۷۴۶۳۱۴
۸ نظر
۵۰۱۴
۸ نظر
۵۰۱۴
پ

ایران، چشم انتظار نتایج دیدار مهم ترامپ و پوتین

روزنامه قانون نوشت: روساي جمهور آمریکا و روسیه امروز (دوشنبه) در هلسینکی، پایتخت فنلاند با یکدیگر ملاقات خواهند کرد و ايران چشم انتظار نتايج ديدار روساي جمهور روسيه و آمريكا است.

روزنامه قانون نوشت: روساي جمهور آمریکا و روسیه امروز (دوشنبه) در هلسینکی، پایتخت فنلاند با یکدیگر ملاقات خواهند کرد و ايران چشم انتظار نتايج ديدار روساي جمهور روسيه و آمريكا است.

در همين راستا جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو هیات ريیسه کمیسیون قضایی مجلس با گمانه‌زنی درباره محور مذاکرات پوتین و ترامپ، گفت: اتحاد روس‌ها با آمریکا قدرت چانه زنی ایران را کم نمی‌کند زیرا ما به ظرفیت‌های داخلی خود متکی هستیم.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی ، با اشاره به دیدار ترامپ و پوتین در روزهای آتی، گفت: آمریکای‌ها با چند مشکل در مقابل روسیه مواجهند، روس‌ها در دوران اوباما با اشغال شبه جزیره کریمه در منطقه بالکان نفوذ پیدا کردند، همچنین وابستگی اروپا به نفت و گاز روسیه و قرارداد مهم گازی روسیه و آلمان و در نهایت نفوذ رو به تزاید ایرانی‌ها در خاورمیانه و اتحاد با روس‌ها به ویژه در مساله سوریه که تهدیدی برای اسرايیل و متحدان عرب آمریکا در منطقه است، خطراتی برای آمریکایی‌ها ایجاد کرده است.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر آمریکا با مشکل مربوط به مباحث امنیتی روسیه و گسترش قدرت رو به تزاید پیمان روس‌ها در آسیای مرکزی و شبه قاره هند روبه رو است.

ترامپ همچنین به اینکه با قدرت روس‌ها به قدرت رسیده متهم شده است. وی افزود: ترامپ برای رفع اتهام از خود در افکار عمومی آمریکا و جهان موضع سرسختانه‌ای در مقابل روسیه خواهد گرفت اما اینکه مذاکرات به چه نتیجه‌ای ختم شود به مسائل پشت پرده و محرمانه و رد و بدل امتیازات بین دو ريیس‌جمهور بستگی دارد. این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: مشخص نیست که روسیه در قِبال اخذ امتیازاتی ایرانی‌ها را قربانی کند یا با خروج ایران از سوریه موافقت کند یا فشار بیشتر به ایران برای دور جدید مذاکرات را بپذیرد.

اما محور گفت‌وگوها مساله ایران، سوریه، انرژی در اروپا و نفوذ رو به تزاید روس‌ها در منطقه بالکان است. رحیمی جهان‌آبادی یادآور شد: پیام مقام معظم رهبری خطاب به آقای پوتین و نکات مطرح آقای ولایتی در دیدار با پوتین به طور جزئی و دقیق را نمی‌دانیم اما موضع ایران در مقابل آمریکا و کشورهای غربی مبتنی بر داشته‌های داخلی است بنابراين موضع روسیه تاثیری در تصمیم‌گیری و نگاه ما به آمریکا و کشورهای غربی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی دارای قدرت نظامی قابل توجه در خاورمیانه و قدرت نفوذ ایدئولوژیک و فراگیر دارد، به لحاظ سوابق تاریخی هم پرنفوذترین ملت منطقه محسوب می‌شویم. ظرفیت‌های داخلی ایران قدرت چانه زنی را بالا می‌برد بنابراين اتحاد با روس‌ها موجب افزایش قدرت چانه زنی ما نمی‌شود.

سابقه بد روس‌ها

اين نماينده‌مجلس ادامه داد: روس‌ها در طول تاریخ به رها کردن متحدان خود معروف هستند، روس‌ها کوبا را در محاصره موشکی دهه ۶۰ آمریکا و جمال عبدالناصر را در دهه ۵۰ در جنگ مقابل اسرايیل رها کردند. جمهوری اسلامی دخالتی در قدرت روسیه در مقابل غرب نداشته و ایران با توجه به ظرفیت داخلی با غرب مقابله می‌کند حتی اگر روسیه وعده‌ای به آمریکا دهد تاثیری در اصل ماجرا نمی‌کند.

عضو هیات ريیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: روس‌ها نمی‌توانند قدرت ایدئولوژیک ایران در خاورمیانه و قدرت نظامی ما در منطقه را کاهش دهند بنابراين به نظر جمهوری اسلامی نباید نگران وعده روس‌ها به آمریکا باشد و تنها با اتکا به ظرفیت داخلی و اجماع گروه‌های سیاسی به تقویت ساختار سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود و تقویت ساختار نظامی بپردازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچکی مثل تو منتظر نیست ایران الان مسایل مهم تری داره

    • بدون نام

      "در همين راستا جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو هیات ريیسه کمیسیون قضایی مجلس با گمانه‌زنی درباره محور مذاکرات پوتین و ترامپ، گفت: اتحاد روس‌ها با آمریکا قدرت چانه زنی ایران را کم نمی‌کند زیرا ما به ظرفیت‌های داخلی خود متکی هستیم."
      اینجاست که باید گفت زرشک خخخخخخ

    • رضا

      چه حرف مزخرفی
      ما چشم انتظار نتیجه این دیداریم
      ماکه یه عمر میگیم آمریکا هچ غلطی نمیتونه بکنه
      یا میتونه بکنه؟
      شعار هم شعارهای قدیم

    • بدون نام

      انشا الله بزودی تمامی مشکلات ایران و روابط بین الملل حل خواهد شد و هر گونه نگرانی بی مورد می‌باشد .

    • بدون نام

      خاک تو سر ما که باس بشینیم ببینیم دیدار دیگران چه تغییری رو سرنوشتمون داره
      عزت نفس ایرانی جماعت اندازه کرم خاکی هم نیست
      کاش ما جزئ این تاریخ واین زمان نبودیم نسلی هستیم که تا هزاران سال نسلهای اینده نفرینمان خواهند کرد

    • بهروز اباذزی

      تاریخ نشان داده روسیه معامله گر خوبی نیست گذاشتن تخم مرغ در سبد روسیه نتیجه اش باخت باخت برای ایران است . روسیه مانند گرگی است که اگر صد گوسفند خفه کند یکیش را می خورد ولی آمریکا مثل شیر فقط به اندازه وعده اش شکار میکند!!!!!

    • م.ص.

      پس اقای قاسمی میگه به ما اصلا ربط نداره!

    • اسد

      یکی به نعل یکی به میخ امریکایی ها با دلارشون ... به اقتصاد ایران ولی ما هنوز دنبال روس وچین اروپاییم آخرش باید با کدخدا آشتی کنیم وگنه کلامون پس معرکه است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج