۷۴۶۲۱۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

۲۷ شیرجه کورتوآ برای دستکش طلایی

تیبو کورتوآ با ۲۷ سیو بیشترین آمار از این حیث را به نام خود ثبت کرد و به عنوان بهترین گلر جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه معرفی شد.

ورزش سه: بلژیک در جام جهانی روسیه به عقیده بسیاری از کارشناسان بهترین نسل فوتبالی خود را در اختیار داشت و به واسطه حضور ستاره های مختلف از تیم های متفاوت در سرتاسر دنیا در نهایت موفق شد بهترین عنوان خود در تاریخ ادوار جام های جهانی را به دست بیاورد و رتبه سوم را با شکست انگلیس از آن خود کند.

بی شک یکی از ستاره های این تیم تیبو کورتوآ سنگربان بلژیکی ها بود که خیال روبرتو مارتینز سرمربی شیاطین سرخ اروپا را در چارچوب دروازه راحت کرده بود و این گلر ۲۶ ساله که ۱۹۹ سانتی متر هم بلندی قامت اوست به خوبی از عهده وظایفی که به او سپرده شده بود، برآمد.

سنگربان حال حاضر چلسی که زمزمه های زیادی پیرامون حضور او با پیراهن رئال مادرید در فصل پیش رو شنیده می شود، در جام جهانی روسیه ۲۷ سیو را به نام خود ثبت کرد و در نهایت نیز به عنوان بهترین دروازه بان مسابقات انتخاب شد و دستکش طلایی مسابقات را از آن خود کرد.

کورتوآ البته علاوه بر واکنش های بسیار خوبی که در روسیه ارائه داد، در بخش تهاجمی نیز با شروع های به موقع به هم تیمی های خود کمک می کرد. در دیدار برابر ژاپن و در واپسین ثانیه های بازی بود که کورتوآ با جمع کردن به موقع توپ در محوطه جریمه که برآمده از قامت بلند او بود، بلافاصله توپ را در فضایی مناسب در اختیار دی بروین قرار داد و این بازیکن هم پایه گذار گل برتری شیاطین سرخ در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی شد.

در نهایت این سنگربان که در طول ۷ دیدار ۶ گل دریافت کرد، با خاطره ای خوش و کسب دستکش طلایی مسابقات را خاتمه داد؛ افتخاری که بسیاری از دروازه بان های بزرگ دنیا در رسیدن به آن ناکام بوده اند ولی کورتوآ در ۲۶ سالگی به این مهم دست یافت.

۲۷ شیرجه کورتوآ برای دستکش طلایی

کورتوآ پس از انتخاب به عنوان بهترین دروازه بان جام در حساب توئیتری خود نوشت :« یکی از بهترین عناوین فردی که شما می توانید به عنوان دروازه بان دریافت کنید. به این انتخاب افتخار می کنم.»

گفتنی است از زمانی که از سال 1994 تا سال 2014 به ترتیب میشل پرودوم، فابیان بارتز، اولیور کان، جان لوئیجی بوفون، ایکر کاسیاس و در نهایت امانوئل نوئر به این مهم دست یافته بودند.

۲۷ شیرجه کورتوآ برای دستکش طلایی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج