۷۴۶۲۵۹
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

نماینده اصولگرا: دیوار بی‌اعتمادی مردم بلندتر شده

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی؛ نماینده اصولگرای مجلس معتقد است مشکل اصلی کشور گسترش بی‌اعتمادی جامعه است و تغییر وزرا به‌تنهایی راهگشا نخواهد بود.

روزنامه اعتماد: غلامعلي جعفرزاده ايمن‌آبادي؛ نماینده اصولگرای مجلس معتقد است مشكل اصلي كشور گسترش بي‌اعتمادي جامعه است و تغيير وزرا به‌تنهايي راهگشا نخواهد بود.

او می گوید: درصورت تغيير در تركيب كابينه و ترميم تيم اقتصادي، نمي‌توان انتظار داشت كه همه مشكلات حل شوند اما قطعا اين اقدام موثر خواهد بود و بخشي از مشكلات را حل مي‌كند.

بايد توجه داشته باشيم كه تيم اقتصادي دولت تنها مقصر شرايط فعلي نيست و به‌جز مسائل و عوامل خارجي، بخش‌هاي ديگري در قوه مجريه و بيرون قوه مجريه در ايجاد اين شرايط نقش دارند. نگراني جدي ما اين است كه اين انتظار در جامعه ايجاد شود كه قرار است درصورت تغيير يك يا دو وزير در تركيب تيم اقتصادي، همه مشكلات يكشبه مرتفع شده و ثبات به بازار برگردد. حال آنكه قطعا اين تغييرات در كابينه و تركيب تيم اقتصادي قادر به گشايش كامل و حل تمامي مشكلات اقتصادي كشور نخواهد بود، هرچند اعمال اين تغييرات ضروري است و قطعا نيز به‌طور نسبي در حل مشكلات موثر خواهد بود.

نماینده اصولگرا: دیوار بی‌اعتمادی مردم بلندتر شده

بخشی از گفتگو با وی را بخوانید:

با اين حساب مشكل را در كجا مي‌بينيد؟!

معتقدم مشكل اساسي امروز كشور بي‌اعتمادي و نگراني جامعه نسبت به آينده است. امروز وقتي به كف بازار مي‌رويم اين نگراني جامعه را به‌وضوح درك مي‌كنيم و در حالي شاهد اين نگراني عميق هستيم كه همين مردم در طول ٨ سال جنگ تحميلي اين‌چنين آشفته‌حال و پريشان‌خاطر نبودند، همانطور كه در جريان فشار شديد ناشي از تحريم‌هاي سنگين در زمان دولت نهم و دهم نيز اين‌چنين نگران نبودند.

علت اين بي‌اعتمادي و نگراني جامعه را در چه مي‌بينيد؟ و مهم‌تر اينكه اساسا چرا امروز جامعه دچار اين احساس بي‌اعتمادي شده است؟

علت اصلي آشفته‌حالي و پريشان‌خاطري مردم اين است كه احساس مي‌كنند پشت‌شان خالي است. شايد بخشي از اين احساس بي‌اعتمادي در جامعه ناشي از تبليغات رسانه‌اي خارجي است كه به‌خصوص با اتكا به امكانات فضاي مجازي سعي در پيشبرد اهداف رسانه‌اي خود عليه كشور دارد.

به هر حال آنچنان كه در سال‌هاي اخير شاهد بوديم، اين رسانه‌ها به كرات از مسوولان مختلف كشور نام برده و مدعي شده‌اند كه فلان مسوول بلندپايه فلان مقدار در فلان بانك داخلي يا خارجي سپرده دارد و هيچ‌كس هم تكذيب نمي‌كند يا به‌بيان دقيق‌تر پاسخ روشن و قانع‌كننده‌اي نمي‌دهد. در اين شرايط طبيعي است كه جامعه به اين نتيجه رسيده كه نكند اين مدعيات صحيح باشند. مهم‌تر از آن، معناي اين اتفاق است. ما به‌كرات اين حرف‌ها را از مردم مي‌شنويم كه اين مسوولان بارشان را بسته‌اند و مترصد فرصتي هستند تا از كشور فرار كنند.

نكته ديگر اين است كه در اين سال‌ها مديراني روي كار آمدند كه به‌لحاظ سطح اقتصادي فاصله قابل‌توجهي با بدنه جامعه داشتند. هرچند معتقد نيستم مديران ارشد بايد بي‌پول و فقير باشند يا لزوما ازميان افراد تحت‌پوشش كميته امداد انتخاب شوند اما آنچه باعث نگراني است اين است كه شكاف ميان مسوولان و جامعه افزايش چشمگيري داشته است و درنتيجه ديوار بي‌اعتمادي مردم نسبت به مسوولان هر روز رفيع‌تر از قبل مي‌شود.

راه‌حل چيست؟ چگونه مي‌توان بار ديگر اعتماد را به جامعه بازگرداند؟

امروز رييس‌جمهور و وزراي دولت بايد آستين‌ها را بالا زده و اين ديوار بي‌اعتمادي را تخريب كنند. اخيرا تصاويري از اعتراض مردم خرمشهر در فضاي مجازي منتشر شد كه درميان بسياري از صحنه‌هاي ناراحت‌كننده آن، صحنه‌اي بسيار زيبا نيز ديده مي‌شد. آنجا كه فرماندار اين شهر در جمع معترضان حاضر شد و درمقابل فرياد اعتراض مردم، دست‌هايش را روي چشمانش گذاشت و خاضعانه با معترضان همدلي كرد.

اين رفتار بايد الگوي همه مديران باشد. مطمئن باشيد مردم هيچ آسيبي به ما نمي‌رسانند. امروز مردم ناراحتند اما حق دارند و اين وظيفه ما مسوولان است كه حرف‌شان را بشنويم. بايد به مردم بگوييم كه پشت‌شان ايستاده‌ايم و آمده‌ايم كه براي‌شان كار كنيم و مهم‌تر از آن، لازم است بي تعارف و بدون رودربايستي مشكلات را با آنها در ميان بگذاريم و اتفاقا به‌طور شفاف و واضح شرايط خاص كشور را براي جامعه توضيح دهيم. در اين صورت مطمئن باشيد كه مردم حتما از دولت حمايت خواهند كرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پشت ایستادن الکی به چه دردمون میخوره این روزا هم میاد میره وشما ونگرانی عجب بی اعتمادی دیگه به چی میگن نمیتونمزیادب گم حرف برای گفتن زیاد

    • بدون نام

      پشت ایستادن الکی به چه دردمون میخوره این روزا هم میاد میره وشما ونگرانی عجب بی اعتمادی دیگه به چی میگن نمیتونمزیادب گم حرف برای گفتن زیاد

    • بدون نام

      روی مسولین هم ازسنگ پای قزوین بدترهژ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج