۷۴۶۲۲۹
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

دفاع محسن هاشمی از پذیرش قطعنامه ۵۹۸

بحث بر سر پذيرش قطع‌نامه ۵۹۸، ۳۰ سال پس از آن روز تاريخي همچنان ادامه دارد. جديدترين اظهارنظر را «محسن هاشمي» مطرح كرده است.

خبرگزاری ایسنا: بحث بر سر پذيرش قطع‌نامه ۵۹۸، ۳۰ سال پس از آن روز تاريخي همچنان ادامه دارد. جديدترين اظهارنظر را «محسن هاشمي» مطرح كرده است.

دفاع محسن هاشمی از پذیرش قطعنامه ۵۹۸

او که اين روزها رئيس شوراي شهر تهران است، به مناسبت 27 تير، سالروز پذيرش قطع‌نامه 598، سخناني گفته و از نقش پدرش مرحوم هاشمي‌رفسنجاني صحبت کرده است. او گفته: «بسياري در زمان پذيرش قطع‌نامه آن را شکست و ناکامي تلقي مي‌کردند و اين تعبير امام خميني(ره) که پذيرش قطع‌نامه را به نوشيدن جام زهر تشبيه کرده بود، سندي براي این تلقي معرفي مي‌کردند؛ اما تاريخ ثابت کرد نه‌تنها تصميم تاريخي امام براي پذيرش قطع‌نامه ناکامي و شکست نبود، بلکه بزرگ‌ترين پيروزي‌ها را که از پيروزي نظامي باثبات‌تر و کم‌هزينه‌تر بود، براي ايران رقم زد».

آن‌طور که سخنان هاشمی منتشر شده، او ادامه داد: «امام خميني(ره) پس از مشاهده واکنش مردم به تصميم ايشان و هجوم نيروهاي داوطلب براي عقب‌راندن ارتش بعثي، تصريح کردند اين جام زهر به شهد شيريني تبديل شده است و دستاوردهاي بزرگ ايران پس از آتش‌بس که به متجاوز شناخته‌شدن عراق، تثبيت قرارداد الجزاير و تماميت ارضي ايران، آزادي اسرا و... انجاميد، همه و همه حاصل تصميم راهبردي ايشان در آن مقطع زماني بود».

او با بيان اينکه در تاريخ معاصر ايران براي اولين‌بار شاهد بوديم تماميت ارضي کشور در جنگی نابرابر حفظ شد و جا دارد در اين مناسبت يادي کنيم از آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و ديگر مسئولان و فرماندهان دوران جنگ، اظهار کرد: «همان‌گونه که آيت‌الله هاشمي به‌عنوان فرمانده جنگ در خط مقدم با رشادت حضور مي‌يافت و در پيروزي‌های بزرگ نظامي ايران مانند والفجر8 و... تأثيرگذار بود، در مقطع پاياني دفاع مقدس نيز بيشترين نقش را به‌عنوان جانشين فرمانده کل قوا در خاتمه جنگ و به‌اجماع‌رساندن مسئولان نظام در وحدت بر پذيرش آتش‌بس داشت».

هاشمي افزود: «اگر قرار بود رهبري به توصيه کساني که مدعي بودند مي‌توان جنگ را بدون داشتن منطق نظامي و توان پشتيباني و صرفا بر اساس احساسات و هيجانات ادامه داد توجه مي‌کرد، معلوم نبود چه اتفاق ناگواري در جنگ رخ مي‌داد و مردم چگونه بايد شاهد جنايات جنگي لشکر افسارگسيخته عراق که مسلح به سلاح‌هاي جمعي‌، شيميايي و ميکروبي بود، مي‌شدند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیدوارم به زودی یه قطعنامه هم زودتر با آمریکا امضا بشود مردم راحت بشوند

    • بدون نام

      واقعا که روح آیت الله رفسنجاني شاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای هاشمی یادش رفته بعداز حمله امریکا به عراق اسرا ازاد شدن وصدام از خاک ما عقب نشینی ووو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج