۷۴۶۳۷۲
۲۰ نظر
۵۰۰۶
۲۰ نظر
۵۰۰۶
پ

وزارت خارجه: دیدار پوتین و ترامپ ربطی به ما ندارد

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: در مورد دیدار پوتین و ترامپ ارتباطی با روسیه نداشته‌ایم.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت خارجه در مورد دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه اظهارنظر کرد.

بهرام قاسمی صبح امروز در نشست خبری خود قهرمانی فرانسه در مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ را به دولت و ملت فرانسه تبریک گفت.

وزارت خارجه: دیدار پوتین و ترامپ ربطی به ما ندارد

وی همچنین موفقیت‌های تیم ملی کرواسی را در این مسابقات به دولت و ملت کرواسی تبریک گفت.

بهرام قاسمی در مورد نشست امروز پوتین و ترامپ در فنلاند و همچنین آیا ایران و روسیه در این ارتباط با یکدیگر رایزنی‌ها و گفت‌وگوهایی داشته‌اند، گفت: دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه از پیش تعیین شده است و مسائل خود را دارد و ما در این خصوص ارتباطی با دولت روسیه نداشته‌ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه اخبار منتشر شده در یکی از رسانه ها کویتی مبنی بر این که روسیه در روزهای اخیر میزبان مذاکرات مستقیم ایران و اسراییل بوده را تکذیب کرد و گفت : چنین چیزی به هیچ وجه نمی تواند درست باشد و من آن را تکذیب می‌کنم. این گونه اخبار برای کسانی که با سیاست های ایران آشنا هستند و از مواضع ایران اطلاع دارند بیشتر شبیه طنز است.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد سفر چندی پیش ظریف به عمان و اینکه این سفر یک مرتبه انجام شد و با توجه به سابقه عمان در میانجیگری میان ایران و آمریکا برخی این سفر را به این موضوع مرتبط دانستند، تصریح کرد: روابط ایران و عمان از دیرباز روابط روشن و شفافی بوده است و ما این سفرها و تعاملات را بین دو کشور به صورت مرتب و در سطوح مختلف داریم.

وی ادامه داد: قبل از سفر آقای ظریف به عمان، هیاتی از ایران به عمان رفته بود و مقامات عمانی نیز به تهران سفر کرده بودند.

قاسمی با اشاره به روابط مستحکم و دیرینه ایران و عمان، گفت: در جریان رایزنی‌هایی که بین مقامات دو کشور صورت می‌گیرد در مورد پیشبرد مسائل دوجانبه و منطقه‌ای رایزنی و گفت‌وگو انجام می‌شود و از این سفرها نمی‌توان بر اساس یک مورد خاصی که در گذشته بوده چنین استنباط مشخصی را ارائه کرد و به نظر می‌رسد آنچه که در این زمینه مدنظر شماست گمانه‌زنی رسانه‌ای است.

وی با بیان اینکه خبر سفر آقای ظریف به عمان به‌هنگام داده شد، گفت: چیزی پنهان در مورد سفر آقای ظریف به عمان وجود ندارد.

خبرنگار دیگری در مورد درخواست یک قاضی آرژانتینی برای استرداد آقای ولایتی به خاطر پرونده آمیا از سخنگوی وزارت خارجه پرسید که قاسمی در جواب بیان کرد: این اقدامی بیجا و غلط است، این مسائل بر اساس یک اتهام نادرست مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه بعضا این تلاش‌های نابجا را در مورد برخی از شخصیت‌ها مشاهده می‌کنیم، گفت: این اقدامات بیشتر جنبه تبلیغاتی و روانی دارد و شدنی و قابل اجرا نیست و به نظرم موضوع قابل اهمیتی نمی‌توان آن را تلقی کرد.

وی در این دیدار چندین بار در معرض پرسش خبرنگاران در ارتباط با دیدار روز دوشنبه ترامپ و پوتین قرار گرفت در همین چارچوب خبرنگاری از سخنگوی وزارت خارجه پرسید که آیا در این دیدار قرار است ایران از طریق پوتین پیامی را به ترامپ بدهد؟ با رد این موضوع، گفت: ما پیامی از طرف آقای پوتین برای ترامپ نداریم و اگر در محفلی چنین چیزی گفته شده گمانه‌زنی رسانه‌ای است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امير

      مربوط به حباب بوده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر کردی دقیقا راجب دولت ایرانه

    • بدون نام

      okتکرار نشه

    • بدون نام

      اینم کارش فقط تکذیب هیچ حرف بدرد بخوری نداره که مردمو از این فلاکت دربیاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای تکذیب چی میگیییییییی

    • بدون نام

      سوزش

    • بدون نام

      مطمین هستین ربط نداره

    • بدون نام

      چه مزخرف اینقدر پای فوتبالو به سیاست باز میکنین.

    • بدون نام

      مردشوره هم ترامپو ببرن هم پوتین

    • محمدرضا بختیار

      جناب قاسمی تمام رسانه های روسی و آمریکایی خودشان محور اصلی گفتگو های بین روسای جمهور روس و آمریکا را با محوریت ایران معرفی کرده اند چگونه شما ادعا دارید که ربطی به شما ندارد حتی بسته پیشنهادی ایران به روس هم به آمریکا منتقل می شود چه لزوم و اصرار به تکذیب حقایق و وقایع در ایران هست؟؟؟!!!!

    • بدون نام

      خیلی باحالید ....

    • بدون نام

      ولی به ما ربط داره...

    • بدون نام

      کی گفته به شما ربط داره،،این دوتا شماهارو اسکل کردن

    • بدون نام

      نه اینکه روسیه هم خیلی تحویلتون می گرفت!

    • م.ص.

      جدی میگی؟ پس راحت بخواب.

    • بدون نام

      مگر ربطش رو ما باید بگیم. دوتایی میشینن و برای ما تصمیم میگیرن. ما ادمای نادان هم مجبوریم تن بدیم زیرا وقتی عقل نباشد جان در عذاب است. بدون داشتن یک پشتوانه اقتصادی قوی در داخل کشور ،خودمان را نخود هر آشی کردیم . حالا آشها عمل آمده ما رو پرت میکنن بیرون.

    • بدون نام

      در انتخاب افرادی که مدام جلو دوربین خبرنگاران داخلی و خارجی هستند و تصویرشان از شبکه ها و رسانه های مختلف پخش میشود دقت کنید که دارای چهره دلنشین باشند البته این بنده خدا زشت نیست ولی بهتر بود فردی که چهره جذابتری دارد به این سمت انتخاب شود.

    • غلوجمی

      اگه نگفته بودین شایدربط نداشت!بابا این مواضع ابکی ودروغهای مکتشفه نخ نما دیگه تکراررررررنکنیییین.....رییس دانشگاه ازاد برای دیدن فینال جام جهانی رفته بودلابد.امان از این دروغگویی که پیامبررحمت صل الله علیه واله وسلم فرمودند:دروغ ازشراب بدتراست.

      پاسخ ها

      • نورا

        خنده دار مسعولین بیعرضه ما میگویند ایران کشوری قدرتمند است...ازاین ور کشورهای دیگه مثل روسیه وچین دارن براایران تصمیم گیری میکنن.....

    • محمدرضا بختیار

      واقعا فکر کنم خیلی از کاربران قدرت روسیه و چین رابر پایه صحبت های کوچه بازاری و عوامانه برداشت کرده اند تا حقایق و ماهیت اصلی نفوذ و قدرت چین و روسیه؟!!!روسیه از لحاظ جمعیتی تا حدودی با آمریکا برابری می کند جمعیت ۳۵۰تا ۴۰۰ میلیونی و از لحاظ وسعت وسیع ترین کشور دنیا از لحاظ انرژی هسته ای پیشرفته ترین و از لحاظ جاسوسی بزرگترین و از لحاظ تکنولوژی و ادوات نظامی تولید کننده مدرنیزه و از لحاظ سیاسی و دیپلماتیک اولین های جهان هستش آنوقت ایران چی؟!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج