امریکا را بکوشد و نابود کند تا شرش را از سر مردم کم شود

    • کاوشگر فضایی

      خاک بر سر امریکا ، مسخرش رو دراورده ... جماعت چپاولگر به اینها میگن ...

    • بدون نام

      رواندا هم فهمید که این آمریکا چه شیطانیه ولی این غرب زده های ایرانی نفهمیدن و نمیخواهند بفهمند. خدا این غرب زده های ایرانی رو به خود آمریکای شیطان صفت واگذار کنه.

    • بدون نام

      رواندا هم فهمید که این آمریکا چه شیطانیه ولی این غرب زده های ایرانی نفهمیدن و نمیخواهند بفهمند. خدا این غرب زده های ایرانی رو به خود آمریکای شیطان صفت واگذار کنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج